Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اهالی روستا گفت: تعداد روستا نشین ها رو به افزایش است و ترانس نصب شده برای روستا جوابگوی روستا نشینان نیست و با مشکل قعطی برق مواجه هستیم. و در تابستان که به دلیل استفاده از کولر برق قطع می شود نمی دانیم باید با گرما چگونه مقابله کنیم. نبود آب شرب یکی دیگر از مشکلات روستاییان است که کمتر به آن توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازاردکان گویا،روستای انجیرآوند که به بهشت گمشده ی اردکان مشهور است از روستاهای ییلاقی شهرستان اردکان به شمار می رود.

این روستا دارای گنجینه های بکر طبیعی و یکی از مراکز تولید میوه هایی چون زردآلو، شاه توت، انجیر و انار است که به همین دلیل شغل روستا نشینان بیشتر به دامداری و کشاورزی معطوف است.

این روستا که به تازگی به عنوان روستای هدف گردشگری قرار گرفته است نظر خبرنگاران اردکان گویا را به خود جلب کرد تا سری به این روستا زده و از مشکلات آن با خبر شوند.

رضا صادقیان از جوانان روستا نشین در خصوص مشکلات این روستا گفت: مسئولین شعار حمایت از روستا و روستا نشین می دهند اما در وادی عمل فراموش می کنند.

این جوان روستایی افزود: بسیاری از روستا نشینان با کمبود آب شرب روبرو هستند و تعداد زیادی از کشاورزان که برای سر کشی به زمین هایشان به روستا مراجعه می کنند آبی برای نوشیدن ندارند.

وی ادامه داد: مخزن ذخیره آب نسبت به رشد جمعیت روستا نشین بسیار کوچک و لوله آبرسانی شرب روستا نیاز به بازسازی و مرمت دارد تا بتوان این جمعیت کم را برای روستا حفظ کرد.

صادقیان اظهار داشت: جوانی که برای کشاورزی می آید و آب شرب جهت نوشیدن ندارد و هیچ حمایتی از طرف مسئولین نمی شود و درختانش از آفت بی بار و بر شده اند به چه امیدی به کشاورزی بپردازد؟ با این وضعیت پیش برود کسی امیدی برای زندگی در روستا ندارد.

ابراهیم جلالی فر و شهربانو عربی از بزرگان روستا گفتند: روشنایی اطراف منازل و تنها خیابان روستا بسیار پایین است. مشکل آب شرب روستا و مسیر لوله کشی فرسوده ی روستا بسیار مشخص است، حتی ساکنین دائم روستا هم از این معضل در عذاب هستند. ازین تعجب می کنیم که چرا وعده می دهند و عمل نمی کنند!

حسین عربی و عشمت ابوئی نیز در خصوص مشکلات روستاییان گفتند: ما با همت و تلا ش اجداد خود روستایی سبز و پر رونق به وجود آورده ایم و در حال حاضر نیز به کشاورزی و دامداری در آن مشغول هستیم.

این زوج روستایی ادامه دادند: متاسفانه تیر برقی در محدوده پلاک ثبتی ملک ما قرار دارد و باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این محوطه شده است که چندین بار برای جابجایی آن به اداره برق رفته ام و تاثیری نداشته است از مسئولین می خواهم فکری به حال جابجایی این تیر برق کنند.

وی اظهار داشت: عاجزانه از اداره برق ودست اندرکاران شبکه برق روستا خواهشمندیم این مشکل را رفع کنند. آیا 3 سال برای تصمیم گیری و اقدام کافی نیست؟

حبیب عربی دیگر روستا نشین انجیر اوندی در مصاحبه با خبر نگار اردکان گویا گفت: حدودا 20 خانوار در ابتدای روستا زندگی می کنند که از کمترین امکانات محروم هستند. هنوز جاده ای برای تردد در این مسیر وجود ندارد و اتاق ها بر روی شیب تپه ساخته شده است.

وی ادامه داد: اگر اهالی بیمار شوند و یا این که بخواهند وسیله ای را جابجا کنند و یا حتی در این مسیر پیاده روی کنند، راه مشخصی برای عبور و مرور ندارند. مسئولین روستا نشینان را از یاد برده اند.

محمد علی عربی در خصوص مشکلات کشاورزان گفت: سال هاست که خشک سالی خطری جدی برای کشاورزان محسوب می شود و در سال های اخیر این وضعیت وخامت بیشتری پیدا کرده است و آب دهی چاه ها نیز کاهش پیدا کرده است و اقدامی در جهات بهبود وضعیت آبرسانی انجام نشده است.

وی افزود: متاسفانه بیشتر جوی هایی که برای آبیاری استفاده می شوند پوشش نا مناسبی دارند و آب ها قبل از رسیدن به مقصد هدر رفته است.

عربی مشکل اساسی روستاییان را نبود آب شرب مناسب و عدم رسیدگی مسئولین به این مورد دانست.

جلال بندی و ماه بی بی عربی گفتند: ما کشاورزان مدت ها روی زمین کار می کنیم و در پایان منتظر محصول هستیم اما آفتی به نام سوسک سر شاخه خور محصولات ما را از بین می برد و تا به حال هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.

جلال بندی ادامه داد: شعار های حمایت از روستاییان و روستا نشینان عمل نشد. این روستا به عنوان روستای گردشگری مطرح است اما هنوز زیرساختی برای شهروندان و طبیعت گردان انجام نشده است.

وی افزود: تعداد روستا نشین ها رو به افزایش است و ترانس نصب شده برای روستا جوابگوی روستا نشینان نیست و با مشکل قعطی برق مواجه هستیم. و در تابستان که به دلیل استفاده از کولر برق قطع می شود نمی دانیم باید با گرما چگونه مقابله کنیم. نبود آب شرب یکی دیگر از مشکلات روستاییان است که کمتر به آن توجه شده است.

محمد متیری دیگر روستا نشین انجیر اوندی گفت: در زمستان آب هدر می ورد و در تابستان بی آبی بیداد می کند. شیوه آبیاری هنوز به روز نشده است و باعث هدر رفت بیشتر آب می شود.

برا بررسی بیشتر مشکلات به دهیار روستای انجیر اوند مراجعه کردیم صحبت های وی را دراین خصوص جویا شدیم.

جلال گنجی فر در خصوص روستای انجیر اوند گفت: روستای انجیر اوند یکی از روستاهای ییلاقی اردکان محصوب می شود اما هیچ توجهی به آن نمی شود.

دهیار روستای انجیر اوند افزود: 7 کیلومتر آسفالت داغ منتهی به روستا تکمیل نشده است و چندی قبل پدر و دختری را به کام مرگ کشاند.

وی ادامه داد: روستای انجیر اوند نیازمند امکاناتی چون استقرار لوله کشی آب روستا، استقرار منبع بزرگ آب شرب، احداث فضای سبز، اصلاح روشنایی معابر و اصلاح شبکه برق، اجرای طرح دیوار ساحلی برای جلوگیری از تصرف حریم، مبارزه با کرم سرشاخ و به ثبت رساندن آثار متعدد روستایی دارد.

گنجی فر اظهار داشت: تعجب می کنم که چطور با تصویب طرح هادی در روستا در سال 92 هنوز هیچ امکاناتی در دسترس روستا نشینان نباشد. مجری این طرح بنیاد مسکن است ولی هنوز کار انجام نداده است.

وی در پایان خاستار اعتبار بخشی بیشتر برای روستائیان شد.

برای آگاهی اقدامات اداره برق برای این روستا با رئیس اداره برق مصاحبه ای داشتیم.

میرفخرالدینی رئیس اداره برق اردکان در خصوص مشکل وجود تیر برق و روشنایی در زمین یکی از روستا نشینان گفت: تا بحال همچین مشکلی گزارش نشده است و روستا نیز به دلیل مشکلاتی که در معابر دارد گاهی تیربرق ها در حریم خصوصی قرار می گیرد.

وی در خصوص کمبود فشار برق در روستا اظهار داشت: این روستا با جمعیت پایینی که دارد احتیاجی به ترانس بیشتر ندارد و همچنین که با وجود مسیر و معابری که دارد امکان گسترش ترانس برق و بالا بردن فشار در این روستا وجود ندارد.

رئیس اداره برق ادامه داد: تا بحال کسی از وضعیت برق روستا گله ای نداشته است و اگر کسی از این وضعیت ناراضی است بهتر است بیاید و مشکلات را به اداره برق اطلاع دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آغاز آبسانی به روستای کم رضوان گفت: اکنون ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات یازده و نیم کیلومتر خط انتقال آب نیز آغاز شده و نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تامین می‌شود.

روستای کم رضوان بخش مهران شهرستان بندرلنگه در حال حاضر بدون شبکه آبرسانی و خط انتقال آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد