Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت نظارت مجلس از عودت بیش از ۲۳۳ میلیارد ریال از مازاد دریافتی‌های غیرمتعارف توسط ۳۹۷ نفر به حساب خزانه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین مظفر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه اول دوره دهم مجلس ارائه کرد.
در این گزارش که مشتمل بر 19 بخش در موضوعات مختلف است تصریح شده است: مجلس شورای اسلامی در اولین سال دوره دهم در 57 قانون مصوب خود به لزوم تهیه و تصویب 110 فقره آیین نامه اجرایی و سایر مقررات توسط هیئت وزیران حکم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش دیگری از این گزارش همچنین اشاره شده است: در سال اول دوره دهم مجلس در مجموع 57 فقره قانون به رئیس جمهور ابلاغ شده است که مقایسه عملکرد دولت یازدهم طی اجلاسیه چهارم دوره نهم و اجلاسیه اول دوره دهم نشان می دهد که خوشبختانه تعداد روزهای تاخیر رئیس جمهور در ابلاغ قوانین به دستگاه های اجرایی و روزنامه رسمی 53 درصد کاهش یافته است.
در بخش تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان به رئیس جمهور نیز در این گزارش تصریح شده است: در سال اول دوره دهم مجلس در مجموع 2689 مرتبه به اعضای هیئت وزیران از سوی نمایندگان تذکر کتبی داده شده که بیشترین تذکر با 435 فقره به رئیس جمهور و کمترین آن با 14 فقره به وزیر اطلاعات بوده است.
در این گزارش همچنین آمده است: میزان تذکر کتبی نمایندگان در سال اول دوره دهم نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش یافته است.
همچنین در این مدت 1184 تذکر شفاهی نمایندگان به اعضای هیئت وزیران و دستگاه های اجرایی به ثبت رسیده است.
در گزارش معاونت نظارت مجلس در خصوص عملکرد سال اول دوره دوازدهم در خصوص سوال از وزرا و رئیس جمهور نیز آمده است: از مجموع 780 تقاضای سوال از وزرا که به هیئت رئیسه تقدیم شده است تعداد 28 فقره پس از بررسی های صورت گرفته در صحن مطرح و در نهایت منجر به سه مورد عدم اقناع در صحن علنی و ارائه کارت قرمز به وزیر مربوطه گردیده و 25 مورد دیگر موجب اقناع نمایندگان در صحن علنی شده است که در مقایسه با تعداد سوالات مطرح شده از وزرا در صحن علنی با مدت مشابه در مجلس دهم افزایش 22 درصدی دارد.
در بخش تحقیق و تفحص نیز در این گزارش تصریح شده است: 58 تقاضای تحقیق و تفحص در این مدت به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است که از این تعداد یک پرونده برای تعیین محورهای تحقیق و تفحص به نمایندگاه متقاضی عودت شده و 57 پرونده به کمیسون تخصصی ارجاع شده است تا کمیسیون گزارش خود را مبنی بر تصویب یا رد تقاضای تحقیق و تفحص به هیئت رئیسه ارائه دهد. همچنین از این 57 پرونده ارجاعی 5 پرونده به دلیل انصراف متقاضیان مختومه و 16 پرونده به هیئت رئیسه ارسال شده است که از این تعداد گزارش 10 پرونده در صحن علنی مطرح شده که منجر به تصویب ضرورت انجام تحقیق و تفحص 8 پرونده و رد دو پرونده در صحن علنی شده است و گزارش 6 پرونده نیز در انتظار طرح در صحن علنی می باشد و 36 پرونده موجود همچنان در حال رسیدگی در کمیسیون های تخصصی ذی ربط است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در سال اول مجلس دهم سه وزیر پیشنهادی جدید از نمایندگاه رای اعتماد گرفته اند و همچنین جلسه استیضاح یک وزیر دیگر نیز مورد طرح و بررسی قرار گرفت که پس از رای گیری وزیر مربوطه در سمت خود ابقا شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق های نجومی در زیرمجموعه های وزارت صنعت و معدن گفت: طبق صحبت مقام معظم رهبری در 22 مرداد سال 93 افرادی که حقوق نجومی دریافت کرده اند تنها نباید عزل و نصب شوند و نباید موضوع برداشت های غیرمجاز و حقوق نجومی فراموش شود بلکه باید پرداخت ها پیگیری شود.
وی گفت: حتی مراجع تقلید بر حرام بودن حقوق های نجومی تاکید کردند، ما موضوع را طی نامه ای از شما پیگیری کردیم چرا که مدیر فولاد مبارکه اصفهان که در چند شرکت عضو هیئت رئیسه است طی سال های 93 و 94 حقوق های نجومی دریافت کرده است اما تاکنون پاسخی از شما دریافت نکرده ایم.
قاضی پور ادامه داد: مدیرعامل فولاد مبارکه حقوق پایه ای برابر 36 میلیون تومان دارد که شما در گزارشی به کمیسیون صنایع عنوان کردید این فرد تنها 3 میلیون دریافتی دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیرعامل فولاد مبارکه همزمان در چند شرکت عضو هیئت مدیره است به طور نمونه عضو هیئت مدیره یک موسسه خیریه است که چندین شرکت هلدینگ را تحت پوشش دارد چرا به موضوع حقوق های نجومی در اصفهان رسیدگی نمی شود؟
نمایندگان سوال قاضی پور از وزیر صنعت را وارد ندانستند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع سوال نماینده ارومیه و پاسخ های وزیر صنعت، معدن و تجارت، سوال از آقای نعمت زاده را وارد ندانستند.
نمایندگان مردم پس از استماع پاسخ های وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص سوالات نمایندگان ارومیه؛ تهران، ری ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین کرج و اشتهارد در خصوص عدم برخورد دولت با دریافت های نجومی و غیرمتعارف مدیران شرکت های فولاد مبارکه، مس، آلومینیوم و ذوب آهن، فعالیت بدون اخذ مجوز برخی فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور و همچنین هزینه های بالای فولادهای هفتگانه را وارد ندانستند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند