Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:51:23 GMT

براي خريد کردن برنامه ريزي کنيد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۶۶۳۹۰

خبرگزاري آريا -

 

 
 
هنگامي که قصد خريد کالايي را داريد شايد در آن لحظه تنوع موجود در جنس، فرم و ديگر خصوصيات ظاهري، کاربرد و بسياري نکات ديگر راجع به آن را مدنظر قرار نداده ولي پس از مراجعه به فروشگاه هاي مربوطه به يک باره با انبوه متنوعي از آن کالا مواجه مي شويد که ممکن است تصميم گيري شما را سخت کرده و يا با توجه به محدوديت زماني باقي مانده و شلوغي خيابان ها در اين روزهاي پاياني سال، مجبور به انتخابي عجولانه شويد که در نهايت به پشيماني بينجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
حال تصور کنيد حاصل اين تصميم ناگهاني و نادرست يکي از لوازم دکوراسيوني کاربردي مانند سرويس مبلمان باشد در اين صورت چقدر مشکل ساز خواهد شد، زيرا با وجود نامناسب بودن اين قبيل لوازم به هر دليل معمولاً امکان تعويض و يا پس دادن وجود نداشته و به طور کلي به جهت بزرگ بودن ابعاد آنها چندان هم راحت نيست؛ لذا مجبور خواهيد شد آن را با تمام مشکلاتش در فضاي خانه تان تحمل کنيد.
 
در همين راستا اگر شما نيز در اين روزهاي پاياني اسفندماه قصد خريد سرويس مبلماني را براي خانه تان داريد، هنگام تنظيم اين ليست مذکور به نکات زير نيز توجه کنيد:
 
1 در مراحل تصميم گيري و انتخاب، ويژگي هاي محيط تان را نيز در نظر بگيريد:
 
شرايط فضايي که در فکر خريد مبلماني براي آن هستيد، مانند وسعت و نور، نقش موثري در انتخاب رنگ، طرح پارچه، ابعاد، مدل، سبک و ديگر مشخصات يک سرويس مبلمان مناسب آن محيط دارا است که به پاره اي از آنها به اجمال اشاره خواهيم کرد:
 
 
الف) تاثير ويژگي هاي مکان در انتخاب رنگ مبلمان: به طور کلي يک مبل از يک اسکلت اصلي چوبي يا فلزي و مقداري پارچه تشکيل شده است که با توجه به مدل آن، ميزان کاربرد هر يک از اين دو نسبت به هم متفاوت بوده و در نتيجه شما شاهد نماي بيشتري از چوب يا فلز و يا حتي پارچه (در مبلمان تمام پارچه) خواهيد بود ولي به هر حال رنگ غالب موجود چه در پارچه چه در چوب يا فلز، مي بايست با توجه به شرايط ياد شده مکان موردنظر انتخاب شود.
 
به عنوان مثال در صورتي که نور موجود در فضا کم باشد شما با محدوديت در انتخاب رنگ پارچه و يا چوب و فلز مواجه خواهيد بود. به اين ترتيب که براي فضاهاي کم نور انتخاب مبلماني با پارچه و يا اسکلت تيره رنگ، نه تنها محيط را تاريکتر مي کند بلکه به لحاظ ديداري از وسعت آن نيز مي کاهد. حال آنکه برعکس اگر در چنين محيطي مبلماني به رنگ روشن چيده شود، نور موجود در فضا افزايش يافته و مکان نيز بزرگتر جلوه خواهد کرد. حال در مورد فضاهايي که از نور کافي بهره مند هستند تنها عاملي که مي تواند مانع انتخاب رنگ هاي تيره شود، کم بودن وسعت فضا است يعني با وجود آنکه يک محيط از نور زيادي هم بهره مند باشد ولي از آنجايي که رنگ هاي تيره علاوه بر جذب نور خاصيت کوچک کردن فضا به لحاظ ديداري را نيز دارا هستند، کاربرد مبلمان تيره در فضاي کوچک و حتي پرنور نيز جايز نيست. حال ذکر اين نکته ضروري است که در مقايسه ميان دو ويژگي نور و وسعت يک فضا، اهميت وسعت بيشتر است.
 
زيرا مشکل کمبود نور تنها به اوقات روز اختصاص داشته که آن هم در صورت تمايل با کمک نورپردازي مصنوعي قابل جبران است. بنابراين اگر فضاي مورد نظر شما نيز با وجود وسعت زياد از نور کافي به هنگام روز برخوردار نيست، در صورت تمايل مي توانيد مبلماني با رنگ تيره در محيط بچينيد به شرط آنکه نورپردازي مناسب هم در روز و هم در شب انجام پذيرد.
 
ب) نقش محيط در انتخاب طرح پارچه مبلمان: همان ويژگي هاي فضا که در انتخاب رنگ مبلمان تاثير مي گذارند (وسعت و نور)، در انتخاب طرح پارچه آن نيز موثر هستند.
 
در يک مبلمان بيشترين سطح امکان پذير براي کاربرد طرح و نقش، پارچه آن است لذا پارچه انتخابي به لحاظ طرح هم مي بايست با اسکلت مبلمان (در مبل هاي ترکيب چوب و پارچه يا فلز و پارچه) به لحاظ مدل، سبک و رنگ هماهنگ باشد و هم با توجه به شرايط محيط انتخاب شود.
به عنوان مثال انتخاب پارچه اي براي مبلمان تمام پارچه که داراي طرح هاي پر و فشرده و رنگ هاي تند و تيره است هم فضايي شلوغ و درهم ايجاد مي کند و هم از نور و وسعت ظاهري محيط موجود مي کاهد در صورتي که طرح هاي خلوت و رنگ هاي ملايم براي فضاي کوچک عکس نتايج فوق را خواهد داشت و در ضمن محيطي آرام و دلپذير را سبب مي شود ولي اين موضوع به اين معنا نيست که هرگز از طرح هاي شلوغ در فضاي نه چندان بزرگ و حتي کوچک استفاده نشود بلکه به کارگيري همان طرح ها براي حداقل يکي از اجزاي سرويس، مانند کاناپه و يا دو مبل تکي اصلي، در کنار بقيه اجزا با پارچه ساده، عاملي براي ايجاد تنوع و ترکيبي زيبا و متفاوت خواهد بود.
 
در واقع شما مجبور نيستيد که براي همه اجزاي يک سرويس مبلمان تنها از يک و يا حتي دو پارچه و طرح استفاده کنيد بلکه شما مي توانيد از پارچه هاي مختلف با طرح ها، رنگ ها و حتي جنس هاي گوناگون ولي هماهنگ با هم و با محيط انتخاب کنيد. اين امکان براي استفاده از پارچه اي با طرح هاي متنوع، حتي در اجزاي يک مبل نيز وجود دارد. به عنوان مثال شما مي توانيد پارچه تشک کف را طرحدار و بقيه بدنه را ساده انتخاب کنيد البته يکسان بودن جنس پارچه و هماهنگي طرح و رنگ آن براي اين منظور ضروري است.
 
 
منبع : iranvij



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها