Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، مهدی کاظمی خالدی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در رابطه با برنامه‌های این سازمان در سال جاری گفت: در سال جاری در حوزه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران علاوه بر توجه به کمیت مسابقات به دنبال تعمیق آموزش ها و غنای علمی مسابقات در حوزه های مختلف چون گزاره ها، تولید محتوا و رشد دانشجویان شرکت کننده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در جهت رشد این فضا و ارتقای آن، اجرای مسابقات مناظره به زبان انگلیسی با موضوعات بین المللی جهت آماده سازی دانشجویان برای حضور در رقابت های بین المللی در دستور کار قرار گرفته است.
رییس سازمان دانشجويان جهاددانشگاهي افزود: در حوزه فعالیت های زیست محیطی، تقویت باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و اجرای فعالیت های منطقه ای با توجه به نیاز مناطق مانند نشست های علمی، اردوهای زیست بوم و ... در دست اجرا است، همچنین گسترش دامنه تعداد گروه های همراه با باشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی و صنایع خلاق و فرهنگی، همیاری به واحدهای جهاددانشگاهی جهت تعیین خط مشی های مناسب در این مسیر، جزو اولویت های کاری بوده و همچنین انواع برنامه ها و رویدادهای ترویجی و کارآفرینانه و نوآورانه برای آشنایی و تمرین دانشجویان در دست اقدام قرار گرفته است.

کاظمی خالدی گفت: در حوزه راهبری شعب و کانون های دانشجویی نیز برنامه آموزش و ارتقای مدیران شعب و دبیران کانون ها را در برنامه پیش روی سازمان داریم، همچنین توجه ویژه به ساماندهی شبکه اعضای دانشجویی جهاددانشگاهی و افزایش مشارکت دانشجویان به عنوان عضو و در قالب کانون های دانشجویی مختلف در سطح شعب سازمان دانشجویان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مهمترین موفقیت های این سازمان در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته سازمان دانشجویان چند محور کاری بر اساس افق برنامه های خود توسعه داد و یا بازآفرینی کرد. در حوزه تقویت فضای سالم گفت و گو در میان دانشجویان، تلاش گسترده ای جهت گسترش کمی و کیفی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران صورت پذیرفت که با همت واحدهای جهاددانشگاهی و همکاران در دبیرخانه مسابقات، علاوه بر رشد تعداد گروه های دانشجویی شرکت کننده ، کیفیت گروه ها و همچنین مشارکت مسوولان مختلف استانی و ملی در حوزه های مختلف بسیار قابل تقدیر بود.

رئیس سازمان دانشجویان افزود: در سال 95 تعداد استان ها و دانشگاه های برگزار کننده مسابقات از 14 واحد به 32 واحد ارتقا یافت که در این مسیر علاوه بر واحدهای جهاددانشگاهی برای اولین بار با انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، مرحله دانشگاهی مسابقات در این دانشگاه برگزار شد.

کاظمی خالدی اظهار کرد: از نظر تعداد تیم از 170 تیم در سال 1394 به 440 تیم در سال 95 رشد داشته ایم. که در مجموع نزدیک به 500 مسابقه مناظره با نزدیک به 200 گزاره مختلف در طول سال 1395 در دانشگاه های مختلف کشور برگزار شد. همچنین در جهت استفاده از ظرفیت ایجاد شده و دانشجویان تربیت شده در این مسابقات و نیز بررسی و فرهنگ سازی گفت و گو در مسائل روز جامعه، اقدام به هماهنگی های مختلفی در جهت اجرای مسابقات تخصصی و ویژه صورت گرفت که از جمله می توان به برگزاری مناظرات تخصصی در قالب نمایشگاه مطبوعات در غرفه های ایسنا و ایکنا، حضور و مناظره گروه های دانشجویی در برنامه های مختلف صدا و سیما مانند جیوگی و زاویه و نیز پخش کامل مسابقات مرحله کشوری از شبکه چهار سیما اشاره کرد.

احیای باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست در سال گذشته
وی بیان کرد: در حوزه فعالیت های اجتماعی براساس سابقه قبلی و نیاز جدی کشور، احیای باشگاه داشجویان حامی محیط زیست در دستور کار قرار گرفت که با همکاری جهاددانشگاهی واحد لرستان، گردهمایی گروه های دانشجویی حامی محیط زیست با حضور نزدیک به 100 گروه دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور با همراهی سازمان ها و وزارتخانه های متولی امر به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید.

رئیس سازمان دانشجویان افزود: از دیگر فعالیت های محوری این سازمان که سال ها با تلاطم های مختلفی مواجه شده بود مساله ساماندهی شعب سازمان، کانون ها و اعضای دانشجویی جهاددانشگاهی در کشور بود که پس از پیگیری های ساختاری و تصحیح آیین نامه های مرتبط و هماهنگی های مورد نیاز درون ساختار معاونت فرهنگی، در اولین قدم شوراهای شعب سازمان ساماندهی شده و 31 شعبه دارای مجوز این سازمان فعالیت های خود را به طور جدی تر از سر گرفتند و در قدم بعدی بحث مجوز کانون های و گروه های دانشجویی جهاد در قالب شعب سازمان دانشجویان در دستور کار قرار گرفت که تا کنون درخواست مجوز بیش از 80 گروه و کانون دانشجویی در سراسر کشور به این سازمان ارسال شده که در حال بررسی و هماهنگی امور مربوطه می باشیم.

وی در رابطه با در رابطه با شعار سال و ملزومات تحقق این شعار گفت: شعار سال که ابتدای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد به عنوان راهبردی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، برخاسته از آینده‌نگری و تدبیری هوشمندانه است. از یک سو تاکید دوباره بر اقتصاد مقاومتی، راه کاهش تاثیر پذیری کشور از تهدیدات سیاسی و فرهنگی خارجی است، به گونه ای که همزمان با ارتباط با دیگر کشورها بتوان شرایط اقتصادی ای را تعریف کرد که به صرف تصمیم سیاسی، امکان فشار بر جامعه ایرانی را نداشته باشند.

کاظمی اظهار کرد: از سوی دیگر بحث اشتغال که مواجهه با سیل جوانان تحصیلکرده یکی از محوری ترین مسایل جامعه کنونی ایران است و متاسفانه این جامعه جوان آماده، ابزار دانش و تجربه کافی برای ورود به بازار کار یا کارآفرینی را ندارند. لذا تلاش عملی برای رفع این معضل سنگ بنای موفقیت اقتصاد مقاومتی است. برای تحقق این هدف مطمئنا در جهت رفع دو نیاز بازار اقتصادی کشور یعنی تنظیم نیاز بازار به محصولات و خدمات و متخصصان ایرانی و از سوی دیگر تجهیز فارغ التحصیلان دانشگاهی به ابزار و دانش کارآفرینی و مهارت حضور در بازار، باید اقدامات جدی صورت پذیرد.

رئیس سازمان دانشجویان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای فرهنگ سازی برای رسیدن به تولید ملی گفت: در این راستا قسمتی از فرهنگ سازی به مصرف کننده بر می گردد و قسمتی نیز به ایجاد فرهنگ ورود جوانان مستعد به دنیای تولید و کارآفرینی بر مبنای رفع نیاز مصرف کننده با کیفیت ومناسب و شرایط بومی ارتباط دارد. در این بخش، حوزه نوآوری و کارآفرینی دانشجویان در سازمان دانشجویان بر اساس هدف گذاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، طراحی و اجرای برنامه های ترویجی در حوزه نوآوری و کارآفرینی برای دانشجویان و اجرای آن به کمک شعب این سازمان و معاونت های فرهنگی سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده است. از سوی دیگر با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و ظرفیت های موجود، این سازمان به عنوان دبیر ستاد ترویج و توسعه فناوری های فرهنگی و هویت ساز در جهاددانشگاهی، با همکاری دیگر سازمان ها و مراکز فرهنگی و معاونت های فرهنگی سراسر کشور به دنبال طراحی و اجرای برنامه های جدید آشنا سازی دانشجویان با بازار این صنعت و نیز کمک به حوزه های مختلف فرهنگی جهت ایجاد ظرفیت های تخصصی و اجرایی در بخش های مختلف صنایع نرم می باشیم تا هم در جهت پاسخگویی به نیاز کشور برآییم و هم مسیر را برای کارآقرینی و نوآوری توسط دانشجویان خلاق و مستعد تسهیل کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مهدی فولادی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: این دوره از مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد و شهرستان میناب قهرمان مسابقات، ناحیه دو بندرعباس نایب قهرمان و شهرستان بندرلنگه عنوان سومی راکسب کرد.

بیشتر بخوانید: برگزاری اردوی تیم ملی والیبال ساحلی کشور در بستک

این مسابقات از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز و روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به پایان رسید.

در پایان مسابقات به مناسبت هفته معلم از تمام بازیکنان و عوامل برگزاری با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد