Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@09:37:33 GMT

دولت به دنبال تقویت جایگاه کشتیرانی‌کشور است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۲۱۷۰

دولت به دنبال تقویت جایگاه کشتیرانی‌کشور است

تین نیوز |

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لغو تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: دولت به دنبال تقویت هر چه بیشتر جایگاه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حمل و نقل دریایی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمد باقرنوبخت افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزنده و فراوانی در اقتصاد ملی دارد و با توجه به اینکه توسعه دریا محور بخشی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه است، لذا توجه به صنعت حمل و نقل دریایی جزء برنامه های دولت و ردیف های ارقامی برنامه توسعه ششم قرارگرفته است و در سال ۱۳۹۶ و در طول برنامه نیز نسبت به گسترش حمل و نقل دریایی اقداماتی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تمام شقوق حمل و نقل از زمینی، هوایی، جاده ای و دریایی حائز اهمیت است، تاکید کرد: حمل و نقل دریایی به دلیل ارزان بودن این نوع حمل برای انتقال کالا به ویژه برای ایران که بخشی از نیازهایش به صورت واردات و بخشی نیز به صورت صادرات است، بسیار حائز اهمیت است، لذا نیاز به گسترش حمل و نقل دریایی قطعی است و این امر در برنامه توسعه ششم دیده شده است و اجرایی می شود.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به لغو تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از اقدام هایی که دولت در چهار سال گذشته با فعالیت های برجام انجام داد، لغو تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی بود، به وِیژه در بخش بیمه که تمامی این تحریم ها برطرف شده است.

دولت برای رشد هشت درصدی برنامه جامع و روشنی دارد

نوبخت با اشاره به تعیین رشد هشت درصدی اقتصادی که در برنامه ششم توسعه گنجانده شده، گفت: آنچه که بعنوان برنامه ششم توسعه مطرح شد، لایحه تقدیمی دولت بوده است.

وی افزود: درست است که دولت لایحه خود را در حد احکام مورد نیاز محدود کرده بود، اما اسناد برنامه نشان می داد که ما برای ۳۰ موضوع بخشی و ۱۵ موضوع فرابخشی مشخص کردیم که در سال های برنامه از سال ۱۳۹۶تا ۱۴۰۰ به تفکیک هر سال چه هدف کمّی داریم و برای حل آنها از چه سیاستی می خواهیم استفاده کنیم، راهبردهای آن کدام است حتی در اقدامات اجرایی نیز برنامه های دولت برای موضوعات اساسی کشور مشخص شده و اسناد آن در اختیار است و دولت بر اساس همان برنامه عمل می کند.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، امید است دولت بتواند با ایجاد رشد هشت درصدی اقتصاد ایران در هریک ازسال های برنامه که بطور متوسط انجام خواهد داد، به تمامی اهداف مصرّح در برنامه ششم توسعه برسد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اقداماتی که در این راستا برای تقویت اقتصاد ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: برای اینکه در کشور رشد هشت درصدی ایجاد شود، ابتدا مشخص شد هر حوزه ای چه اندازه باید رشد کند و در این راستا چه رقمی سرمایه گذاری شود.

نوبخت افزود: دولت این رشد هشت درصدی را برای تمام بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات تفکیک کرده است و برای هریک اعلام شده که چه رشدی باید در طی سالهای برنامه داشته باشند تا دولت بتواند در پایان برنامه ششم توسعه به رشد هشت درصد برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دراین باره ادامه داد: برای رسیدن به این رشد، سالانه به ۷۷۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که مشخص شد که از هفت محل باید این میزان سرمایه تامین شود.

به گفته وی، مورد نخست سرمایه گذاری است که دولت باید انجام دهد، دولت باید سالانه بطور متوسط ۹۸ تا ۱۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند که این سرمایه گذاری باید در طرح های عمرانی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای انجام شود. بخش دیگری از این سرمایه گذاری باید از سوی شرکت های دولتی صورت پذیرد، همچنین بانک ها باید تسهیلات دهند و بخش دیگری را نیز باید از سوی صندوق توسعه ملی کمک شود.

نوبخت با اشاره به تصویب لایحه اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اعطای تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری ـ از صندوق توسعه ملی (لایحه اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی) در مجلس شورای اسلامی تصویب شد؛ مربوط به اجرای جدول سه و ماده سه، قانون برنامه بوده است. بنابراین دولت دقیقا می داند که این هشت درصد را از چه حوزه هایی باید تامین کند و در چه حوزه هایی باید چه میزان سرمایه گذاری کند و برای ۳۰ حوزه بخشی و ۱۵ حوزه فرابخشی اهداف به صورت سالانه و کاملا مشخص تعیین شده و امید است تمامی این برنامه های انجام شده که به تصویب و تایید مجلس رسیده، طی سال های برنامه اجرای شود.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۵۲ شناور سالیانه می تواند بیش از ۱۲۰ هزار کانتینر و ۵ میلیون تن کالاهای فله ای را در جهان جابجا کند و بزرگترین ناوگان کشتیرانی خاورمیانه است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار و بر تحقق تمدن‌سازی نوین اسلامی تأکید و مقرر شد این مهم در اولویت کاری حوزه معاونت جدید قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این آیین با تأکید بر تقویت و توسعه حرکت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، گفت: تمدن‌سازی نوین اسلامی در گروه یکپارچگی و حرکت به سمت تقویت سرمایه‌های فرهنگی و احیای باور‌های دینی و آموزه‌های اسلامی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

محمدحسین رنجبر، حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و تأکید بر تحقق شعار سال، با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را نوعی فصل‌الخطاب فرهنگی خواند و بیان کرد: دانشگاه‌ها در این مسیر، وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و باید در تحقق این شعار، با برنامه ریزی و حرکت منسجم، اقشار جامعه را در این راستا رهنمون باشند.

وی از حوزه فرهنگی و دانشجویی به‌عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه در امر تربیت و انسان‌سازی نام برد و افزود: رسالت حوزه فرهنگی و دانشجویی، رسالتی خطیر و حیاتی است و دانشگاه باید برای تمام فعالیت خود یک پیوست فرهنگی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی در دانشگاه به حفظ و تقویت روحیه خودباوری در جوانان تقویت تشکل‌های دانشجویی، ارتقای مهارت‌آموزی جمعی و انجام کار تیمی، توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و همگانی، توسعه نشریات دانشجویی، برگزاری مستمر کرسی‌های آزاداندیشی و ... از وظایف حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

رنجبر اضافه کرد: باید همه بدانیم و بپذیریم که کار فرهنگی مختص متولیان فرهنگی نیست؛ بلکه همه وظیفه داریم با امر به معروف و نهی از منکر و با استدلال و منطق در روشنگری و اقناع سازی افکار عمومی جامعه سهیم باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، تقویت اخلاق اسلامی در جوانان، ارتقای توانایی‌های فکری و چگونگی عبور از لغزش‌ها و مراحل سخت زندگی را مستلزم چگونگی عملکرد دانشگاه‌ها در اجرا و عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی دانست و با معرفی احسان محمدی‌نژاد به عنوان معاون جدید فرهنگی و دانشجویی از خدمات محمد حیدری نارمندی قدردانی کرد.

مسئول دفتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست، خدامحوری، قرارگرفتن در مسیر اهل‌بیت، صبر و استقامت را سه مؤلفه اصلی در عبور از شرایط سخت دانست و متذکر شد: کار باید با نیت و هدف پاک برای رضای خداوند با بهره‌مندی از سیره امامان معصوم علیه‌السلام با استقامت و بردباری انجام شود و در آن خدمت به خلق خدا هدف و نیت اصلی انجام کار باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد با قدردانی از تلاش‌های متولیان عرصه فرهنگی در دانشگاه عنوان کرد: اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان رضایت‌بخش و ستودنی است و نیاز است برای تحقق محور‌های گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن شعار سال با استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه پیش رفت.

در این آیین احسان محمدی‌‌نژاد، معاون جدید حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز با اشاره به برنامه‌های خود در توسعه حوزه فرهنگی ودانشجویی گفت: حوزه فرهنگی و دانشجویی به منزله دوبال پرواز دانشجوست و باید با انجام یک برنامه ریزی منسجم، مشارکت همگانی و کار تیمی همگی در تقویت اهداف دانشگاه سهیم باشیم.

وی در پایان از دانشگاهیان و بخش‌های دانشگاه خواست تا در توسعه و پیشرفت این حوزه او را همراهی و از ارائه مشورت‌های به موقع و حیاتی دریغ نورزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم