Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامۀ اقتصادی مارکر، در گزارش شب گذشتۀ خود نوشت: بسیاری از شرکت های اسلحه سازی اسرائیل با شرکت های آمریکایی که به عربستان سلاح و سامانه های نظامی خواهند فروخت، قرارداد دارند. بر اساس قرارداد امضا شده میان عربستان و آمریکا، این قرارداد، در مرحلۀ اول، بالغ بر 110 میلیارد خواهد بود و تا 10 سال آینده، این مبلغ به 350 میلیارد دلار افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته مارکر، قراردهای امضا شده میان آمریکا و عربستان، جهشی در تولیدات شرکت های اسرائیلی ایجاد خواهد کرد و با توجه به حجم بالای تقاضا که باید در مدت مشخص تحویل داده شود، برنامه های تولیدی این شرکت ها گسترش خواهد یافت.

این نشریۀ اسرائیلی خاطر نشان کرد که کارخانجات نظامی آمریکایی که عهده دار تهیه سلاح و سامانه های جنگی برای عربستان شده اند (از جمله شرکت های لاکهید مارتین، نورتو گروپ گورمن و ریتیون) گاهی برای تولیدات شرکت صنایع نظامی اسرائیلی رافائل بازاریابی می کنند.

به نوشتۀ این نشریه، با توجه به این که رافائل، شرکت سهامی عام و وابسته به رژیم اسرائیل است، سیاستمداران و نظامیان اسرائیلی به دستاوردهای اقتصادی هنگفتی که قرارداد تسلیحاتی عربستان و آمریکا برای اقتصاد اسرائیل به دنبال خواهد داشت، توجهی ویژه دارند.

روزنامۀ مارکر همچنین به نقل از یک مسئول بارز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: قراردادهای هنگفتی که میان ریاض و واشنگتن امضا شد، قدرت رقابت شرکت های تسلیحاتی اسرائیلی در آمریکا را افزایش خواهد داد، زیرا این قرادادها فرصت های شغلی گسترده ای ایجاد می کنند و با توجه به نیاز شرکت های آمریکایی به همکاری با شرکت های اسرائیلی، این شرکت ها، برای تامین بسیاری از تقاضاهای این قرادادها، فعالیت خواهند کرد.

مهرین فروزنفر مشاور اقتصادی سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در همین راستا، از دستاورد دیگری برای این رژیم گفت و خاطر نشان کرد: هرچند قراردادهای تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا، تاثیری بر برتری تسلیحاتی اسرائیل نمی گذارد، اما در عوض، بهانۀ لازم را می دهد تا از دولت آمریکا بخواهد، سلاحی ویژه به اسرائیل بدهد که تاکنون به اسرائیل نداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

کد خبر 848213 منبع: تسنیم برچسب‌ها آنتونى بلينكن اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل