Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:13:56 GMT

چالش سلیقه گرایی و جناح بندی در مجلس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۲۸۰۹

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌ شمالی گفت: چالش سلیقه‌گرایی و جناح بندی در مجلس وجود دارد.

عبدالله رضیان به مناسبت سالگرد آغاز به کار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در کشور قانون‌های فراوانی وضع شده و اجرای صحیح آن بسیار اهمیت دارد و بر این موضوع نظارت بیشتری باید صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگرچه قانونگذاری در مجلس صورت می گیرد اما در اجرا دچار چالش‌هایی است و در آن باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌ شمالی افزود: قوانین تکراری باید برداشته شود و کسانی که قانون گذار هستند باید اطلاعات بیشتری نسبت به قوانین داشته باشند.

رضیان گفت: با توجه به معضلاتی که وجود دارد، اگر جامعه قانونمندی داشته باشیم بخش بیشتری از مشکلات و معضلات حل می شود و پایبندی به آن سعادت جامعه را به همراه می آورد.

وی افزود: فرهنگ احترام به قانون در جامعه دچار چالش‌هایی است و این قانونمندی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه برخی قانون‌ها موازی یکدیگرند و امکان حذف آنها وجود ندارد، گفت: چهارچوبی در مجلس وجود دارد و در قسمت معاونت مجلس شاهد اتفاقات مثبتی هستیم.

رضیان گفت: در کمیسیون و مرکز پژوهش‌ها اقدامات خوبی انجام شده و تلاش در بررسی قوانین را به درستی انجام می دهند و نواقصی که در آن ارایه شده در صحن مجلس به تصویب می رسد و به شورای نگهبان نیز ارایه می‌شود.

وی افزود: ایراداتی نیز وجود دارد و در این راستا باید در مرکز پژوهش‌ها از متخصصان و اساتید استفاده شود و این ظرفیت‌ها در کنار مجلس کمک کننده است.

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی با اشاره به جایگاه فعلی مجلس، اظهار کرد: جایگاه فعلی مجلس قانون گذاری و تثبییت حاکمتی است و متاسفانه چالش‌های سلیقه گرایی و جناح بندی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایران حزب نداشته اما کارکرد چانه زنی‌ها موجب می شود تا عملکرد مجلس تحت تاثیر قرار بگیرد تاکید کرد: به همین دلیل این جایگاه نمود واقعی پیدا نمی کند و دچار ضعف می شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری