Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:15:21 GMT

خبر خوش براي داوطلبان آزمون‌هاي استخدامي

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۷۵۷۶۹

خبرگزاري آريا - هيئت عمومي ديوان عدالت اداري با ابطال بند هفت دفترچه آگهي استخدام مصوب معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور، اعطاي امتياز ويژه به کارکنان غير رسمي شاغل در دستگاه‌ها را خلاف قانون دانست. به گزارش خبرنگار قضايي خبرگزاري تسنيم، در بند هفتم دفترچه آگهي استخدام مصوب معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور آمده است: کارکنان غير رسمي بومي شاغل در دستگاه‌هاي ذيربط به ازاي هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه، از دو درصد و حداکثر 20 درصد کل امتياز در هر يک از مراحل آزمون استخدامي به صورت جداگانه برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بند از دفترچه آگهي استخدام مورد اعتراض يکي از داوطلبان آزمون استخدامي استانداري زنجان قرار گرفته و شاکي با ارائه دادخواستي به ديوان عدالت اداري اعلام کرده است: اين بند يک تبعيض ناروا و ظالمانه و بر خلاف بند 9 اصل سوم قانوني اساسي و ظلم به اقشار مظلوم جامعه است. اين بند باعث شده به افراد خاص، هم در امتحان عمومي و هم مصاحبه، نمره اضافه داده شود و حق بقيه افراد جامعه ضايع و از اين بين مي‌رود.
شاکي در ادامه شکايت خود آورده است: از ديوان عدالت اداري تقاضا دارم بر اساس عدالت و قانون، اين بند از آگهي استخدام‌هاي دولتي باطل و حذف و آزمون‌هاي عادلانه در جامعه حاکم شود. طبق ماده 44 قانون مديريت خدمات کشوري، بکارگيري افراد در دستگاه‌هاي اجرايي پس از پذيرفته شدن در امتحان عمومي که به طور رسمي نشر آگهي مي‌شود و نيز امتحان يا مسابقه تخصصي امکان‌پذير است.
در پاسخ به شکايت مذکور، رئيس امور حقوقي و قوانين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور اعلام کرده است: شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني در جلسه مورخ 27 دي سال 89 تصويب کرد تا به منظور فراهم کردن زمينه لازم براي بهره‌مندي از تجربيات و مهارت‌هاي مکتسبه کارکنان قراردادي که در دستگاه‌هاي اجرايي تجربيات مفيد کسب کرده‌اند، به امتياز مکتسبه آنان به ازاي هر سال تجربه مربوط و مشابه در دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري، دو درصد و حداکثر تا 20 درصد کل امتياز در هر يک از مراحل آزمون استخدامي به صورت جداگانه اضافه شود.
در ادامه دفاعيات معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور آمده است: از آن جا که قيد بند فوق در آگهي‌هاي استخدامي به استناد نامه مورخ 12 دي سال 89 امور دبيرخانه شوراهاست لذا چنانچه موضوع فوق مورد اعتراض دستگاه‌هاي نظارتي نيز قرار دارد، لازم است مراتب به امور مذکور منعکس تا در خصوص لغو يا استمرار تسهيلات مذکور براي شاغلين قراردادي در دستگاه‌هاي اجرايي تصميم‌گيري شود.
در نهايت، هيئت عمومي ديوان عدالت اداري، 15 فروردين امسال با حضور رئيس ديوان عدالت اداري تشکيل جلسه داد و اعلام کرد که بند هفت تذکرات آگهي استخدام مصوب 2 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور مبني بر اعطاي امتياز به کارکنان غير رسمي شاغل در دستگا‌ه‌هاي ذيربط، مغاير اصل برابري فرصت‌ها، مصرح در ماده 41 قانون مديريت خدمات کشوري است، بنابراين به استناد بند يک ماده 12 و ماده 88 قانون تشکيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري مصوب سال 92، ابطال مي‌شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد

کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون با حضور ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر برگزار شد.

کلید اولیه آزمون امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. داوطلبان از صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

پیش بینی می‌شود کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

براساس اعلام معاون آموزشی وزارت بهداشت، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

کد خبر 750806

دیگر خبرها

  • آغاز ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی صندوق تامین خسارت های بدنی
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند