Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات امنیتی افغان در شمال افغانستان از کشته شدن ۱۲ نفر در درگیری میان گروه تروریستی داعش و طالبان در ولایت جوزجان خبر داده‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات افغان در ولایت جوزجان اعلام کردند که به دنبالحمله طالبان به گروه تروریستی داعش در شهرستان «درزاب» این ولایت، درگیری‌ها میاندو گروه تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، درگیری‌ها بین دو طرف زمانی آغاز شد که تعدادی از افراد وابسته به داعش در منطقه «برمه‌خشک» شهرستان درزاب تحت محاصره طالبان قرار گرفتند.

«رحمت‌الله ترکستانی» فرمانده پلیس ولایت جوزجان به «سلام‌وطندار» گفت: درگیری میان دو گروه هنوز هم جریان داشته و تاکنون دست‌کم 12 نفر از دو طرف کشته شده‌اند.

این در حالیستکه تقریبا در دو ماه اخیر طالبان و گروه تروریستی بیش از سه بار در این ولایت با هم درگیر شدند.

«رحمت‌الله حشر» فرماندار این شهرستان ضمن تائید درگیری میانجنگجویان داعش و طالبان در این شهرستان از کشته شدن پنج نفردر این درگیری خبر داده است.

قبل از این جنگجویان داعش و طالبان در مناطق «قرای‌کومرلیک»، «آقسای» و «خاک شهیدان» با هم درگیر شده بودند که چند روز به طول انجامید و منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از دو طرف شد.

این در حالی است که اخیرا «زبیر مسعود» مشاور شورای امنیت ملی به «الجزیره» گفته بود که گروه تروریستی داعش در حال تجدید قوا در شمال افغانستان استو طرح حمله به روسیه را روی این گروه تروریستی در دست دارد.

از سویی هم آمریکا و عربستان متهم‌ هستند که با حمایت از داعش و و تروریسم در شمال افغانستان در پی ناامن‌سازی اطراف روسیه هستند.

با این حال روسیه نیز متهم است که با استفاده از طالبان به عنوان نیروی نیابتی در افغانستان برای مهار فعالیت داعش در افغانستان تلاش می‌کند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم