Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن ساعتی پیش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی در مصلی تهران آغاز شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال دارای سه بخش محتوایی، پشتیبانی و فروش است، گفت: شورای سیاست گذاری این دوره از نمایشگاه قرآن بعد از جلسات متعدد شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» را برای نمایشگاه تصویب کرد تا فعالیت های نمایشگاه بر اساس این شعار ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به شعار نمایشگاه قران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته شعار «به سوی فهم قرآن کریم» را انتخاب کردیم که مورد استقبال اندیشمندان و فعلان این حوزه قرار گرفت.
رئیس بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز دستاوردهای نمایشگاه بررسی و بحث و تبادل نظر در مورد اخلاق در قرآن و سبک زندگی قرآنی باشد تا جمعیتی که برای بازدید از نمایشگاه قرآن حضور می یابند با این موضوع روبه‌رو شوند.
حشمتی اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان قرآنی و در رأس آنها مقام معظم رهبری در سخنان خود نکاتی را در مورد اهمیت فهم و تدبر قرآن کریم بیان کرده اند و قرائت، حفظ و بقیه فعالیت ها را مقدمه رسیدن به فهم قرآن کریم عنوان کرده اند.
وی در ادامه این بخش از صحبت های خود گوشه ای از صحبت های مقام معظم رهبری در مور اهمیت فهم و تدبر قرآن کریم را قرائت کرد و در ادامه افزود: تأکید ایشان بر ورود هنرمندان به صحنه و تولید محتوا در این خصوص برای ارائه به جامعه بوده است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه زبان انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه با متحول شود، گفت: بهترین زبانی که به وسیله آن می توان مفاهیم قرآنی را به نسل جوان و به جامعه منتقل کنیم، زبان هنر است.
وی عنوان کرد: با بضاعتی که ما داریم و با تشکل هایی که در مجموعه وزارت ارشاد وجود دارد و نیز با تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد، امیدوار هستیم این نمایشگاه بهانه ای باشد تا بتوانیم از هنرمندان استفاده کنیم و با زبان هنر این مفاهیم را به جامعه انتقال دهیم.
حشمتی گفت: امروز سخت منتظر هنرمندان و خلق آثار هنری قرآنی آنها هستیم تا مردم را با مفاهیم قرآنی بیش از پیش آشنا کنیم.
رئیس بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان کرد: در برپایی این دوره از نمایشگاه 20 وزارت خانه و نهاد دولتی همکاری مستقیم داشته اند. در ایام برپایی نمایشگاه پذیرای جمعیت زیادی از مردم به خصوص در شب ها خواهیم بود تا شاهد جشن رمضان در مصلای تهران باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۷۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان