Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به مسائلی که طی چند روز اخیر درخصوص قانون آموزش تکمیلی دوره های دکترای تخصصی رشته های تک رشته‌ای ایجاد شده توضیحاتی را ارائه نمود و گفت: قوانین برای پاسخگویی به نیازهای کشور وضع می شوند و وزارت بهداشت نیز به عنوان یک نهاد اجرایی ملزم به اجرای قانون است.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: بحثی این روزها در مورد آموزشPh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

D رشته های تک رشته ای علوم پزشکی کشورمطرح شده، که سابقه خیلی طولانی در وزارت بهداشت دارد .

دکتر لاریجانی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته وزارت بهداشت مکرر از سوی دستگاههای نظارتی تحت فشار قرار گرفته که آموزش های تکمیلی برای دانش آموختگان دکترای تخصصی رشته های تک رشته ای برگزار شود، افزود: حتی در دوره‌های مختلف برخی مسئولین از سوی نهادهای نظارتی درخصوص اجرای این قانون مورد سئوال قرار گرفتند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی آمده که توانمندی فارغ التحصیلان دکتری تخصصی رشته های تک رشته ای ها با طی دوره های آموزشی ارتقا یابد. طبق این قانون افراد متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرند و با طی دوره های آموزشی تکمیلی شرایط فراهم می‌شود تا بتوانند فعالیت های بیشتری را در زمینه تخصصی خود انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی نیز 4 گروه از فارغ التحصیلان Ph.D تک رشته ای می توانند با همکاری یکدیگر به صورت جامع ارائه خدمت نمایند. لیکن برای اینکه هر فارغ التحصیل بتواند به صورت فردی خدمات جامعی در زمینه رشته خود ارائه نماید طبق قانون باید دوره تکمیلی را طی نماید.

دکتر لاریجانی از تدوین آیین نامه اجرایی این قانون در وزارت بهداشت سخن گفت و افزود: با گروهی از اساتید در رشته های تک رشته ای و همچنین اساتید رشته پاتولوژی طی جلسات متعدد این آیین نامه تدوین شده و تلاش شده تا مسیر ارتقای آموزشی برای فارغ التحصیلان Ph.D تک رشته ای تعریف شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: در ابتدا افراد مورد ارزیابی قرار گرفته و مدت زمانی که برای تحصیل باید سپری کنند مشخص می شود. در مدت تحصیل نیز باید کاملا از محیط کاری منفک شوند و تمام وقت آموزش ببینند.

وی با تاکید بر ارزیابی این افراد در ابتدای دوره گفت: پس از اینکه مدت تحصیل مشخص شد و دوره تعیین شده طی شد، باید همانند سایر رشته ها در آزمون جامع بالینی شرکت کنند و در صورت طی این آزمون می توانند شرایط ارائه خدمات جامع تری را پیدا کنند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: بدیهی است افراد با سابقه که در عرصه های علمی و خدماتی مشغول به کار هستند بعضا رغبتی به طی این دوره ها ندارد و تنها ممکن است افراد جوان متقاضی این دوره های تکمیلی باشند واجرای این قانون به هیچ وجه ظرفیت رشته پاتولوژی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون در واقع مسیر ارتقایی برای رشته های Ph.D است و میزان مداخلات و خدمات افرادی که دوره های تکمیلی را طی می کنند نیز متناسب با آموزش هایی که طی کرده اند تعریف خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی صدها موسسه آزمایشگاهی در سیستم دولتی و خصوصی کشور داریم که در برخی از زمان ها با کمبود افرادی که صلاحیت کافی برای پذیرش مسئولیت فنی آزمایشگاه داشته باشند مواجه‌اند و بدیهی است نهادهای حاکمیتی باید به نوعی پاسخگوی این نیاز در سطح کشور باشند.

دکتر لاریجانی گفت: این تلاقی های رشته ای در حوزه های مختلف نظام سلامت بعضا وجود دارد و وزارت بهداشت مجری قانون است و تمام تلاش ما این است که اجرای این قوانین موجب ارتقای کیفی افراد شود.

وی با تاکید بر اینکه این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: البته ممکن است هر قانونی به فراخور شرایط زمان در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای قانونگذار بازبینی شود، اما تا زمانی که قانونی به قوت خود باقی است وزارت بهداشت می بایست این مسیر قانونی را با لحاظ جنبه های مختلف آن پیش بگیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: انتظار این است که مسائل، مشکلات و پیشنهادات موجود از راههای متناسب با شأن رشته های گروه پزشکی مطرح شود و این آمادگی هم در حوزه آموزش وزارت بهداشت وجود دارد که نظرات مختلف در چارچوب قانون اخذ شود تا با هدایت افراد مختلف بتوانیم مسیر اثربخش تری را در این حوزه طی نماییم.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر لاریجانی در پایان اضافه کرد: امیدواریم که این قانون با همکاری تمامی گروهها به عنوان یک همکاری بین بخشی و در راستای ارتقای حرفه‌ای گروه های علوم پزشکی در کشور پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.  

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  


هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپاد‌ها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.


در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!
 
توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.  

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!  

و اکنون رویداد‌های پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.


السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است