Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی، امروز، 9خرداد در نشست ویژه ملاقات و تبادل فرزندان طلاق که در این معاونت برگزار شد گفت: تبادل فرزندان طلاق که در کلانتری‌ها انجام می‌شود صورت خوشایندی ندارد، قرار براین شد نیروی اننتظامی اراک آمار مراجعین جهت تبادل فرزندان و تعداد روزها را در راستای ایجاد مراکز مناسب به صورت روزانه و سالیانه اعلام کند همچنین نمایندگان استانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، آموزش‌وپرورش، اداره اوقاف در راستای راه‌اندازی مرکز مناسب ملاقات فرزندان طلاق اراک با حضور مددکار و رواشناس باید نظرات خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه حضور والدین و فرزندان در کلانتری جهت تبادل فرزند در روحیه والدین و فرزندان تأثیر منفی دارد، اظهار کرد: برای کاهش آسیب روحی بهتر است این تبادل و ملاقات‌ها در فضایی امن اما خارج از کلانتری انجام شود.درودگر اضافه کرد: حضور مددکار و روانشناس در مراکز مناسب جهت ملاقات فرزندان طلاق، امری اجتناب ناپذیر است، وظیفه همه دستگاه‌هاست که معاونت اجتماعی را در اجرای این برنامه مهم یاری کند، سازمان‌های مردم نهاد، بهزیستی، شهرداری و .. با ارائه طرح‌های کارشناسی می‌توانند از بروز ناهنجاری‌هایی که ممکن است در آینده گریبان فرزندان را بگیرد جلوگیری کنند.وی تصریح کرد: مشاوره‌های گروهی، گروه درمانی فرزندان، پدران و مادران طلاق از جمله مواردی است که جای خالی آن احساس می‌شود، باید فضایی بدون تنش ایجاد کنیم تا والدینی که از هم جدا شده‌اند در فضایی آرام فرزندان خود را تبادل کنند، اگر در این امر موفق عمل کنیم شاهد اثرات مثبتی در جامعه خواهیم بود.این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه کلانتری مکان رفت و آمد مجرمان است قطعاً مکان مناسبی برای حضور فرزندان نیست، ایجاد مراکز مناسب جهت تبادل یکی از برنامه‌هایی است که در برخی از استان‌ها با قوت در حال اجراست قصد داریم با همکاری همه مسئولان بهتر از استان‌های دیگر این طرح را اجرا کنیم.وی افزود: دو مرکز «مددسرای محله و کلینیک ظهیر» از جمله مراکزی هستند که می‌تواند ما را در اجرای این طرح کمک کند، عقد تفاهم نامه کلینیک مددکاری ظهیر با بهزیستی در اسرع وقت انجام باید شود، مددسرای محله که تحت اختیار شهرداری است نیز مشکلی برای حضور والدین و فرزندان ندارد، برای هدفمندتر شدن برنامه‌ها نیاز به مددکار و رواشناس داریم که از طریق سازمان‌های مردم نهاد تأمین می‌شود.درودگر ادامه داد: کلینیک تخصصی مددکاری ظهیر در ساعات اداری خدمات می‌دهد، اما اگر نیاز ساعات کاری بیشتری باشد، شهرداری باید هزینه‌های مددکاری و رواشناس را تقبل کند، سرای محله نیز از مددکاران و روانشناسان حاضر در سازمان‌های مردم نهاد استفاده می‌کنند.این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: برای صورت جلسه کردن تبادل فرزندان طلاق از جمله ورود و خروج باید نیروی انسانی لازم وجود داشته باشد که از خود کارکنان کلینیک ظهیر و سرای محله استفاده می‌کنیم. نیروی انتظامی نیز باید براین تبادل‌ها نظارت کافی داشته باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح شنبه در گفت وگ و با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن روز «روانشناس و مشاوره» با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان به افراد جامعه کمک می‌کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقا توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و … به شهروندان فعالیت دارند.

بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می‌گیرد، افزود: طی یک سال اخیر ۱۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، جهت برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانوداگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره مند شدند.

این مسؤول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزارو ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بی شک، یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می‌کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.

وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴۰۹۹ زوج مازنی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره مند شدند.

وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت نمودند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می‌رساند و هم جامعه را از بحران مسائل اجتماعی آسیب زا مانند طلاق و پیامدهای آن حفظ می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶ هزار زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسؤولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

کد خبر 6089518

دیگر خبرها

  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • ملاقات فلورنتینو پرز و لوکا دانچیچ در جریان دیدار دالاس موریکس و لس انجلس کلیپرز / فیلم
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس