Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان ظهر سه شنبه در این نشست که به میزبانی فرمانداری دزفول برگزار شد گفت:مدیریت پسماند در استان خوزستان در چهار منطقه هدف گذاری شده است که این مناطق شامل اهواز،آبادان ،ماهشهر و شمال خوزستان (دزفول -شوش و اندیمشک) می باشند.
شهاب صدیقی با بیان اینکه مطالعات اولیه مدیریت پسماند در شهر اهواز ودیگر شهرها انجام شده است گفت:پیرو سفر استاندار خوزستان در دی ماه پارسال به کشور لهستان و بازدید از صنایع پتروشیمی،هلی کوپترسازی ،پسماند و ماشین آلات این هیات لهستانی به استان خوزستان سفر کرده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نحوه کار شرکت سیگما اشاره کرد و گفت:این شرکت کار خردکردن زباله و آماده کردن برای کارخانه های تبدیلی را برعهده دارد و هدف آن کاهش مواد دفنی و تبدیل به صورت های دیگر انرژی برای تولید کمپوست و برق و بازیافت مواد پلاستیکی است .
وی بیان کرد:در حال حاضر روزانه 1300 تن زباله در شهرستان اهواز تولید می شود که باید از این زباله ها برق تولید کرد ولی به علت اینکه در تهران تنها 15درصد برق تولید می شود بر آن شدیم تا از تکنولوژی برتر و تجربه علمی در اجرای طرح تولید انرژی از زباله استفاده شود.
وی افزود:کشور آلمان در مدیریت پسماند موفق تر است ولی به علت همواربودن قوانین و همخوانی تکنولوژی شرکت لهستانی با آلمانی همکاری با این کشور در برنامه قرار داده شده است .
صدیقی افزود:این شرکت لهستانی سرمایه گذاری نمی کند و فقط در انتقال و فروش فناوری ورود می کند ضمن اینکه این شرکت می تواند با اخذ تسهیلات از بانک توسعه اقتصاد کشورش در زمینه فعالیت های اقتصادی در استان خوزستان نیز ورود کند.
وی افزود:روزانه هر نفر حدود 700 گرم زباله در دزفول تولید می کند که دفن این میزان زباله مکان زیادی را می طلبد که عملا امکان پذیر نیست و از نظر محیط زیست نیز مشکل ساز خواهد شد.
مدیر کل امورشهری استانداری خوزستان افزود:دزفول رتبه دوم استان خوزستان از نظر تولیدات را دارد که باید به دنبال کاهش مواد دفنی و افزایش ارزش افزوده بود که امیدواریم این عملیات پسماند تا 2 ماه آینده به مرحله نهایی برسد.
حبیب الله آصفی فرماندار ویژه دزفول نیز گفت:از آنجا که حدود 35درصد شکر کشور در خوزستان و شمال خوزستان تولید می شود می توان با ورود سرمایه گذار از ماشین آلات این شرکت لهستانی برای کارخانه قند دزفول استفاده کرد.
جان هایدوک مدیر عامل شرکت سیگما نیز گفت:فعالیت های این شرکت به دو بخش صنعت و معدن و بخش محیط زیست و پسماند بر می گردد و تا کنون در کشورهای آمریکای جنوبی مانند شیلی و سیبری نیز فعالیت کرده است.
وی با بیان اینکه این شرکت در ویتنام و مصر نیز فعالیت اقتصادی دارد گفت:اکثر تجهیزات موردنیاز این شرکت در لهستان ساخته می شوند وبرخی از آنها نیز در آلمان و اتریش ساخته می شود .
جان هایدوک به تشریح نحوه فعالیت شرکت سیگما پرداخت و گفت:هدف ما افزایش میزان بازیافت و کاهش پسماند است .
وی افزود:ورود ماشین آلات از لهستان به ایران صرفه اقتصادی ندارد لذا در نظر داریم دانش تولید ماشین آلات موردنیاز را وارد ایران وخوزستان کنیم .
محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز گفت:مطالعات مدیریت پسماند توسط دانشگاه جندی شاپور اهواز انجام شده و هفت شهرستان استان و 31 شهر در آن دیده شده اند.
وی افزود:روزانه320 تن زباله در دزفول و شهرهای اقماری این شهرستان تولید می شود که زباله های تولید شده 82.5 رطوبت فسادپذیر دارند.
فرماندار شوش نیز در این نشست گفت:شوش یکی از شهرهای قدیمی با هفت هزار سال قدمت و جزو اولین شهرهای دنیاست که 2 اثر تاریخی ثبت جهانی دارد و سالانه 50هزار گردشگر خارجی از این آثار دیدن می کنند.
رضا نجاتی افزود:شرکت های کشت و صنعت هفت تپه و کاغذ پارس در شوش فعالند که در تولید شکر و کاغذ فعال هستند و کارخانه قند و روغن کشی نیز از دیگر صنایع این شهرستان می باشد.
وی پسماند را یکی از دغدغه های مسئولان دانست و گفت:باید با همکاری و همفکری دیگر کشورها این امر مدیریت شود.
محمدرضا پاپی شهردار اندیمشک نیز گفت:اندیمشک با پنج شهر و 2 بخش مرکزی و الوار گرمسیری حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد که مدیریت پسماند های آن از جمله ضرورت هاست.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: بخشی از پسماند‌های پزشکی هرمزگان در مراکز بهداشت روستایی تولید می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر انتقال و بی خطرسازی و دفع ایمن آنها مسئولیت دارد و بی توجهی به آن خطرناک است.

وی میزان تولید پسماند در روستا‌های هرمزگان را سالانه ۵۲۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این میزان با پسماند‌های شهری استان برابر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تولید بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تن پسماند صنعتی و روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند ویژه در استان خواستار به روز رسانی شیوه‌های مدیریت پسماند در استان شد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ضایعات تولید می‌شود که به نظر می‌رسد متولیان این حوزه عملکردی برای فرآوری آنها ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به ضرورت توجه مدیران صنایع به مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه تصریح کرد: قانون‌گذار مجازات‌هایی برای مدیران خاطی در حوزه محیط زیست در نظر گرفته است.

مسیحی تازیانی ادامه داد: برای مدیریت پسماند شهری، در ۴۸ شهر مطالعات پایان یافته و طرح مدیریت پسماند ۴۱ شهر مصوب شده که اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت پسماند صنعتی توسط شرکت «سپنتامهام ایرانیان» از مشارکت بخش خصوصی در آموزش استقبال کرد و آن را نتیجه درک عملی مفهوم حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا