Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمات مردم و هیات امناهای مکان های برگزاری محافل انس با قرآن به منظور اینکه از این ماه پر خیر و برکت برای افطاری پذیرایی هایی تدارک می بینند و بعد از اقامه نماز آنها را در میان مردم توزیع می کنند اما برخی به دلیل حجم پذیرایی موجب اسراف می شوند و نعمات خداوند را در مکانهای مقدس ریخت و پاش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است که برنامه های مختلفی در سطح مساجد در همه محله های شهر مراسمات قرآنی که با عنوان مقابله از آن یاد می شود برگزار می شود.

در این مراسمات مردم و هیات امنای مکان های برگزاری محافل انس با قرآن به منظور اینکه از این ماه پر خیر و برکت برای افطاری پذیرایی هایی تدارک می بینند و بعد از اقامه نماز آنها را در میان مردم توزیع می کنند.

اما برخی از افراد به دلیل اینکه حجم پذیرایی بسیار زیاد است موجب اسراف می شوند و نعمات خداوند را در مکانهای مقدس ریخت و پاش می شود.

امام علی(ع) در خصوص اصراف می فرماید: سخاوتمند باش ولی هرگز اسراف و زیاده روی مکن و ثروت خود را بر اساس اندازه گیری صحیح خرج کن و هیچوقت سختگیر نباش. نهج البلاغه کلمات قصار شماره۳

نقل شده که امام صادق (ع): مشاهده کرد سیبی را نیم خورده و از خانه بیرون انداخته اند ، خشمگین شد و فرمود : اگر شما سیر هستید خیلی از مردم گرسنه اند خوب بود آنرا به نیازمندیش می دادید. مجموعه الاخبارباب۱۷۱ حدیث ۴

این اسراف در حالی است که افراد بسیار زیادی در نزدیکی ما قرار دارند که شاید در ماه مهمانی خدا به نان شب احتیاج داشته باشند و با دیدن صحه هایی از اصراف مواد غذایی ازرده و برای هزاران بار شرمنده همسر و فرزندان خود شوند.

بهتر این است در این ماه که خداوند برای نفس کشیدن و خوابیدن مومنین روزه دار ثواب می نویسد بجای اسراف در امورات بخصوص مراسماتی که به نام اهلبیت گرفته می شود به فکر افرادی که در اطراف ما قرار دارند باشیم وکمک کنیم تا سفره های افطار و سحر مانند دهه 60 یک رنگ و یک دست شود.

بجای اسراف به فقرا توجه داشته باشیم

یکی از قاریان پیشکسوتان محله جنوبی شهر بوشهر با اشاره به اسراف در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مهمانی خدا متولیان امر باید مدیریت کنند تا نعمات الهی که از سوی پروردگار برای ینده گانش فرستاده می شود اسراف نشود.

وی ادامه داد: در دهه 60 و 70 همه سفره های افطار و سحر فقیر و پولدار به یک شکل بود و هیچ تفاوتی نداشتند.

حاجی نژاد اظهار کرد: در محله افرادی که از سطح درآمدی بالایی برخوردار بودند چند روز قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان بسته های از مواد غذایی تهیه و به خانواده هایی که فقیر بودند تحویل می دادند تا در این ماه همه مانند یکدیگر باشند.

این قاری افزود: این رسم یکی از سنت های حسنه مردم استان بوشهر بود که متاسفانه امروزه در مرکز شهرها به آن توجه نمی شود و در مراسمات شاهد اسراف زیاد هستیم.

توجه به فقرا در ماه مبارک رمضان پاداش عظیم دارد

با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بارش رحمت الهی است متولیان برگزاری مراسمات افطار و سحر در مناطق مختلف توجه داشته باشند در کنار آنها افرادی هستند که برای تهیه یک سفره ساده افطار و سحر دچار مشکل هستند و می توان با حذف اسراف در مراسمات توجه ای به این قشر از جامعه داشته باشیم.

صدقه دادن و توجه به فقرا در همه روزهای سال بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان یکی از مستحبات است که انسان اگر به ان توجه داشته باشد می تواند به درجه ای بندگی خدا برسد که بیان آن از قلم و زبان ما خارج است.

اما می توان با یک مدیریت صحیح برنامه های ما مبارک رمضان به گونه ای عمل شود که هم بنده گانی که کم دست هستند شاد شوند و هم پیامبر اسلام(ص) و پاداشی عظیم در آخرت در انتظار شما بندگان صالح خداوند است.

مبین شجاعی مقدم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی