Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرم پور ، در این سرمقاله با عنوان « هنوز با هم و در کنار هم کار داریم » افزود: این روزها هم شهروندان به انتخاب های خوب و بدشان بیشتر می اندیشند و هم منتخبان شورا به بار سنگینی که در روزهای آینده بر دوششان گذاشته خواهد شد.
وی می فزاید: واقعیت ماجرا این است که حمایت شهروندان از منتخبان خود، منحصر به همان تک رأی در صندوق انداخته شده نیست و چه بسا مهم تر از نقش آن یک رأی، هدایت های بعدیست که مردم با نظرات، پیشنهادات و انتقادهایشان چه مستقیم و چه غیر مستقیم اعضای شورا را نسبت به آن مستفیض می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی علیرغم برخی محسنات شورای قبلی اما یکی از دلایل مهم عدم توفیق این شورا و به دل ننشستن اقداماتشان در جلب نظر مردم و نیز عدم توفیق در تدوین و طراحی و اجرایی کردن برنامه های مناسب، فاصله ای بود که شورا به صورت محسوس و علیرغم همه ی شعارهای داده شده، هم از مردم و هم از نخبگان جامعه گرفت و این گسست و گسل روز به روز بیشتر و عمیق تر شد.
ادامه سرمقاله به این شرح است: نخبگانی که در آسیب شناسی دلایل بی اعتمادی مردم به شورای قبل، جایگاه مهمی را دارند و متأسفانه هیچگاه یا به صوت مناسب قالب، الگو و برنامه ای برای استفاده از نظرات، طرح ها و پیشنهادات و احیاناً انتقادات آنان فراهم نشد.
شورای شهر جدید بیرجند که تقریباً با نگاه تغییر در فرایند های تصمیم و اجرا و یا حداقل با چنین انتظار و مطالبه ای از سوی مردم انتخاب و در هفته های آینده روی صندلی ها خواهد نشست، از یک سو ناگزیر از درس گرفتن از اشتباهات شورای قبل و از سوی دیگر تجربه آموزی و تقویت بارقه هایی هرچند جزئی از موفقیت های آنهاست.
کما اینکه به طور قطع و یقین، می باید تضمین کننده ی حیثیت شهر و شهروندان و تأمین کننده ی بخشی از مطالبات و انتقادات آنها نیز باشد.
پیشنهاد شکل دهی یک «مجمع نخبگان شهری(منش)» در فضاهای مختلف شهر از جمله حوزه های عمرانی و ترافیکی و شهرسازی، فرهنگی و مذهبی، اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی در کنار شورای شهر که نقش مشورتی برای شورای شهر را ایفا کند و ترازوی طرح ها و پیشنهادات اعضا قبل از تصویب در شورا باشد؛ در صورت عملی شدن می تواند هم جایگاه شورا را ارتقاء بخشد، هم وزن مصوبات آنها را سنگین تر کند.
از مجرای این مصوبات گره گشایی های بیشتر و بهتری برای مردم داشته باشد و هم گام های محکم تر و اساسی تری برای آرامش و آسایش مردم بردارد.
من به شدت معتقدم در صورت عدم حضور چنین شورا یا مجمعی متشکل از صاحب نظران و نخبگان، شورای شهر بیرجند همان راهی را خواهد رفت که شورای قبلی چهار سال در آن رفت و آمد کرد، و به جز اندک مصوباتی، سایر تصمیم هایش نه تنها سودی برای شهروندان نخواهد داشت بلکه ضرر و زیان روحی، مالی و جسمی آن هر روز و شب گریبان بخشی از جامعه شهری ما را خواهد گرفت.
صاحب نظران، اصحاب رسانه، نخبگان عرصه های مختلف و مجربین حوزه های گوناگون به ویژه امور شهری، دلسوزان واقعی شهر و آشنایان به نیازها،ظرفیت ها و نقصان و کمبودهای شهر هستند، و در صورت عملی شدن این پیشنهاد از سوی شورای شهر، دلسوزانه پای کار خواهند آمد.
هم شورا و هم شهروندان به خوبی می دانند که با پایان انخابات، کارشان با همدیگر تمام نشده و هنوز تا پایان راه، پیچ و خم های زیادی را برای رسیدن به موفقیت باید طی کنند.
مسیری که با حضور عناصر نخبه ی راه شناس و متعهد و دلسوز، قطعاً بی خطرتر و سریع تر و لذت بخش تر پیموده خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559*2047* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری *

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح محلات ارتقادهنده سلامت با همکاری استانداری به عنوان ناظر اصلی و ۱۶ ارگان دولتی در ۷ محله در شهرهای بیرجند و قائنات که از سوی وزارت کشور اسامی آنها اعلام شده، اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید شایسته با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این طرح در مناطق حاشیه‌نشین شهر و به صورت پایلوت انجام شود.

وی گفت: این مناطق در  بیرجند شامل حاجی‌آباد، موسی‌ابن جعفر، کاظمیه، جوادیه و کارگران  و در  شهر قاین شامل محلات خونیکی‌ها و قدی است. به دلیل ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و سلامت محور در محلات حاشیه شهر که از این نظر ضعیف‌تر هستند، برنامه‌های سلامت محور برای جلب مشارکت مردم و رفع مشکلات بهداشتی مردم برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: قرار است در این طرح، کانون سلامت در محلات تشکیل شود. عوامل اجرایی این کانون شامل- هیئت امنا محله در مرکز خدمات جامع سلامت، کانون فرهنگی اجتماعی سلامت محله در پایگاه سلامت وخانه بهداشت ، شورای ارتقای سلامت محله، شبکه نخبگان محله و گروه‌های مردمی سلامت است. 

توزیع بیش از 600 مورد تجهیزات بیمارستانی

سیدمحمد موسوی میرزایی نیز از تجهیز بیمارستان‌های خراسان جنوبی در دو سال گذشته تاکنون به بیش از 600 مورد تجهیزات جدید خبر داد و گفت: در این مدت 70 تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، 22 دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، 31 دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، 564 تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است. در دولت سیزدهم 2 بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 121 نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: هم اکنون 65 کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن 211 دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: 43 مرکز سلامت شهری، 61 مرکز سلامت روستایی، 71 پایگاه بهداشتی، 326 خانه بهداشت، 85 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 2 پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند. افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود 9 هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی