Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:42:03 GMT

انتخابات شوراهای اسلامی یزد تأیید نهایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۲۱۸۹

فرماندار یزد با اشاره به انجام بررسی‌های انجام شده در مورد شکایات واصله به ستاد انتخابات این شهرستان، از تأیید نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای یزد از سوی هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مصطفی سالاری» در نشست خبری خود که به منظور اعلام تأیید نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در این دوره از انتخابات، اظهار کرد: استان یزد در بحث جذب مشارکت عمومی در انتخابات رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش51 درصدی مشارکت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را از جمله مهمترین ویژگی این دوره انتخابات شوراها دانست و بیان کرد: روند بررسی صلاحیت ها تماماً در چارچوب قانون انتخابات انجام شده است.

فرماندار یزد در ادامه با بیان این که تأیید صلاحیت‌ها از چهار دستگاه اداره اطلاعات، پلیس امنیت، ثبت احوال و قوه قضائیه انجام شده است، افزود: حضور تمام سلایق فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از دیگر ویژگی های این دوره انتخابات بوده است.

سالاری با اشاره به تخلفات تبلیغاتی در این دوره از انتخابات، خاطرنشان کرد: عکس و تصاویر نامزدها در تبلیغات انتخابات شوراها در یزد به عنوان یکی از آسیب های انتخاباتی شناخته شده که به وزرات کشور اعلام شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ها در جذب مشارکت عمومی، خاطرنشان کرد: دعوت مقام معظم رهبری برای حضور گسترده در انتخابات عامل اصلی این افتخار آفرینی بوده است.

وی با بیان این که در این دوره از انتخابات 40 شعبه ثبت نام و اخذ رای به شعبه‌های شهرستان یزد اضافه شده بود، اظهار کرد: جانمایی شعب ثبت نام و اخذ رای در شهرستان یزد یکی از موثرترین اقدامات در این دوره انتخابات است.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد: مشارکت 83.4 درصدی در شهرستان یزد خستگی را از تن دست اندرکاران ستاد انتخابات این شهرستان خارج کرد.

سالاری گفت: استان یزد جزو اولین استان هایی بود که تأیید نهایی انتخابات ریاست جمهوری را برای وزارت کشور اعلام کرده است.

وی در ادامه با بیان این که دیروز سه شنبه 9 خرداد ماه تایید نهایی انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان انجام شده است، افزود: آگهی تأیید نهایی انتخابات ریاست جمهوری رسما منتشر می‌شود.

فرماندار یزد با اشاره به جمعیت شهرستان یزد و همچنین تعداد واجدین شرابط این شهرستان، گفت: برگزاری تمام مکانیزه انتخابات دوره های بعد از مهمترین مطالبات ستاد انتخابات شهرستان یزد از وزارت کشور است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طبق قانون بعد از اعلام نتلایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزدهای معترض به مدت دو روز می توانند نسبت به اعلام شکایت رسمی خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: جمعاً 76 شکایت به ستاد انتخابات شهرستان یزد از سوی برخی نامزدها اعلام شده است.

سالاری افزود: از تعداد کل شکایات اعلام شده، 56 مورد مربوط به شهریزد، سه مورد مربوط به حمیدیا، 12 مورد زارچ و پنج مورد شکایت مربوط به شاهدیه بوده است.

وی با بیان این که تک تک شکایات واصل شده مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: جزئیات شعب ثبت نام و اخذ رای پس از تأیید نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی هیئت نظارت اعلام می‌شود.

فرماندار یزد در ادامه با بیان این که به دنبال شکایات واصله به ستاد انتخابات شهرستان یزد، شش صندوق در یزد، یک صندوق در حمیدیا بازشماری و چهار شعبه در زارچ بازگشایی و بررسی شدند، گفت: هیچ مورد تأثیرگذاری در بررسی مورد شکایات رسیده مشاهده نشده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: طبق قانون نامزدهای شوراهای شهر و روستا دور روز بعد از انتخابات فرصت اعتراض داشته و هیئت نظارت هم پنج روز برای بررسی شکایات فرصت داشتند که بعد از سپری شدن این فرآیند، نهایتاً انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یزد از سوی هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات تأیید شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نامزدهای معترض بعد از انتشار رسمی آگهی تایید نهایی انتخابات شوراها می توانند اعتراض خود را به طور رسمی و با ارائه کامل مدارک و مستندات به ستاد انتخابات استان ارائه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرصت یک‌هفته‌ای مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شده و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت کنند.

‌فرآیند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد. 

‌مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است. متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی کنند.

ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

‌داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده‌اند باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

‌سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است.

این سوابق بر‌اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد ۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود.

آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • همایش تجلیل و تکریم شوراهای اسلامی شهرستان قشم
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد