Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات بی‌باک نقل از بی جی آر، افشاگری قبلی هکرهای یاد شده در مورد سوءاستفاده آژانس از ضعف‌های ویندوز برای نفوذ به رایانه های شخصی منجر به طراحی باج افزاری به نام واناکرای شد که تا به حال 300 هزار رایانه در 150 کشور جهان را آلوده کرده است.

به نظر می رسد هکرهای Shadow Brokers قصد ندارد افشاگری در مورد ابزار هکری مورد سوءاستفاده آژانس امنیت ملی آمریکا را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها دوهفته قبل از راه اندازی خدمات اشتراک افشاگری خبر دادند تا افراد علاقمند با پرداخت هزینه ماهیانه به این اطلاعات ارزشمند امنیتی دسترسی یابند.

مشترکان این خدمات با پرداخت پول می‌توانند اطلاعات مربوط به سوءاستفاده های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا را دریافت کنند و بر همین مبنا بدافزارهایی برای حمله به مرورگرهای وب، روترها و گوشی های هوشمند طراحی کنند.

خدمات یاد شده از ماه ژوئن یعنی چند روز دیگر راه اندازی می شود و حالا هزینه دسترسی به خدمات مذکور اعلام شده است.

علاقمندان به دریافت این اطلاعات باید 100 واحد از یک ارز دیجیتال رمزگذاری شده به نام Zcash را ارسال کنند که حدود 23 هزار دلار ارزش دارد. البته این گروه مسئولیتی در مورد ایمن و قابل اتکابودن ارسال این پول نداده و لذا ممکن است این پول از دست رفته و اطلاعات هم ارائه نشود.

همچنین در برابر ارسال این پول گروه هکری یاد شده بخش کوچکی از اطلاعات ارزشمند خود را افشا می کند و ارسال اطلاعات بیشتر مستلزم ارسال پول بیشتری است که ممکن است در آینده جزییات آن اعلام شود.

انتهای پیام/آ


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات

سرهنگ رامین پاشایی، با اشاره به فرارسیدن تعطیلات سه روزه در کشور گفت: تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته نشان می‌دهد که مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه در کشور، اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی را افزایش داده و اقدام به  کلاهبرداری از کاربران با روش‌های مختلف می‌کنند.  

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ»، «ابلاغیات قضایی»، و ... مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب های مالی آنان هستند. گاهی این افراد با لینک‌های آلوده به اطلاعات خصوصی شهروندان نیز دسترسی پیدا کرده و از این طریق دست به اخاذی از آنان می‌زنند.

وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها اعم از بومی و غیر بومی و گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن است، گفت:‌حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

پاشایی اضافه کرد: علاوه بر لینک‌های آلوده، شیوه دیگر مجرمان سایبری، کلاهبرداری و دریافت وجه نقد و ...از کاربران است که لازم است در این خصوص نیز شهروندان هوشیاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا در همین راستا به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی وتلفن‌های همراه هوشمند هشدار داد که در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکرده و از باز کردن لینک موجود در آن خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها