Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:50:23 GMT

طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرکرد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۵۰۲۲

طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرکرد اجرا شد

شهردار شهرکرد گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرکرد اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، نورالله غلامیان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح تفکیک زباله از مبدا اظهارداشت: در راستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا تاکنون بخش خصوصی 6 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه در شهر شهرکرد 130 تن زباله تولید می‌شود، افزود: با راه اندازی شرکت تفکیک زباله از مبدا بخش زیادی از زباله خشک و قابل بازیافت جداسازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شهرکرد با بیان اینکه نزدیک 25 درصد از زباله تولیدی شهرکرد را پسماند خشک و قابل بازیافت تشکیل می‌دهد، بیان کرد: با فعال شدن 12 دستگاه خودروی نیمه سنگین و سبک بخش خصوصی در طرح تفکیک پسماند از مبدا امیدواریم این میزان حجم زباله تفکیک و جداسازی شود.

غلامیان مهم‌ترین هدف برای اجرای این طرح را مشارکت مردم در حفظ محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح در مراحل و گام‌های مختلف اجرا و 5 دسته پسماند از هم تفکیک می‌شوند که پسماندهای بسته‌بندی شامل انواع بسته‌بندی مواد مختلف از جمله این پسماندها هستند.

وی گفت: اجرای طرح سبب بهبود وضعیت ظاهری شهر و کاهش زباله‌ دزدها می‌شود و نقش مردم در اجرای آن بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

R41350/P1384/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است