Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:26:42 GMT

نظام آفرینش یکی از علامت‌های وحدت است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۵۸۱۰

نظام آفرینش یکی از علامت‌های وحدت است

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آیه چهارم سوره مبارکه ملک یکی از علامت‌های وحدت است گفت: قرآن کریم یک کتاب تشریعی بوده که ۱۴ قرن است وجود دارد و هیچ‌گونه نقص و عیبی در آن مشاهده نشده و به‌نوعی صاحب کتاب تکوینی صاحب کتاب تشریعی هم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر که در مسجد مدرسه حجتیه برگزار شدبا اشاره به ترجمه و تفسیر آیه چهارم سوره مبارکه ملک اظهار داشت: قرآن کریم در این آیه می‌فرماید سپس دوباره به آسمان نظر بینداز، مسلماً دیده‌ات از خستگی و ناامیدی فرو می‌افتد و اختلالی نخواهی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در آسمان‌ها شکاف و کاستی وجود ندارد، افزود: قرن‌هاست که بشر در رابطه با آفرینش مطالعه می‌کند اما هنوز نقص و عیبی از آن پیدا نکرده است بنابراین همه آفرینش و آسمان‌ها تکمیل و کامل هستند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: اگر هر کدام از انسان‌ها امروز کتابی را بنویسند قطعاً فردا یا چند روز بعد از آنمی‌فهمد که کتاب عیب و کاستی‌هایی دارد و آن را تغییر خواهند داد اما خداوند این‌گونه نبوده و نخواهد بود.

وی آیه 101 سوره یونس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خداوند در سوره یونس می‌فرماید که به آسمان‌ها و زمین بنگرید و ببیند که در آنچه خبر است؟مسلمانان این آیه را خواندند ولی متأسفانه به آن عمل نکردند.

آیت‌الله سبحانی بابیان اینکه هر چه دانشمندان با تلسکوپ و دیگر دستگاه‌های پیشرفته به آسمان بنگرند هیچ نقصی پیدا نخواهند کرد، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید که هر چه به آسمان‌ها بنگرید و بخواهید در آن عیب و نقصی پیدا کنید خسته خواهید شد.

وی با اشاره به اینکه نظام آفرینش یکی از علامت‌های وحدت است، بیان کرد: قرآن کریم یک کتاب تشریعی بوده که 14 قرن است وجود دارد و هیچ‌گونه نقص و عیبی در آن مشاهده نشده و به‌نوعی صاحب کتاب تکوینی صاحب کتاب تشریعی هم است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه آیه 222 تا 242 سوره بقره در رابطه با خانواده است، عنوان کرد: زمانی که عربستان برای خانواده‌ها ارزشی قائل نبود قرآن کریم پر از آیات و قوانین در رابطه با خانواده بود و به‌نوعی دیگر هنگامی‌که زن در عربستان مانند توپ فوتبال زیردست شوهر بود در قرآن کریم دارای ارزش و مقام بود.

وی با اشاره به ترجمه و تفسیر آیه پنجم در سوره مبارکه ملکتصریح کرد: برخی افراد در رابطه با آیه پنج سوره ملک شبهه‌ای ایجاد کرده‌اند که شهاب در نزدیکی زمین بوده و زیر آسمان شهابی وجود ندارد، در جواب این افراد باید گفت که قرآن کریم با زبان انسان‌ها سخن می‌گوید بنابراین شهابی که در زبان انسان‌ها بوده غیر از شهاب قرآنی است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: برخی دیگر به آیه قرآن کریم اشکال وارد کرده‌اند که شیطانی که از آتش بوده چگونه خداوند با آتش آن را رمی می‌کند، در جواب این افراد باید چنین گفت که اکنون شیاطین دیگر آتش نیستند در واقع مانند انسان که اصل آن از خاک بوده و اکنون چیز دیگری است بنابراین اصل شیاطین از آتش هستند اما اکنون دیگر آتش نیستند.

انتهای پیام/

R7854/P1357/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی