Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازاهواز؛ کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص این پدیده بیان داشت: سرعت باد در آبادان و اهواز به طور متوسط به 50 کیلومتر و در ماهشهر به 60 کیلومتر بر ساعت رسید.


وی تصریح کرد: کم ترین دید افقی در آبادان، ماهشهر و هندیجان به 3، در اهواز به 2 و در شادگان به 4 کیلومتر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهادری اذعان داشت: شعاع دید رو به بهبود است و تا فردا با شدت کم تری ادامه دارد و گرد و غبار محلی در نوار مرزی پیش بینی می شود.


مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از امروز تا آخر هفته دمای هوا بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در 24 ساعت گذشته اهواز، امیدیه، آغاجاری و هندیجان با 48 و ایذه با 17 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات دمایی هوای اهواز بین 48 و 31 درجه سانتیگراد در نوسان است.

کوروش بهادری خلیج فارس را از دیروز تا امروز مواج اعلام کرد.

براساس اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان میزان آلودگی هوا در روز چهارشنبه درآبادان به 14، شادگان 11، ماهشهر 9 و در اهواز به 7 برابر حد مجاز رسید.
در پی بروز گرد و خاک برق مناطق زیادی از اهواز قطع شد.
بر اساس اعلام شهروندان برق نقاط مختلفی از شهر اهواز از جمله شهرک آغاجری، کوی منابع طبیعی، آسیه‌آباد و کوی مندلی امروز قطع شد.
همچنین قطعی برق در کیان‌پارس،کیان‌آباد، کیان‌شهر، زیتون کارمندی، صد دستگاه، کوی ترابری، کوی رمضان، کوی شهید باهنر، شهرک ملی حفاری و امانیه نیز رخ داده و روزه‌داران اهوازی را با مشکل مواجه کرد.
اهالی کوی ملت، فرهنگ‌شهر، شهرک شاهد و شهرک الهیه اهواز نیز امروز شاهد قطع برق بودند.
علی شکر خدایی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز در تشریح این خبر بیان داشت: خاموشی برق بعضی از مناطق کلانشهراهواز ناشی از وزش باد شدید، از صبحگاه روز چهارشنبه می باشد که باعث اتصال و برخورد کابل های برق در طول شبکه شده است.

وی تصریح کرد: تیم عملیاتی اداره برق منطقه ای با مشاهده و گزارش خاموشی در سطح شهر اهواز فورا به محل اعزام شده و اقدام به رفع مشکل خاموشی می کنند.

بر اثر بروز پدیده گرد و خاک آب برخی از نقاط اهواز نیز قطع شد.
قطع آب در مناطقی همچون کوی مندلی، صد دستگاه، کوی ترابری و کوی شهید باهنر شهروندان اهوازی را با مشکل مواجه کرد.
میزان غلظت گرد و خاک در شهرهای مختلف خوزستان افزایش یافت.
بر اساس اعلام سازمان محیط زیست خوزستان میزان گرد وخاک در هوای اهواز به یک‌هزار و 56 میکروگرم بر متر مکعب رسید.
همچنین میزان غلطت آلاینده در آبادان 757 میکروگرم بر متر مکعب و در شوشتر نیز 351 میکروگرم بر متر مکعب بود.
میزان گرد و خاک در رامشیر480 میکروگرم بر متر مکعب، در بهبهان نیز به 168 و در اندیمشک 136 میکروگرم بر متر مکعب بوده است.
انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان