Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:48:06 GMT

هيجان انگيزترين و جديدترين گجت هاي سال 96

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۱۰۸۴۲

خبرگزاري آريا - مجله دانستنيها - محمدحسين جهان پناه: امواج دنياي تکنولوژي توقف نمي شناسند و انتظار سيري ناپذير دنيا براي گجت هاي جديد پاياني ندارد. در نتيجه غول هاي دنياي تکنولوژي پيوسته در حال طرحي گجت هاي جديد، بهبود گجت هاي قديمي و ارتقاي تجربه کاربري مشتريان شان هستند. رقابت نفسگيري که طبيعتا مهم ترين هدفش فاصله انداختن ميان شما و صفرهاي حساب مالي تان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين يعني طبيعتا امسال هم مثل سال گذشته بايد منتظر انبوهي از گجت هاي هوشمند پوشيدني و غيرپوشيدني باشيم.

از ساعت هاي هوشمند، تلفن هاي همراه و کامپيوترهاي باريک گرفته تا گجت هاي نوظهوري که شايد در هيچ کدام از بسته بندي هاي متعارف قرار نگيرند. امسال البته از همين حالا آبستن حوادث بالقوه اي هم در دنياي گجت هاست خصوصا که نوکيا از دنياي مردگان بازگشته و گوگل با سري پيکسل و مايکروسافت با سرفس بازي جديدي را شروع کرده اند. اين گزارش مروري است بر تمام گجت هايي که احتمالا در سال جاري خواهيم ديد. گجت هايي که اطلاعات برخي از آن ها همين حالا هم به رسانه ها رسيده است و برخي ديگر تنها در حد شايعاتي در گوشي باقي مانده اند.

IPHONE 8

در انتظار انقلاب ده سالگي

آي فون امسال ده ساله شده است و خيلي ها اميدوارند که همزمان با ده سالگي آن، «اپل» تحولي اساسي در ساختار مشهورترين و محبوب ترين تلفن هوشمند دنيا به وجود آورد. در سه نسخه گذشته آي فون، اپل عملا تحولي اساسي روي گوشي خود صورت نداده بود و اين بار ديگر از نظر هيچ کس ارتقاي دوربين و پردازنده به تنهايي براي عرضه يک نسخه جديد کافي نيست. اين که آي فون 8 يا 7 اس يا هر چيز ديگري که نام خواهدگرفت، چه ويژگي هايي خواهدداشت، مشخصا روشن نيست. با اين حال در دنياي شايعات پيش بيني ها فراوان اند.




طبيعتا مهم ترين اتفاقي که مي توان از نسخه جديد آي فون انتظار داشت، تحولي اساسي در طراحي آن است. خصوصا که امسال به خاطر تولد ده سالگي آي فون هم که شده، احتمالا شاهد تغييري انقلابي در ظاهر اين گوشي خواهيم بود. اين طور که شايعات مي گويند تيم طراحي آي فون علاقه زيادي به تلفني با صفحه اي شيشه اي يک دست دارند. در نتيجه احتمال دارد بدنه آلومينيومي آي فون جاي خود را به بدنه اي شيشه اي بدهد.

اگر اين اتفاق رخ دهد، احتمالا کليد فيزيکي «Home» هم سرانجام از صفحه اين گوشي خداحافظي خواهدکرد. و حسگر اثر انگشت هم درون صفحه نمايشگر به صورت يکپارچه در خواهدآمد. علاوه بر اين ممکن است اپل سرانجام تسليم نمايشگرهاي OLED شود و نمايشگري بدون حاشيه را جايگزين شکل کنوني نمايشگرهاي رتينا کند. اين موضوع امکان باريک تر کردن گوشي و کاهش مصرف باتري آن را هم براي اپل فراهم مي کند. به علاوه امکان تغيير بالقوه ابعاد نمايشگر در هر دو نسخه 4.7 و 5.5 اينچي را هم به خاطر حذف لبه هاي گوشي به وجود مي آورد. تغيير مورد انتظار ديگر، اضافه شدن امکان شارژي بي سيم در گوشي است که حتي مي تواند در اين نسخه يا نسخه هاي بعدي به حذف کلي درگاه شارژر سيمي منتهي شود.



PANASONIC 4K OLED TV

OLED ارزان مي شود



«پاناسونيک» و سوني، امسال رقابت تنگاتنگي در دنيا نمايشگرهاي OLED خواهندداشت. از بين اين دو، پاناسونيک قصد دارد تا دو تلويزيون بسيار نازک پنجاه و پنج و شصت و پنج اينچي را امسال روانه بازار کند که به ادعاي پاناسونيک کيفيت تصوير باورنکردني اي دارند. سوني هم مدل هايي در همين ابعاد با ادعايي مشابه به بازار عرضه خواهدکرد. هر دوي اين تلويزيون ها هم از پنل هاي OLED ال جي استفاده مي کنند. اين يعني بايد منتظر تلويزيون جديد OLED ال جي هم باشيم. نکته اصلي اين است که به لطف دور جديد رقابت ها، OLED امسال ارزان تر خواهدشد.


WINDOWS 10 VR HEADSET

واقعيت مجازي به سبک ويندوز

سال گذشته مايکروسافت رسما اعلام کرد که اين شرکت هم به زودي هدست هاي واقعيت مجازي خود را براي رقابت با ديگران عرضه خواهدکرد. در مورد اين هدست ها چيز زيادي نمي دانيم، جز اين که ظاهرا همانند پيش نمونه «سانتاکروز اوکولوس»، صاحب سيستم ردگيري با شش درجه آزادي خواهندبود و احتمالا دوربين هاي خارجي بيشتري هم خواهندداشت.



ضمنا اين هدست ها با هولولنز مايکروسافت که ترکيبي از واقعيت مجازي و افزوده را عرضه مي کند هم، متفاوت خواهندبود. در اين پروژه مايکروسافت با شرکاي مختلفي در حال همکاري است که ايسر، ايسوس و استارت آپ چيني «Ant VR» از جمله آن ها هستند. با اين همه مشخص نيست که محصول يا محصولات جديدي که با همکاري مايکروسافت عرضه مي شوند، در برابر رقيبان قديمي اين بازار مانند اوکولوس «فيسبوک»، سوني، اچ تي سي و سامسونگ چقدر شانس خواهندداشت.




KODAK SUPER 8

سوپر 8 جديد




نيم قرن پيش، وقتي «کداک» دوربين هاي آماتوري «سوپر 8» خود را عرضه کرد، هيچ کس باورش نمي شد که اين دوربين هاي کوچک تا اين حد در تاريخ سينما تاثيرگذار شوند. در اين ميان پس از سال ها، کداک قصد دارد تا نسخه مدرني براي سوپر 8 را امسال روانه بازار کند. اين سوپر 8 ديجيتالي، برخلاف دوربين هاي مدرن فيلم هاي خود را به صورت آنالوگ روي نوار ضبط مي کند، با اين حال نمايشگري LCD دارد و به درگاه SD هم براي ذخيره جداگانه صدا مجهز است. فيلم هاي گرفته شده با دوربين را مي توان براي خود کداک فرستاد تا با تصحيح سرعت و رنگ به صورت ديجيتال براي شما بازپس بفرستد. اين دوربين اواخر امسال، روانه بازار مي شود.



APPLE WATCH 3

لباس جديد پادشاه



«اپل واچ» امسال به راند سوم خود خواهدرسيد، آن هم در شرايطي که بازار ساعت هاي هوشمند به اندازه سابق سودده نيست. مهم ترين انتظار از «اپل واچ 3» عمر باتري بهتر است، با اين حال پردازنده اي قوي تر هم در فهرست انتظارات جاي مي گيرد. ضمنا گفته مي شود که ممکن است اپل تکنولوژي صفحه لمسي نمايشگر اين ساعت را هم تغيير دهد، با اين همه معلوم نيست که بايد منتظر تغيير انقلابي باشيم يا نه.



PROJECT AURA

پروژه عجيب «اورا»

از زماني که گوگل پروژه «گلس» را رها کرد، بسياري منتظرند تا ببينند اين غول بزرگ دنياي انفورماتيک با چه جايگزيني باز خواهدگشت. پروژه «اورا» که از دو سال پيش کليد خورده، جواب همين انتظار است. بر اين اساس امسال انتظار داريم تا دست کم نمونه هاي اوليه از نسل جديد عينک هاي واقعيت مجازي گوگل را در فاز آزمايشي ببينيم.



اورا قرار است کاملا داخل گوگل و نه به صورت پروژه اي جدا، در قالب مجموعه شرکت «آلفابت» دنبال شود، اين موضوع کمک مي کند تا دسترسي بيشتري به منابع تکنولوژي موجود درون گوگل داشته باشد. «توني فادل»، مديرعامل «Nest»، نظارت بر اين پروژه را بر عهده دارد و گوگل در طول سال گذشته متخصصان زيادي را از شرکت هاي مختلف، حتي آزمايشگاه مرموز Lab 126 آمازون براي کار روي آن استخدام کرده است. حال بايد ديد نتيجه اين برنامه چه خواهدبود.



OLED VS HDRIP

اين تلويزيون هاي نوظهور



تلويزيون هاي HDR که سال پيش براي نخستين بار عرضه شدند، امسال بيشتر فراگير خواهندشد در حالي که OLED هم همچنان به پيش خواهدتاخت. هر چند «سامسونگ» مي گويد تلويزيون OLED جديدي امسال عرضه نمي کند و به جاي آن قصد دارد که روي تکنولوژي کوانتوم دات و نانوکريستال خود متمرکز شود. در مقابل، سوني اولين OLED بزرگ خود را امسال روانه بازار خواهدکرد. ضمنا تلويزيون هاي خميده، تازه در شروع ماه عسل خود هستند و امسال بايد منتظر تلويزيون هاي انعطاف پذير يا مورب زيادي باشيم.



BLOCKS

ساعت آجري



امسال پس از ماه ها تاخير سرانجام مي توانيم شاهد رونمايي از «بلاکز» باشيم؛ ساعت هوشمند ماژولاري که امکانات ويژه اي به کاربر خود مي دهد. به اين ترتيب با تعويض قطعات بند ساعت، مي توان ويزگي هاي جديدي را به آن اضافه کرد. اين قطعات مي توانند شامل حافظه يا باتري بيشتر يا حسگرهاي مختلف باشند. در نتيجه ساعت براساس نياز شما، در هر زمان مي تواند به صورت اختصاصي تغيير کند و به ويژگي هاي جديدي مجهز شود. توسعه اين ساعت، مدت ها طول کشيده است و حالا امسال را بايد ببينيم که اين گجت در عمل تا چه حد موفق خواهدبود.



MACBOOK PRO

مک بوک با قلبي جديد



سال پيش وقتي اپل، «مک بوک پرو»ي جديد خود را عرضه کرد، بسياري آن قدر درگيري شکل نوظهور آن (به لطف افزوده شدن واري لمسي روي صفحه کليد) شدند که کسي نپرسيد چرا سخت افزار آن دستخوش تغييراتي اساسي نشده است. امسال اگرچه منتظر تحولي ساختاري در مک بوک نيستيم، ولي دست کم انتظار داريم که اپل نسل جديد مک بوک هاي خود را با پردازنده هاي نسل جديد «اينتل» روانه بازار کند. اين پردازنده هاي جديد، مصرف باتري کمتر و کارايي بهتري خواهندداشت که طبيعتا مدت کار دستگاه با باتري را هم بهبود مي بخشند.



NOKIA ANDROID PHONES

بازگشت نوکيا

احتمالا تا امروز ديگر شنيده ايد که «نوکيا» امسال رسما به بازار موبايل باز مي گردد. سال پيش مايکروسافت برند نوکيا را به شرکت فنلاندي «HMD Global» واگذار کرد و اين مقدمه اي بود براي بازگشت برند نوکيا که امسال شاهد آن خواهيم بود؛ نوکيايي که ظاهرا با نوکياي قديمي از زمين تا آسمان تفاوت خواهدداشت. نوکياي جديد با انبوهي از تلفن هاي هوشمند اندرويدي در راه است و اولين گوشي آن، «نوکيا 6» خواهدبود؛ با نمايشگري 5.5 اينچي، يک دوربين 16 مگا پيکسلي و مجهز به پردازنده «اسنپ دراگون 430» و اين تازه شروع ماجراست.



اين طور که شايعات مي گويند نوکيا از همين حالا روي انبوهي از طرح هاي جديد کار مي کند که يکي از مهم ترين آن ها پروژه «هرت» (Heart به معني قلب) است که تلفن همراه ارزان قيمت اين شرکت خواهدبود؛ تلفني 5.2 اينچي با دوربين 12 مگاپيکسلي اصلي و هشت مگاپيکسلي ثانويه که احتمالا با قيمتي حدود 150 دلار به بازار مي رسد.

پروژه ديگر، طرح نوکيا «E1» است که هنوز اندازه دقيق آن هم مشخص نيست، اما احتمالا با پردازنده «اسنپ دراگون 426» و يک دوربين 13 مگاپيکسلي رونمايي خواهدشد. به اين مدل ها، «نوکيا 8» را هم اضافه کنيد؛ تلفن همراهي مجهز به يک دوربين 24 مگاپيکسلي «کارل زايس» و دوربين سلفي 12 مگاپيکسلي که به يک پردازنده قدرتمند «اسنپ دراگون 835» هم مجهز است و امسال حتما شاهد خودنمايي آن خواهيم بود.



GOOGLE PIXEL 2

فرزند تازه گوگل

عرضه گوشي هاي «پيکسل» به وسيله «گوگل» در سالي که گذشت با حاشيه هاي زيادي همراه بود و طبيعي است که امسال منتظر يک يا چند پيکسل جديد باشيم. اين طور که شايعات مي گويند هر دو نسخه پيکسل و «پيکسل ايکس ال 2»، ضدآب خواهندشد و ضمن ارتقاي پردازنده، دوربين بهتري هم خواهندداشت.



گفته مي شود که امکان دارد گونه بزرگ تر يعني پيکسل ايکس ال، صاحب نمايشگري QHD شود که خصوصا براي استفاده در هدست هاي واقعيت مجازي، کيفيت بالايي را عرضه خواهدکرد. با اين حال شايعه تنها در صورتي مي تواند درست باشد که گوگل فکري به حال مصرف سرسام آور باتري به وسيله چنين نمايشگري را کرده باشد. ضمنا ظاهرا گوگل روي نسخه اي اقتصادي تر از پيکسل هم براي فروش با قيمت پايين کار مي کند.



HTC VIVE 2 VR HEADSET

مجازي به توان 2



HTC Vive، سال پيش بدون ترديد يکي از بهترين هدست هاي واقعيت مجازي بود و امسال نسخه جديدي از آن به بازار مي رسيد. اين نسخه که «اچ تي سي» تحت عنوان پروژه «اوسيس» روي آن کار مي کند، احتمالا بي سيم خواهدبود يا دست کم توانايي اتصال بي سيم را هم خواهدداشت. کيفيت نمايشگرهاي آن بيشتر و حتي ممکن است ظاهر آن اندکي عوض شود، با اين همه هنوز هيچ چيز قطعي نيست.



NIKON D760

نيکون نوظهور



«دي 760» از بسياري جهات مهم ترين دوربين فول فريمي است که امسال منتظر ظهورش هستيم. تا زمان نگارش اين گزارش، هنوز اطلاعات چنداني در مورد اين دوربين جديد «نيکون» نمي دانيم، با اين حال براساس شايعات، دي 760 با يک سنسور 24.3 مگاپيکسلي و سرعت شاتري معادل يک به هشت هزار عرضه خواهدشد. شانس خوبي هست که اين دوربين جانشين مشترک «دي 750» و «دي 610» قديمي نيکون باشد.



GOPRO KARMA

در مسير بازگشت



«کارما»، پهپاد فيلمبرداري پرسر و صداي «GoPro» در سال پيش، يکي بدشانسي تمام عيار بود. مشکل نقص باتري موجب شد تا يکي از بهترين پهپادهاي سال، به شکستي تلخ تبديل شود. تقريبا قطعي به نظر مي رسد که GoPro امسال نسخه دوم کارما را بدون مشکلات قبلي و با مجموعه گسترده اي از بهبودها به بازار عرضه خواهدکرد. انتظار مي رود که نسخه جديد جمع و جورتر بوده و هدايت آسان تر و بهتري نسبت به نسخه فعلي داشته باشد.



ASTROBOT

لگوهاي رباتيک



محصول تازه لگو، اسباب بازي مدرن آموزشي است که مي تواند در فرم ربات هاي مختلفي ساخته شود. از ربات هاي چرخ دار گرفته تا ربات هايي با دست و پا که توانايي راه رفتن دارند. جالب اين که اشکال مختلف اين ربات براي علاقه مند ساختن بچه ها داستان پس زمينه نيز دارند. هر ربات علاوه بر موتورهاي حرکتي قابل برنامه ريزي، توانايي تجهيز به حسگرهاي مختلف را هم دارد.



MISFIT VAPOR

روح موتو 360



«ميس فيت» اوايل امسال ساعت هوشمند جديدي را به بازار عرضه مي کند که از نظر ظاهري شباهت هاي بي نظيري به «موتو 360» قديمي دارد. نمايشگر OLED اين ساعت با تراکم پيکسلي معادل 326 پيکسل در هر اينچ کمي بهتر از ديگر ساعت هاي اندرويدي است. اين ساعت به GPS مجهز است، شتاب سنج و ارتفاع سنج هم دارد. ضمنا سيستم عامل آن با هر دو سيستم عامل آي او اس و اندرويد به خوبي کار مي کند. با اين همه عمر باتري آن چندان خارق العاده نيست. اين ساعت با قيمت 199 دلار به بازار عرضه مي شود.



MICROSOFT SURFACE STUDIO

سرفس در پوست مک

براي سال ها، کامپيوترهاي مک شرکت اپل نماد سيستم هاي منتخب حرفه اي ها بودند، تا اين که سال پيش مايکروسافت از «سرفس استديو» پرده برداشت و همه چيز را تغيير دارد؛ کامپيوتري که امسال با رسيدن به بازار امواج جديدي را به وجود مي آورد.



مهم ترين موج آن هم در پاسخ اپل نهفته است که از دو سال پيش به اين سو «آي مک» را به روز نکرده بود. اولين کامپيوتر روميزي برند سرفس مايکروسافت که اتفاقا شباهت زيادي هم به زبان طراحي اپل دارد، به نمايشگر 28 انيچي اولترا اچ دي مجهز است. اين نمايشگر بسيار باريک تنها 12.5 ميلي متر ضخامت دارد و تراکم پيکسلي آن به 192 پيکسل در هر اينچ مي رسد.

مزيت بزرگ اين نمايشگر اين است که شما مي توانيد براي طراحي روي آن از قلم سرفس کمک بگيريد، ضمن آن که مي توانيد همراه سيستم، گجت جانبي اي به نام «سرفس دايال» هم تهيه کنيد که به شکل موج راديوهاي قديمي است و دسترسي هاي سريع قابل توجهي در کنترل جزييات گرافيکي روي صفحه مانيتور به شما مي دهد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟

در اینکه انتخاب موسیقی بر مبنای سلیقه شخصی افراد است و شاید درباره تعریف موسیقی مناسب در فضای معین به تعریف مشخصی نرسیم، شکی نیست؛ اما اینکه قبل از شروع یک فوتبال پر هیجان برای تماشاچیان در استادیوم آواز علیرضا قربانی پخش کنیم، قطعا کج‌سلیقگی است!

به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟