Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردیس _ امام جمعه فردیس گفت: ساماندهی جمع آوری فطریه ها در روز عید در دستور کار نهادهای اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ایمانی در نشست شورای زکات شهرستان فردیس که پیش از ظهر پنجشنبه برگزار شد، با بیان اینکه خدا روزه را واجب کرد که فقیر و غنی در یک سطح قرار گیرند، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که با روزه همراه شده است، نذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه فردیس در ادامه دستگیری دیگران و ایثار در ماه رمضان را مهم برشمرد و عنوان کرد: یکی از فلسفه های روزه کمک به دیگران است و اغنیا با گرفتن روزه درد و رنج فقرا را درک می کنند.

وی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره)، افزود: امام خمینی فرهنگی در کشور به وجود آورد که مردم از خود محوری ها و خودخواهی ها بیرون آمدند و توانستند نظام شاهنشاهی را سرنگون کنند و همچنین با برگرفتن از روحیه حق پذیری نیز توانستند جنگ را اداره کنند و هشتسال مقتدرانه بجنگند.

حجت الاسلام ایمانی با بیان اینکه برگزاری نماز عیدبه دست فقیه عادل و یاکسی با اجازه و از طرف اوست، گفت: فتوای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری نماز عیدین یکی است و به همین منظور ائمه جماعاتی می توانند نماز عید فطر برگزار کنند که پیش از آن با امام جمعه هماهنگ کرده باشند.

وی عنوان کرد: اگر نماز های عید فطر به صورت متمرکز برگزار شود علاوه بر حضور پرشور و چشمگیر مردم در نماز، ساماندهی جمع آوری فطریه ها نیز آسانتر می شود و به همین منظور در نظر داریم به جای برگزاری نماز عید فطر در ۵۰ نقطه از سطح شهر، در ۱۵ نقطه نماز را برگزار کنیم.

امام جمعه فردیس با اعلام اینکه ائمه جماعت برای برگزاری نماز عید فطر باید با امام جمعه هماهنگ کنند، خاطر نشان کرد: در این صورت برای برنامه ریزی و اقدامات لازم برای جایگزاری صندوق های زکات مشکلی نخواهیم داشت و همه چیز بر طبق برنامه پیش می رود.

وی در بخش دیگری بر مصرف صحیح زکات فطری و سایر انفاقات مردم توسط نهاد ها، تاکید کرد و گفت: شهروندان توسط خیریه ها به طبقات محروم جامعه کمک می کنند و خیریه ها نیز موظفند تمام کمک مردمی را صرف کمک به محرومان کنند و هزینه های جاری خود را از جایی جدای صدقات مردم تامین کنند.

وی در ادامه از اداره کشاورزی خواست تا جلساتی را با کشاورزان در رابطه با زکات برگزار کنند و به صورت چهره به چهره فواید پرداخت زکات را تبلیغ کنند.

امام جمعه فردیس دلیل به خوبی جمع آوری نشدن فطریه سال گذشته را وجود صندوق های زکات در این شهرستان از سوی شهرستان های شهریار و کرج اعلام کرد و گفت: بر طبق مکاتبات انجام شده، با همکاری نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دیگر نهاد های ذیربط ساماندهی جمع آوری فطریه امسال به خوبی انجام می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۱۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود