Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اداره اطلاع رسانی دولت چین در بیانیه ای که روز جمعه و به شکلی گسترده در رسانه های این کشور منتشر شده، به حراست از آزادی های مذهبی در سین کیانگ تاکید و اعلام کرد که سین کیانگ یک منطقه مذهبی است و ادیان دیگری هم در آنجا پیروانی دارد.
این اداره در بیانیه ای که همزمان با ماه مبارک رمضان منتشر شده همچنین تاکید کرد که به تازگی نیز یک میلیون و ۷۶۰ هزار نسخه از قرآن کریم برای تلاوت مسلمانان در سین کیانگ منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اداره در بیانیه خود که تارنماهای گلوبال تایمز، یی سی، چاینا دیلی و دیگر رسانه های چین آن را منتشر کرده اند، آورده است: در منطقه سین کیانگ مسابقات دینی و مذهبی و تلاوت قرآن برگزار می شود و مردم فعالانه در برنامه های مذهبی مشارکت دارند.
گزارش ادامه می دهد که از سال ۲۰۰۱ میلادی به این طرف بیش از ۷۰ روحانی و دانشجوی رشته های امور دینی از سین کیانگ برای تحصیل علوم اسلامی به کشورهایی نظیر پاکستان و مصر اعزام شده اند.
دولت چین افزوده است که بسیاری از آکادمی های مذهبی و علمی سین کیانگ با فرهنگستان های دیگر کشورها در ارتباط هستند و ۱۱۲ موسسه مذهبی در این منطقه فعال است.
اداره اطلاع رسانی دولت چین از بابت افراطیون به شدت در بیانیه ابراز نگرانی کرده و آورده است که آنها تعالیم صحیح و احکام واقعی اسلامی را وارونه جلوه داده و به شکلی انحرافی آموزش می دهند تا بتوانند مردم را منحرف کنند و تروریسم را رواج دهند.
بیانیه تاکید کرده است که همین گروه ها و افرادی که دیدگاههای افراطی دارند، با خشونت مردم را در مقاطع مختلف به خاک و خون کشیده اند.
سین کیانگ در سال های اخیر شاهد موجی از خشونت ها و اقدامات تروریستی بوده است و به دلیل نزدیکی این منطقه و هم مرز بودن آن با کشورهای آسیای مرکزی، چین به شدت نگران نفوذ تروریست های تکفیری داعش به داخل خاک خود و ورود آنها به این منطقه است.
در همین راستا دولت چین اواخر فروردین ماه جاری، قوانین جدید مبارزه با افراط گرایی را در 15 بند تهیه و اجرا کرده است.
«ترکستان شرقی» که چین آن را به همراه سازمان ملل متحد یک گروه تروریستی می داند، فعالترین جنبش در این منطقه محسوب می شود که هدف خود را جدا کردن «سین کیانگ» از خاک چین عنوان کرده است.
دولت چین خرداد ماه سال گذشته نیز «کتاب سفید آزادی های دینی» در سین کیانگ را منتشر و در آن تاکید کرد که مساله آزادی های مذهبی طبق قانون مراعات می شود اما دولت همه توان خود را برای مقابله با افراط گرایی و خشونت بکار خواهد گرفت.
منطقه سین کیانگ با مرکزیت شهر «ارومچی» در منطقه شمال غرب چین واقع شده و یک ششم از وسعت خاک این کشور را در برگرفته است.
قومیت اصلی این منطقه را «اویغورها» تشکیل می دهند و زبان ساکنان آن شبیه به زبان ترکی است.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه

ابراهیم محمد انديشمند آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جاری در منطقه خاورمیانه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد که شکل گیری جریان مقاومت در نتیجه رویدادهایی بوده که از سوی اسرائیل در سرزمین فلسطین رقم خورده است. ابراهیم محمد در این زمینه اظهار داشت: کشورهای مسلمان قادر هستند یک جریان بزرگ مقاومت را شکل دهند که در وضعیت مهم و خطرناک به کمک ملت های تحت ستم بیاید.

او با بیان اینکه در وضعیت جاری که اسرائیل به طور گسترده ای به کشتار مردم فلسطین دست زده است و اهمیت اتحاد و تعمیق جریان مقاومت برای دفاع از فلسطین در برابر این رژیم بیش از هر وقت دیگری ضروری است، افزود: آزاد کردن سرزمین فلسطین از دست اسرائیل فقط با اتحاد و در کنار هم قرار گرفتن همه کشورهای منطقه ممکن می شود. این در حالی است که جهان در حال تجربه شرایط جدید است که مسلمانان می توانند در آن، نقش آفرینی خود را افزایش دهند.

ابراهیم محمد افزود: مسلمانان می توانند با سامان دادن به یک نظام فراگیر اسلامی جایگزین مناسبی برای نظام سلطه فراهم کنند. قرآن این نظام اسلامی فراگیر را امت واحده می نامد. از این رو توجه و اجرای اصل وحدت از سوی ملت های مسلمان یک هدف مهم است که اجرای آن می تواند به حل مناقشه فلسطین بیانجامد. وضعیت امروز منطقه خاورمیانه نشان می دهد این منطقه و جهان جهان در یک وضعیت گذار است و مسلمانان می توانند با اتحاد هم تغییر آفرین باشند و هم تحولات را به امکانی برای افزودن بر مولفه قدرت تبدیل نمایند. مرحله اول وحدت و ایستادن کنار مردم فلسطین است تا سیاست اشغال گری را شکست دهند.

این پژوهشگر دینی همچنین تصریح کرد: مسلمانان باید از همه توان و ظرفیت, فکری و مادی خود برای این هدف مهم استفاده کنند و دستیابی به  عدالت را چراغ راهنمای خود قرار دهند. برای این امر تنها راهکار قابل اجرا شکل گیری حس برادری و همدلی بین همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.
 

دیگر خبرها

  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی