Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@21:19:24 GMT

ژاپن ،آمار زاد ولد در پایین ترین رقم

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۴۱۱۹

آمار زاد ولد در ژاپن در سال 2016 به پایین ترین رقم در طول تاریخ این کشور رسید و برای نخستین بار به زیر یک میلیون تولد کاهش یافت. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو، سال گذشته 976979 نوزاد در ژاپن به دنیا آمد که این پایین ترین رقم از سال 1899 ، یعنی از زمانی است که آمار زاد ولد در این کشور ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعاتی که وزارت بهداشت ژاپن روز جمعه منتشر کرد این رقم همچنین یک سوم آمار زاد ولد در ژاپن در سال 1949 است که سال اوج زاد ولد در این کشور محسوب می شود.با کاهش جمعیت کلی و جمعیت افراد سن کار، ژاپن با مشکل مزمن کمبود نیروی کار مواجه است و آمار پایین زاد ولد ممکن است به رشد اقتصادی آینده این کشور لطمه بزند.بر اساس برآوردهای موسسه ملی پژوهش های جمعیت و امنیت اجتماعی، تا سال 2065 پیش بینی شده است که جمعیت ژاپن از 127 میلیون نفر کنونی به 88 میلیون نفر کاهش خواهد یافت و نسبت افراد بالای 65 سال از 27.6 درصد کنونی به 38.4 درصد افزایش می یابد.دولت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن افزایش آمار زاد ولد را جزو برنامه های خود اعلام کرده است اما نشانه ای از موفقیت وی در این زمینه مشاهده نمی شود.داده های وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد تعداد تولد در هر هزار نفر از 8 تولد در سال 2015 به 7.8 تولد در 2016 کاهش یافت. سال گذشته 330786 نفر از جمعیت ژاپن کاسته شد.تقاضا برای نیروی کار در ژاپن در ماه آوریل به بالاترین رقم در بیش از 40 سال گذشته افزایش یافت، حال آنکه میزان بیکاری در پایین ترین سطح خود در دو دهه گذشته ثابت ماند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع مسمومیت با قارچ وحشی تعداد ۵۳ نفر مصدوم شده اند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بر اثر بروز مسمومیت با قارچ وحشی ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مسمومیت قارچ وحشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان