Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه خطاب به آمریکاییها: تلاش برای جاسوسی از متحدان، البته اگر واقعا آنها را متحد خود فرض می کنید، کار درستی نیست. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما؛ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با یکی از رسانه های اینترنتی درباره اینکه آیا خودش به عنوان مامور سابق کا گ ب از کاری که ادوارد اسنودن پیمان کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا انجام داد، نفرت دارد یا خیر گفت اصلا این طور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من اسنودن اصلا خائن نیست. او اصلا به منافع کشورش خیانت نکرد. او به هیچ کشور دیگری اطلاعاتی را منتقل نکرد که برای کشور یا مردمش مخرب باشد. تنها کاری که اسنودن انجام می دهد این است که اطلاعات را علنی می کند. من با کاری که او انجام داد موافقم.خبرنگار پرسید آیا به نظر شما آژانس امنیت ملی آمریکا در استراق سمع از مردم افراط کرده است؟پوتین گفت دقیقا همین طور است. در این مورد حق با اسنودن بود. البته شما از من سوالی پرسیدید و من پاسخی مستقیم به شما دادم. به نظر من او نمی بایست این کار را می کرد. اگر او چیزی را در سر کارش دوست نداشت، او فقط می بایست استعفا می داد اما او از این کار فراتر رفت. اما از آنجایی که از من می پرسید آیا این کار او درست است یا غلط، به نظر من این کار او اشتباه است.خبرنگار گفت پس منظور آقای پوتین این است که او نمی بایست افشاگری می کرد و فقط می بایست استعفا می کرد همانطور که خود آقای پوتین از کا گ ب استعفا کرد.پوتین گفت بله، فکر کنم همین طور است. البته من به این مسئله فکر نکرده بودم اما فکر می کنم همین طور است. من به این علت استعفا کردم که با اقداماتی که دولت انجام می داد موافق نبودم.خبرنگار گفت نظر شما درباره فعالیتهای جاسوسی روسیه در حوزه قلمروی آمریکاییها چیست؟پوتین گفت به نظر من آنها خوب عمل می کنند. سرویسهای اطلاعاتی ما همیشه طبق قانون عمل می کنند. دوم اینکه، تلاش برای جاسوسی از متحدان، البته اگر واقعا آنها را متحد خود فرض می کنید، کار درستی نیست زیرا این کار اعتماد آنها را از بین می برد و در نهایت، به زیان امنیت ملی خودتان است. دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه