Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: نابسامانی و سردرگمی رانندگان بدون مسافر در همدان موجب ترافیک شهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان ظهر شنبه در کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان که با محوریت «تاکسی هوشمند» برگزار شد، عنوان کرد: در دهه های اخیر ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک با استفاده از ابزارها و سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل مورد توجه سازمان‌های مرتبط، آژانس‌ها، شرکت ها و موسسات اتومبیل کرایه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توجه به حمل‌ونقل و افزایش کمیت و کیفیت سرویس‌دهی به شهروندان به‌ویژه در بخش جابجایی مسافر با در نظر گرفتن ترافیک شهری امری ضروری است، گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در این بخش اجتناب‌پذیر است.

گردان ادامه داد: با توجه به استفاده روزافزون و فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند در بین مردم، امکان بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در بخش حمل‌ونقل فراهم شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان همچنین جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، امکان دسترسی به تاکسی و نیز سرویس‌دهی به تمام نقاط با توجه به بهره گیری از سامانه موقعیت‌یاب GPS و افزایش امنیت خاطر شهروندان و بهره گیری از تاکسی های سطح شهر در این بخش را از محاسن سامانه هوشمند برشمرد.

گردان در ادامه با تأکید بر اینکه نابسامانی و سردرگمی رانندگان بدون مسافر در شهرها موجب ترافیک شهری می‌شود، گفت: مسافت‌های طولانی، فاصله راننده تا مسافر و ترافیک شهری که همواره در حال افزایش است، ناامنی‌های ناشی از تاکسی‌های غیرمجاز، کنترل نشدن تاکسی‌ها و غیره عواملی موثر بر افزایش مشکلات سرویس‌دهی به شهروندان است.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از تمامی مشکلات ذکر شده و ساماندهی هر چه بیشتر حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین سرویس‌دهی سریع‌تر و بهتر به همشهریان، سامانه‌ای هوشمند با استفاده از سرور مرکزی و GPS و با طراحی منحصربه‌فرد و برنامه‌ریزی دقیق مدنظر است که تمامی مشکلات را حل خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان نیز در ادامه با تأکید بر ارائه مجوز برای راه‌اندازی تاکسی هوشمند در شهر، گفت: در این زمینه متقاضی بسیاری وجود دارد که به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا موضوع بر اساس شرایط موجود فراخوان عمومی شود و شرکت های واجد شرایط امکان رقابت داشته باشد.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه سازمان حمل‌ونقل مجموعه شهرداری و شورا بر اساس شرایط مساوی اقدام خواهد کرد، افزود: مجموعه شهری نباید از خدمات هوشمند به روز در بخش حمل و نقل و ترافیک عقب بماند.

وی گفت: مقدمات کار برای ارائه مجوز تاکسی هوشمند به متقاضیان فراهم و فراخوان آن نیز تدوین شده که تا هفته جاری فراخوان رسماً اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: فضای ارائه خدمت در بخش تاکسیرانی‌ باید به سمت و سوی بهره گیری از فن آوری اطلاعات برود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند