Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان جدی گرفتن روش صحیح تغذیه در ماه رمضان را در پیشگیری از عوارض جسمی و یا عصبی موثر بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد کاظم زاده با اشاره به ضرورت تغذیه مناسب در ماه رمضان عنوان کرد: تغذیه در ماه رمضان باید به گونه‌ای باشد که غذا های انتخاب شده در سحر، افطار و شام مواد لازم بدن یعنی کربوهیدرات‌ها، چربی، پروتئین، فیبر، ویتامینها، آنزیم‌ها و مواد معدنی لازم را در ۲۴ ساعت به بدن برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آشنایی با چهار فاکتور زمان غذا خوردن، میزان غذا خوردن، چگونه غذا خوردن و انتخاب نوع غذا به سلامت افراد در این ماه کمک خواهد کرد.

کاظم‌زاده عنوان کرد: در ماه رمضان زمان غذا خوردن اصلی، سه مرحله سحر، افطار و شام است که باید کاملاً از هم مجزا باشند اما یکی از موارد اشتباه غذایی در این مرحله سریع غذا خوردن در وقت سحر است که اثرش بعد از چند روز روزه گرفتن در سیستم گوارش پیدا خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ماه رمضان باید به زمان صرف افطار و شام توجه داشت و نباید بدون در نظرداشتن حجم غذای خورده شده در افطار وارد مرحله شام خوردن شد بلکه فاصله زمانی افطار و شام باید آنقدر باشد که در موقع شام خوردن غذای هضم نشده در معده نباشد.

کاظم‌زاده در مورد میزان مصرف غذا در وعده ها افزود: حجم غذای افطار باید کم باشد تا قبل از شام خوردن از معده خارج شده و امکان شام خوردن بدون عوارض جانبی وجود داشته باشد.

وی گفت: حجم شام نیز باید کنترل شود تا هم امکان خوردن میوه بعد از شام وجود داشته باشد و هم مشکلی در روند خواب پیش نیاید.

مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یاد آور شد: یکی از معضلات غذا خوردن بیشتر افراد سریع خوردن غذا است که ضرر آن در روی معده بسیار شدید خواهد بود و عواقبی ناگوار به دنبال خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد

رمضان قدیروف به گزارشی مناقشه برانگیز مبنی بر اینکه در حال مرگ است و کرملین به دنبال جایگزینی برای اوست، واکنش نشان داده و تصویری از خود درحالیکه دارد ورزش می‌کند، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، رمضان قدیروف، رهبر چچن در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از خود در حال ورزش کردن نوشت: «به یاد داشته باشید، مراقبت از سلامتی سرمایه‌ای برای آینده است و استحکام و استقامت به موفقیت شما منجر می‌شود چه در زندگی و چه در ورزش.»

به نوشته مجله دیلی بیست، در این ویدئو که به نظر می‌رسد توسط معاون‌های قدیروف حین ورزش کردن گرفته شده باشد، او پس از بارفیکس، یکی از معاون‌هایش را به راحتی از زمین بلند می‌کند و به زمین می‌کوبد.

رسانه‌های تحت کنترل کرملین نیز با انتشار این ویدئو، کلیپ دیگری از تمرین قدیروف را به اشتراک گذاشتند و خاطرنشان کردند که او در میان «شایعات در مورد سلامتی‌اش»، «روحیه بالایی» دارد.

گمانه زنی‌ها درباره سلامت قدیروف در حالی چندین سال است شایع شده که وزن او به طرز چشمگیری نوسان داشته و اغلب چاق دیده می‌شود. همچنین رسانه مستقل خبری «Novaya Gazeta Europe» روز دوشنبه گزارش کرد که رهبر چچن بیماری لاعلاجی دارد و کرملین آماده می‌شود تا کسی را جایگزین او کند.

در این گزارش با استناد به یکسری منابع در بیمارستان مرکزی مسکو آمده که وضعیت قدیروف خیلی بدتر از آن چیزی است که وجود دارد و سال گذشته میلادی به دلیل اوردوز ناشی از مصرف بیش از حد داروی آرام‌بخش حین درگیری با نکروز پانکراس به کمای پزشکی رفت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان