Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@18:08:12 GMT

نکاتي براي افزايش تاثيرگذاري حرکات کششي

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۰۸۲۰

خبرگزاري آريا -


بعد از انجام حرکات کششي بدن احساس آرامش بيشتري مي‌کند.‎

بررسي‌ها نشان داده است که انجام حرکات کششي ايستا که در آن يک عضله براي مدتي در يک حالت کششي قرار مي‌گيرد باعث افزايش دامنه حرکت بدن مي‌شود.

بعد از انجام حرکات کششي بدن احساس آرامش بيشتري مي‌کند. داشتن دامنه حرکت بيشتر به کارايي بيشتر براي انجام فعاليت‌هاي روزانه کمک مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکات کششي انعطاف پذيري را نيز افزايش مي‌دهند.

مي‌توان با توجه به نکات زير بيشتر از حرکات کششي فايده برد:

1. حرکات کششي را به يک عادت تبديل کنيد
در صورتي که به صورت مداوم حرکات کششي انجام دهيد نتيجه‌ آن را خواهيد ديد. شما بايد يک برنامه براي اين حرکات داشته باشيد. براي مثال دو تا سه بار در هفته‌ اين حرکات را تکرار کنيد. در ناحيه همسترينگ انجام حرکات کششي به مدت شش هفته‌ مي‌تواند موثر باشد.
انجام حرکات کششي به صورت مداوم باعث افزايش آرامش و راحتي بدن مي‌شود.

2. گرم کردن بدن
در صورتي که به صورت مرتب حرکات کششي انجام مي دهيد قبل از انجام آنها بدن را گرم کنيد. براي گرم کردن بدن مي توانيد 10 تا 20 دقيقه پياده روي کنيد يا بدويد. اين کار بدن را براي انجام حرکات کششي آماده مي‌کند و آسيب به بدن وارد نمي‌شود.

3. به ميزان درست حرکات کششي انجام دهيد
بررسي‌ها نشان داده است که 15 تا 30 ثانيه ماندن در حالت کششي براي هر حرکت مي‌تواند موثر باشد. تکرار هر حرکت کششي بين دو تا چهار بار کافي است. به صورت کلي تمامي حرکات کششي با هم بايد بين 10 تا 15 دقيقه به طول بيانجامد.

4. زمان انجام حرکات کششي اهميت دارد
بهتر است حرکات کششي ايستا را بعد از ورزش و براي سرد کردن بدن انجام دهيد. حرکات کششي که قبل از ورزش مناسب هستند حرکات کششي پويا هستند.

5. برنامه کششي مخصوص خود را داشته باشيد
هر کسي در ناحيه اي از بدن انعطاف پذيري کمتري دارد. بنا‌بر‌اين بايد حرکات کششي را با توجه به نيازي که داريد انجام دهيد.

منبع: ايسنا



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مین چی، در صورت تایید ایمنی، این دارو در اختیار بیمارانی قرار خواهد گرفت که به طور مادرزاد دندان ندارند تا تاثیرگذاری آن نیز تایید شود. محققان امیدوارند در ۲۰۳۰ میلادی فروش این دارو را آغاز کنند.

افراد معدودی دچار فقدان دندان مادرزادی هستند. عدم وجود ۶ دندان یا بیشتر شرایطی است که موروثی تلقی می شود. طبق بیانیه بیمارستان کیتانو که در این پژوهش همکاری می کند، نخستین مرحله آزمایش بالینی از سپتامبر امسال تا آگوست ۲۰۲۵ میلادی ادامه می یابد. برای مشخص شدن تاثیرگذاری دارو، آن را به داخل رگ افراد سالم ( ۳۰ مرد ۳۰تا ۶۴ ساله) تزریق می کنند. شرکت کنندگان باید حداقل یکی از دندان های عقبی شان را از دست داده باشند تا اگر دارو تاثیرگذار بود و دندان رشد کرد، مشکلی ایجاد نشود. هیچ عارضه جانبی مهمی در آزمایش روی حیوانات مشاهده نشده است.

در مرحله بعدی این دارو در بیمارستان کیتانو به بیماران با فقدان دندان مادرزادی داده می شود. محققان تصمیم دارند در این مرحله تعداد شرکت کنندگان را به ۲تا ۷ نفر محدود کنند که حداقل از زمان تولد ۴ دندان نداشته باشند.

داروی رشد دوباره دندان پروتئینی به نام USAG-۱ را غیر فعال می کند که مانع رشد دندان است. محققان معتقدند در آینده این دارو نه تنها برای افرادی با چالش فقدان دندان مادرزادی بلکه بیمارانی که به دلیل جراحت یا پوسیدگی دندانشان را از دست داده اند، کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6098343 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • کول پالمر پنجمین بازیکن تاریخ چلسی با تاثیرگذاری روی حداقل 30 گل در یک فصل لیگ برتر انگلیس
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا