Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود اطیابی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره علت کمبود ساخت فیلم با محوریت زندگی امام خمینی(ره) اظهارکرد: برای من هم سوال است که چرا پس از حدود 40 سال که از انقلاب می‌گذرد هنوز فیلم تاثیرگذاری درباره امام خمینی(ره) ساخته نشده است.
وی ادامه داد: این سوال مهم و درستی است که چرا ما پس از گذشت این همه سال درباره یکی از موثرترین و مهمترین شخصیت‌ معاصر کشور و جهان هنوز فیلمی مهم و با کیفیت تولید نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اطیابی افزود: جریان تولیدات سینمای ایران باید مبتنی بر شناخت حرکت بزرگی باشد که امام خمینی(ره) آغازگر آن بود و در کنار این موضوع به معرفی ابعاد مختلف تفکرات ایشان بپردازد.
کارگردان فیلم سینمایی «خروس جنگی» با انتقاد ازضعف سینمای ایران درمعرفی ابعاد شخصیتی امام راحل ادامه داد: بخشی از این ضعف به مدیران سینمایی بازمی‌گردد که هنوز نتوانسته‌اند اراده تولید اثری فاخر درباره امام(ره) را به وجود بیاورند.
اطیابی گفت: زندگی امام خمینی (ره) درعین سادگی موتورمحرک درست مردمی و اجتماعی بود وآنقدر با اهمیت و جذاب است که فیلمسازان خارجی نیز علاقه مند به تولید فیلم در این حوزه هستند.
وی افزود: فرازها و ساحت های گوناگون زندگی امام خمینی(ره) بار دراماتیک خوبی برای ساخت فیلم دارد و هنرمندان باید هر کدام حداقل بخشی از این زندگی را به تصویر بکشند.
به گفته اطیابی، البته علاقه مندی برای ساخت فیلم درباره زندگی امام(ره) به صورت بالقوه در میان فیلمسازان وجود دارد اما باید هر چه زودتر بالفعل شود.
کارگردان فیلم سینمایی «اخلاق تو خوب کن»، بخش دیگری از کم کاری درباره حضرت امام(ره) را معطوف به کم کاری در حوزه ادبیات داستانی دانست و افزود: نوشتن کتاب نسبت به تولید فیلم به ابزار کمتری نیاز دارد اما نویسندگان نیز در این حوزه کم کار بوده اند.
اطیابی بیان داشت: بطورقطع اگرکتاب‌های متعدد درباره دوره‌های مختلف زندگی امام خمینی(ره) نوشته می شد تا حدودی هنرمندان را مشتاق برای ساخت فیلم می‌کرد و این خلاء تولید فیلم درباره امام(ره) تا حدودی پر می شد.
به گزارش ایرنا، تا کنون یک مستند با عنوان «روح‌الله» ساخته محمد دبوق، یک فیلم سینمایی با عنوان «فرزند صبح» به کارگردانی بهروز افخمی، چهار سریال به نام‌های «روح‌الله» ساخته سیامک صرافت، «آفتاب و زمین» ساخته جواد شمقدری، «روح‌الله» به کارگردانی راما قویدل و «صنوبر» به کارگردانی مجتبی راعی همچنین یک تله فیلم با عنوان «یازده دقیقه و سی ثانیه» ساخته بهروز افخمی درباره زندگی امام خمینی (ره) در سینما و تلویزیون ایران تولید شده است.
در میان این آثار «فرزند صبح» تنها فیلم سینمایی درباره امام خمینی(ره) به کارگردانی بهروز افخمی که سال 1398 تولید شده به دلیل مشکلات فیلمنامه و کیفیت پایین ساخت هنوز مجوز اکران نگرفته است.
فراهنگ ** 9246 *1724* خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار المپیاکوس در ویلا پارک و برد دراماتیک بنفش‌ها در لحظات پایانی

نگاهی به نتایج دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ کنفرانس انداخته‌ایم.

طرفداری | بازی‌های دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا با پیروزی تیم‌های المپیاکوس و فیورنتینا به پایان رسید.

فیورنتینا 3-2 کلوب بروژ

هر دو بازی مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا، مسابقات بسیار جذابی بودند. ابتدا از بازی فیورنتینا و کلوب بروژ شروع می‌کنیم. این دیدار در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه تساوی 2-2 دنبال می‌شد و به نظر می‌رسید فیورنتینا برد در این بازی حساس را در آرتمیو فرانکی از دست داده است اما امبالا انزولا در دقیقه 91 موفق به گلزنی برای بنفش‌ها شد تا نماینده ایتالیا با نتیجه 3-2 این بازی را به سود خود تمام کند. حالا فیورنتینا با یک اندوخته خوب پا به بلژیک می‌گذارد و باید دید این گل لحظات پایانی انزولا تا چه اندازه در صعود این تیم به فینال نقش خواهد داشت.

استون ویلا 2-4 المپیاکوس

این مسابقه را باید شاهکار نماینده یونان مقابل تیم اونای امری دانست. المپیاکوس برابر استون ویلا که تنها نماینده فوتبال انگلستان در رقابت‌های اروپایی این فصل است در ویلا پارک دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 4-2 موفق به شکست این تیم شد. ایوب الکعبی ستاره این بازی بود و با هت‌تریک خود برد شیرینی را برای نماینده یونان در انگلستان رقم زد و حالا یونانی‌ها با امیدهای بیشتری در خانه به فینال لیگ کنفرانس اروپا می‌اندیشند. البته داگلاس لوئیز هم در دقیقه 84 پنالتی استون ویلا را از دست داد تا دومین بازی در مرحله نیمه‌نهایی با شاهکار المپیاکوس به پایان برسد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • شاهکار المپیاکوس در ویلا پارک و برد دراماتیک بنفش‌ها در لحظات پایانی
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند