Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - درپي اقدام غيراخلاقي و غيرحرفه اي روزنامه رسالت در زدن تيتري جهت دار و نادرست، روابط عمومي مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري جوابيه اي را همان روز براي اين روزنامه ارسال کرده است که به دليل منتشر نشدن روزنامه تا روز سه شنبه و به دليل اهميت موضوع اين جوابيه در پايگاه اطلاع رساني دولت منتشر مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن جوابيه مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري به اين اقدام غيراخلاقي روزنامه رسالت به شرح ذيل است:
بسمه‌تعالي
جناب آقاي مهندس مرتضي نبوي
مدير مسئول محترم روزنامه رسالت
با سلام و احترام
همان‌گونه که استحضار داريد روزنامه رسالت مورخ پنج شنبه 11 خرداد 1396 تيتر اول خود را بدين شرح منتشر کرده است: «مسئول دفتر آشنا به اتهام جاسوسي دستگير شد». مستدعي است دستور فرماييد وفق قانون مطبوعات، مواردي که در ادامه در پاسخ و توضيح ادعاي مطروحه، بيان مي‌شود با همان تيتر و در همان صفحه درج شود.
موضوعي که در جلسه‌ي هفتگي سخنگوي قوه قضائيه توسط خبرنگار خبرگزاري مهر مطرح شده و در ادامه توضيحات جناب آقاي اژه‌اي نيز نتوانسته مانع سوء استفاده روزنامه‌هاي زنجيره‌اي مخالف دولت شود، مربوط به پژوهشگري است که نه مسئول دفتر بوده و نه ارتباط اداري با مرکز داشته و به عنوان محقق آزاد با نهادهاي مختلف نظامي و تحقيقاتي و رسانه‌اي و از جمله مرکز بررسي‌ها همکاري موردي داشته است. حسب اطلاع، ايشان هشت ماه پيش توسط وزارت اطلاعات در منزل خود دستگير و مجموعه‌اي از گزارش‌هاي تحليلي تهيه شده توسط خودش و تعدادي از مکاتبات ارجاع داده شده به او از کامپيوتر شخصي استخراج شده است. اتهام ايشان هنوز مشخص نشده است و پرونده ايشان در آستانه رسيدگي قضايي است.
انتظار مي‌رفت آن روزنامه وزين به سياق متعارف و متفاوت از رويه‌ي رايج در روزنامه‌هاي جنجالي پس از بررسي بيشتر موضوع اقدام به انتشار چنين خبري به ويژه به عنوان تيتر اول مي‌کرد. اين موضوع که در تيتر هشت کلمه‌اي آن روزنامه چهار خطاي فاحش حرفه‌اي رخ داده است، جاي شگفتي است. چون همان‌گونه که گفته شد اين فرد نه مسئول دفتر است، نه در توضيحات آقاي اژه‌اي به اتهام جاسوسي اشاره شده است و نه دستگيري ايشان بنا به تصريح جناب آقاي اژه‌اي ارتباطي به آقاي حسام‌الدين آشنا دارد و نه در روزهاي اخير اتفاق افتاده است. انتخاب تيتر اول آن روزنامه بر اساس سوال طراحي شده خبرنگار خبرگزاري مهر از سخنگوي قوه قضائيه و نه پاسخي که به اين سوال داده شده است، امري بديع بوده و با رويه‌ي متعارف آن روزنامه تناسبي ندارد. لذا خواهشمند است دستور فرماييد تيتر زير با همان حروف در شماره آتي درج شود:
«پژوهشگري که ارتباطي با آقاي آشنا ندارد به اتهامي که هنوز مشخص نشده، هشت ماه قبل دستگير شده است.»
روابط عمومي مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده کنید.

تمرکز ویژه روی پروژه راه آهن استان در روزنامه آوای خراسان جنوبی و پول سه محموله نفتی در شریان خط آهن استان در روزنامه امروز خراسان جنوبی عناوین تیتر روزنامه‌هایی است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌- دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت