Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@07:12:28 GMT

محسن رضايی چگونه از رحلت امام آگاه شد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۲۰۸۹



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه شب، در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبكه دو سيما با بیان اینکه بازگشت به ارزشهای امام راحل در مقابله با تحریمها تعیین کننده است، افزود: همان طور که در مسائل سیاسی، دفاعی و امنیتی به ارزشهای امام تکیه کردیم و موفق شدیم، در عرصه اقتصاد و تحریمها با بکار گیری همین فرمول می توانیم موفق شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای عبور از تحریمها گفت: ما قادر هستیم از تحریمها و فشارهای بین المللی عبور کنیم که شرط آن وحدت، اصرار و تاکید نیروهای انقلاب بر ارزشهای نهضت امام راحل است. وی با بیان اینکه بقا و قوام ما در ادامه راه نظام جمهوری اسلامی تکیه بر این ارزشها بوده، افزود: هر جا ما بر این اصول و ارزشها تاکید داشتیم، موفقیت و پیشرفت ما بیشتر بوده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امام را معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: امام راحل یک تحول اساسی در زندگی و سیاست به وجود آورد. ارزشهای انحرافی را از جامعه زدود و ارزشهایی برای ما به ارمغان آورد که به مبنا و پایه اي برای ما تبدیل شد.
دکتر محسن رضایی با بیان اینکه ما در مرحله جدیدی به نام تحریمهای اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: همان طور که در مسائل سیاسی، دفاعی و امنیتی به ارزشهای امام تکیه کردیم و موفق شدیم، در عرصه اقتصاد و تحریمها با بکار گیری همین فرمول می توانیم موفق شویم.وی افزود: بازگشت به ارزشهای امام راحل در مقابله با تحریمها تعیین کننده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه با توجه به ارزشهای نهضت امام راحل وحدت محقق شدنی است، گفت: این وحدت محقق شدنی است چون هم امام راحل زنده است و هم ما با همه وجود می توانیم آثار امام را ببینیم و هم رهبر بزرگوارمان همان راه را ادامه می دهد.دکتر محسن رضایی تصریح کرد: نیروهای انقلاب به نهضت امام وفادارند، امام و ارزشها و اندیشه های امام را درک می کنند و می توانند تفسیرهای واقعی تری از ارزشهاي امام در شرایط امروز به جامعه ارائه کنند. آنها به دلیل وفاداری، حاضر به ایستادگی و پرداخت هزینه هستند و بنابراین اگر نیروهای انقلاب وحدت کنند حتما از تحریمها و فشارها می توانیم عبور کنیم.وی در پاسخ به سوال ديگري مبنی بر تاکید امام راحل بر ساختن ایران خود اتکا و بدون وابستگی به دیگران، گفت: خودکفایی و استقلال از دیگاه امام به معنای قطع ارتباط با جهان و یا قطع واردات و داد و ستد با دیگران نیست. چون در بیانات امام راحل استقلال یعنی تکیه بر توانایی های ملت و منابع داخلی. خوداتكايي نيز یعنی اين كه اقتصاد پایدار و قوی را طراحی و ایجاد کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این كه در اقتصاد قوی ما صادرات و واردات خواهیم داشت، گفت: خود اتکایی از منظر امام راحل بستن درهای اقتصاد و نداشتن داد و ستد با خارج از کشور نبود.دکتر محسن رضایی افزود : استقلال، خوداتکایی و خودکفایی از منظر امام این بود که ما به توانایی خودمان تکیه و بر همین اساس داد و ستد کنیم و این بسیار متفاوت است با آن که هر چه نياز داریم، فقط خود تولید کنیم وهيچ وارداتي نداشته باشيم . خوداتكايي ازنظر امام يعني روي پاي خود بايستيم تا بتوانيم داد وستد پايدار وبا عزت داشته باشيم.
وی افزود: ما می توانیم تولیداتی داشته باشیم که صادر کنیم و تولیداتی هم از خارج از جمله فناوري و سرمایه و علم و دانش را وارد کنیم. شرط آن ایستادگی، مقاومت و تکیه بر توانایی ملت ومنابع داخلي است.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همان طور که در سیاست، دفاع و امنیت خودکفا شدیم در اقتصاد راحت تر می توانیم خودکفا باشیم. چون در آن مقوله ها محدودیت های ما و تحریمها سخت تر بود.دکتر محسن رضایی باور به اینکه« می توانیم» را اولین پايه و مبناي استقلال اقتصادی و خودکفایی دانست و گفت: احیا و تقویت اعتماد به نفس در بین مردم و جوانان، افزایش خود باوری، خارج شدن از حالت مصرفی، ایجاد یک زندگی تولیدی به جاي مصرفی و جدی گرفتن کار و تلاش از دیگر این مبانی است و اگر این موضوعات را در اقتصاد جدی بگیریم حتما به اقتصاد مستقل و خود کفا خواهیم رسید.
وی با اشاره به این جمله امام راحل که محاصره اقتصادی را یک هدیه خواندند ، گفت: بزرگترین آسیب رژیمهای قبل از انقلاب این بود که ما را از خود بیگانه و از توانایی هایمان دور کردند. اما بزرگترین کار امام راحل این بود که ما را به خودمان شناساند. یعنی گمشده ملت که خود ملت بود را به ما نشان داد.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی امام راحل می فرمود که از تحریمها نترسید به این دلیل بود که این تحریمها به ما می گوید ما چه داریم، تصریح کرد: جوانان و دانشمندان ما اگر خود را بشناسند انفجاری در اقتصاد بوجود می آید و موانع پیشرفت از بین خواهد رفت.
دکتر محسن رضایی در پاسخ به سوالی جهل را بزرگترین انحراف از این مبانی امام راحل دانست و گفت: خیلی ها فکر می کنند که راهی که در سیاست، اقتصاد، امنیت و دفاع رفتیم را نمی توان در اقتصاد رفت. در حالی كه آن راه خودباوری، اعتماد به نفس، خلاقیت، نوآوری بوده و یک راه عمومی است و ربطی به سیاست و امنیت و دفاع ندارد. راه امام یک راهی است که در هر زمینه ای دنبال شود، موانع حذف خواهد شد.اولين مانع به نظر من جهل به توانايي هاي خودمان دراقتصاد است ، ما خودمان را دراقتصاد گم كرده ايم . وی تلاش سازمان یافته رسانه های خارجی و تبلیغات رسانه های وابسته به آنها را دومین عامل و انحراف در این زمینه ذکر کرد و گفت: این موضوع در حال حاضر با استفاده از رسانه ها و فضای مجازی از سوی دشمنان در قبال جوانان در حال انجام وگسترش است. یعنی جوانان را به بی بندوباری تشویق و سرگرم کارهای حاشيه ای و از بازگشت آنها به خودباوری و اعتماد به نفس جلوگیری می کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان در تلاش هستند تا مانع شوند راهی که در دیگر عرصه ها رفتیم در عرصه اقتصاد و فرهنگ بازیابی و بازتولید كنيم.
دکتر محسن رضایی به خطر افتاد منافع عده اي معدود را سومین مساله در این زمینه ذکر کرد و گفت: عده ای از وضعیت موجود در مسايل قدرت و ثروت در حال سوء استفاده هستند.
وی گفت: آخرین عامل هم افرادی هستند که با وقوع انقلاب منافع آنها قطع شده و در حال کارشکنی هستند و می خواهند اوضاع به قبل از انقلاب برگردد. بنابراین مجموع این عوامل مانع تراشي مي كنند تا راهی که ما در دیگر عرصه ها رفتیم و موفق شدیم در عرصه اقتصاد نتوانيم برويم .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالي در خصوص عدالت اجتماعی در کشور گفت: بعد از انقلاب ظلم های بزرگی چون استبداد و استعمار از کشور حذف شد و انقلاب در حذف ظلم های بزرگ گامهای بلند برداشت.دکتر رضایی گفت: باید اعتراف کنیم که در جامعه ما ظلم های کوچک زیادی چون تبعیض، پارتی بازی، بی توجهی به خواسته های مردم در نظام اداری و قضایی و حتی در نظام قانونگذاری ما و در جامعه به خصوص نسبت به لایه های پایین آن وجود دارد. بنابراین اگر بخواهیم عدالت اجتماعی در سطح کلان کشور که در مساله سیاست و در زدودن استبداد و استعمار و ایجاد استقلال در کشور بوجود آمده، در سطح پایین جامعه نيز گسترش يافته و این ظلم های کوچک حذف شود، نیاز به این است که یک طرح اجرایی پیاده کنیم.وی قاطعیت در اجرای عدالت را دومین مساله در این زمینه برشمرد و با تقسیم بندی عدالت به 2 نوع عدالت تولیدی و توزیعی گفت: ما نیازمند برنامه و طرح های اجرایی در این زمینه ها هستيم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت اعمال انظباط قوی را متذکر شد و گفت: اعمال انظباط قوی می تواند ما را به عدالت اجتماعی نزدیکتر کند. عدالت اجتماعی با حرف و سخنرانی بوجود نمی آید بلکه برنامه اجرایی و اعمال انظباط قدرتمندانه می خواهد.
دکتر رضایی گفت: چندی پیش دیدیم که اطرافیان رئیس جمهور کره جنوبی تخلفی داشتند که با آنکه وی رئیس جمهور بود، با قاطعیت به وی دستبد زدند و زندانی شد. چرا که پیشرفت اقتصادی در مقابل فساد مثل شیشه شکننده ای است که با کوچکترین سنگریزه ها شکسته می شود.
وی افزود: ما که در ایران متکی به فرهنگ اسلام هستیم باید قوانین و ضوابط را رعایت کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص نفوذ در کشور و میزان جدی بودن آن گفت: تفاوتی که نهضت امام راحل و تداوم آن و ایستادگی اي که رهبر انقلاب داشتند و دارند و مقابله ای که آمریکا و اسرائیل با نظام ما داشتند با شرايط و مسائل نهضت های دیگر در این است که در آن نهضت ها یک رفتار ثابت را در پیش می گرفتند مثلا در کوبا یک محاصره اقتصادی يا یک تهاجم انجام می دادند اما در مقابل انقلاب اسلامی آمریکائیها دیوانه وار، عجولانه و شتابزده تا کنون دهها نوع تهاجم را علیه ما تست کردند.
دکتر رضایی افزود: در همان اوایل انقلاب در ایران شورشهایی بوجود آوردند و برخی مناطق را نا امن کردند. مثل کردستان و جاهای دیگر. حتی در ایران کودتا کردند و جنگ علیه نظام راه انداختد که همگی به شکست انجامید.وی با بیان اینکه آمریکا 40 سال نتوانست علیه ایران به موفقیت برسد، افزود: این مساله بیانگیر این است که ایران از موقعیت فوق العاده ای برخوردار است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آخرین ترفند آمریکا تحریم اقتصادی است، گفت: برای پایان یافتن تحریمها، ایستادگی کافی نیست بلکه باید از فرصت هایی كه در اثر این ایستادگی بوجود می آید، بهره برداری کنیم و آنها را به دستاورد تبدیل کنیم تا آمریکائیها بفهمند تحریمها بی فایده است. در این صورت آمریکا به پشت میز مذاکره می آید و باید بر ناامید کردن آمریکا بر استفاده از تحریمها تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به خاطراتی از زمان رحلت امام (ره) گفت: چند روزی بود که امام راحل در بستر بیماری بودند. یک روز یا کمتر از یک روز از رحلت امام ، حاج احمد آقا با این جانب تماس گرفتند و فرمودند که حال امام خوب نیست و شما مراقبت بیشتری داشته باشید. آن موقع که امام راحل بستری شدند، به ذهنم رسید که شاید منافقین بخواهند از مرزهای غربی کشور اقداماتی انجام دهند. به همین دلیل بعد از فرمایش احمد آقا با هواپیمایی به کرمانشاه و از آنجا به خط مقدم رفتم و به همه نیروها آماده باش دادم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ساعت 11 شب بود که به اینجانب خبر دادند امام به رحمت خدا رفتند. خیلی منقلب و متأثر شدم . بلافاصله با دفتر امام راحل تماس گرفتم که آقای طاهری خرم آبادی خبر را تائید کرد. در همان زمان با مقام معظم رهبری که رئیس جمهور بودند، تلفنی صحبت کردم و به ایشان گفتم در کرمانشاه هستم و مرزها در کنترل است.
دکترمحسن رضایی با بیان اینکه حدود سه روز امام راحل را در مصلی نگه داشتند و مردم برای وداع با پيكر مطهر امام به مصلا مراجعه می کردند، گفت: رابطه امام با مردم، رابطه اي شگفت انگیزبود. هم در بدرقه امام در زمان رحلت و هم در استقبال از ورود امام در 12 بهمن سال 57. وی افزود: وقتی که پيكر مطهر امام راحل را با هلی كوپتر حمل کردند، هلي كوپتر به سختی بر زمین نشست و جمعیت زیاد مانع انجام مراسم بود؛ زيرا مردم نمی خواستند امام از بین آنها برود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این حضور همه تهدیدات دشمنان را خنثی کرد، گفت: بعد از تدفین امام راحل به مرز کرمانشاه برگشتم و دیدم كه همه تحرکات دشمنان در مرز عراق خنثی شده بود.
دکتر محسن رضایی با ذکر خاطره ای دیگر گفت: در آن زمان ما به عنوان سپاه پاسداران از اولین نفراتی بوديم که با مقام معظم رهبری بیعت كرديم . اين بيعت با یک راهپیمایی انجام و بعد از آن بیعت ساير گروه ها يكي پس از ديگري آغاز شد.
وی با بیان اینکه همواره دست غیب برای ادامه راه انقلاب وجود داشته است، گفت: حقیقتا مقام معظم رهبری در طول 28 سال گذشته ، قابليت فوق العاده اي از خود نشان دادند؛ به طوري كه هم در سیاست داخلی، هم در سیاست خارجی و هم در فرهنگ همان راه امام راحل را ادامه دادند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز که موقعیت ایران را در منطقه بررسی می کنیم، مي بينيم كه عظمت و ابهت ایران اسلامي حتی نزد دشمنان ما زبانزد است.
دکتر محسن رضایی در ادامه گفت: امروز با وجود توطئه های فراوانی که پیش روی ملت ایران است، صلابت رهبر انقلاب اسلامي مانع آسیب ديدن انقلاب شده است و این واقعيتي است كه تحلیل گران خارجی و آمریکائیها به آن اذعان دارند. اخیرا یک تحلیل گر آمریکايي گفته بود که رهبر انقلاب ایران با ابهت و عظمت خود، اکثر سیاستمداران آمریکايي را دست خالی بازگردانده است.
همچنان كه ديديم ، مقامات ديگر کشورها مثل نخست وزیر چین و حتی مقامات روسیه همچون پوتین هنگامي كه به ایران آمدند، با تواضع و فروتنی كامل و با دیدي مثبت با رهبر انقلاب ملاقات کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این پشتوانه معرفتی و معنوی و قدرت ایستادگی که در وجود ایشان است، توانست خلأ بعد از فقدان امام راحل را پر کند.
دکتر محسن رضایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همان ارزشها و سیاست های دوران امام راحل را ادامه دادند، افزود: رهبر معظم انقلاب، انتخابات اخیر را به خوبی اداره کردند. همچنین انتخابات گذشته را که تؤام با فتنه و آشوب بود، به خوبی پیش بردند. لذا آنچه مسلم است، اين است كه رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی، مردم سالاری ديني، استقلال، آزادی و در يك كلام همه ارزشهایی را که امام راحل نزد ايشان به امانت گذاشتند، حفظ کردند.
وی با تاکید بر اینکه البته این بدان معنا نیست که ما توانسیم به همه وصایای امام عمل کنیم، تصریح کرد: امام از ما خواسته بود که شما جمهوری اسلامی را حفظ کنید، که حفظ شد. در عين حال امام در وصیت نامه تاکید کردند که محتوای اسلامی جمهوری اسلامی را هم تحقق ببخشید، حال سوال این است که چقدر توانسته ايم اقتصاد، دانشگاه و فرهنگ كشور را اسلامی کنیم؟
دکتر محسن رضایی افزود: نقص در آنجايي وجود دارد كه سياست هاي رهبر انقلاب به طور كامل اجرا نشده است. اگر همه سیاست ها و رهنمودهای ایشان به برنامه تبدیل و اجرا شود، قطعا ما دستاورد بیشتری از وجود ایشان و برکت وجودی ایشان در جامعه خواهیم داشت.
وی در پایان با بیان اینکه در عين حال بسياري از دستاوردهای امام تا به امروز حفظ و از آنها صيانت شده است، افزود: شکاف بین سياست هاي رهبر انقلاب و دستگاههای مختلف اجرايي، قانونگذاري و دیگر بخش ها با رهبرانقلاب باید به طور كامل حل شود تا بتوان گفت به همه وصایای امام راحل عمل کرده ايم.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آخرین وضعیت اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در این شورا اظهار داشت: مصوبه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مهرماه از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی افزود: اساسنامه این سازمان اصلاحاتی لازم داشت که در ستاد مربوطه در حال انجام است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد مصوبه نهایی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از اصلاحات لازم و تعطیلات از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود.

وی تاکید کرد طبق این مصوبه سازمان سنجش آموزش کشور منحل نمی شود بلکه ارتقا می یابد.

به گزارش تسنیم، دهم مهر سال جاری رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جلسه 883 این شورا را با عنوان تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تشکیل می شود.

به گفته وزیر علوم پس از اینکه اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شد، این سازمان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منفک می‌شود و به یک سازمان مستقل که به صورت هیات امنایی مدیریت می‌شود، تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توصیه‌های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گردشگری
  • جابه جایی دو مدیر مجموعه ورزشی/ خمارلو به انقلاب رفت
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد؛ آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور
  • آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور
  • انتخابات ۱۱ اسفندماه پاسخ هوشمندانه‌ای به بدخواهان نظام بود
  • بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات امسال کامل نشد/ ادامه بررسی از ۱۵ فروردین
  • انسان‌های موفق امروز، کودکان آگاه دیروز هستند
  • آموزش و پرورش از ارکان اصلی هر جامعه است
  • برگزاری مسابقه بزرگ «امام رضایی شو» به همت آستان قدس رضوی
  • تأکید مدیر کانون‌های خدمت رضوی پایتخت بر گسترش چهارشنبه‌های امام رضایی