Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:35:11 GMT

دومین هفته ماه رمضان و برنامه ترتیل‌خوانی حرم رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۴۲۲۱۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با دومین هفته ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع قرآنی به‌ویژه محافل معنوی و ترتیل‌خوانی، انس با کلام الله مجید به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ویژه زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) در بازه زمانی 13 الی 19 خرداد ماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در طول روزهای این هفته که مصادف با دومین هفته ماه مبارک رمضان است در نوبت صبح از ساعت ۴:۳۰ الی ۵:۳۰ در صحن انقلاب ویژه عموم زائران و مجاوران آغاز می‌شود.
همچنین برگزاری محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) و از ساعت ۱۸ الی ۱۹ در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد از دیگر برنامه‌های قرآنی این ماه و هفته جاری به شمار می‌رود.
بنابراین گزارش، در محافل ترتیل‌خوانی نوبت اول روزهای این هفته از ساعت ۴:۳۰ الی ۵:۳۰ و به ترتیب روزهای هفته جواد پناهی، امید حسینی‌نژاد، محمدرضا شفیعی‌مومن، حامد علیزاده، کبیر قلندرزاده، مهدی تقی‌پور، ابوالفضل چمنی، محمدرضا شفیعی‌مومن، سیدحامد حسینی، جواد پناهی، رضا عابدین‌زاده، رضا جاویدی، مهدی شجاع، رضا گلشاهی، محمدخاکپور، محمدمهدی رجبی، حمید صفدری، مجتبی فردفانی، محمدجواد رجبی، سیدجلیل خلیق و جواد پلیمانی امر تلاوت را بر عهده دارند.
نوبت دوم ترتیل‌خوانی روزهای این هفته از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ آغاز می‌شود که به ترتیب مهدی شجاع، رضا جاویدی، محمد خاکپور، جواد پناهی، مسعود پنجه، مهدی حسنی، محمدمهدی رجبی، حمید حق‌طلب، رضا جاویدی، هاشم روغنی، سیدحامد حسینی، صادق قربانی، جواد پناهی، مهدی افخمی، داوود خلوصی، هاشم روغنی، مسعود کریمی، مهدی تقی‌پور، سیدحجت ترحمی، محمدرضا شفیعی‌مومن و سیدجلیل خلیق به تلاوت می‌پردازند.
یادآور می‌شود، نوبت سوم ترتیل‌خوانی روزانه در حرم رضوی از ساعت ۱۸ الی ۱۹ را به ترتیب روزهای هفته مهدی تقی‌پور، رضا گلشاهی، امیر لعل‌اول، هاشم روغنی، رضا جاویدی، مهدی تقی‌پور، جواد پناهی، محمد خاکپور، امید حسینی‌نژاد، حامد علیزاده، یاسر پارسایی، احسام محمدی، سیدعلی مؤمنیان، محمدجواد رجبی، کبیر قلندرزاده، حسین پورکویر، محمود محمدی‌نیا، جواد پناهی، محمدامین بهشتی، سیدحامد حسینی، مسعود کریمی، مجتبی فردفانی و ابوالفضل چمنی انجام می‌دهند و اجرای گروه تواشیح سیرة‌النبی(ص) و رضوی از دیگر این برنامه‌هاست.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت