Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این لنج باری که سه روز گذشته از دوبی به مقصد بندر گناوه در حرکت بود به دلیل مواج شدن دریا در اسکله این بندر پهلو گرفته بود.
وی گفت: این شناور باری نیمه شب گذشته بدون هماهنگی قصد خروج از اسکله داشت که به علت پایین بودن آب اول ورودی اسکله به گل نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانداردیر اظهارداشت: اداره بندر و دریانوردی پس از اطلاع از این حادثه با اعزام شناور ناجی و تعاونی لنج داران با اعزام دو فروند شناور همه بار تجاری این شناور تخلیه و به اسکله انتقال داده شد.
وی گفت: در حال حاضر شناور به گل نشسته و تا عصر امروز یکشنبه به محض مدشدن آب دریا و مناسب بودن شرایط جوی اجازه خروج به این شناور داده می شود.
بندردیر(dayyer) در 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع شده است.
7207/ 6045** خبرنگار:عباس بحرانی**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۳۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان

در هفته‌های اخیر، ایالات متحده و اسرائیل کار ساخت یک بندر به بهانه کمک رسانی به غزه در مساحتی به وسعت ۲۷۰ دونم را آغاز کردند. (هر دونم یک هزار متر مربع در نظر گرفته می‌شود).

به گزارش فارس، به گفته پنتاگون، اسکله قرار است از اوایل ماه می (اردیبهشت) آغاز به کار کند و در مرحله اول امکان رسیدن ۹۰ محموله در روز از طریق کشتی‌ها فراهم است و سپس تا ۱۵۰ محموله خواهد رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا مایل نیستند که این اسکله بندر خوانده شود، اما یک منبع سیاسی ماه گذشته به وبگاه اسرائیلی کالکالیست گفت که این احتمال وجود دارد که اسکله موقت بعداً دائمی شود.

با این حساب معلوم می‌شود که حتی پس از افتتاح اسکله هم راه اصلی انتقال کالا به نوار غزه راه زمینی است که این روز‌ها تحت فشار بین المللی و با انتشار گزارش‌ها درباره بروز بحران انسانی و گرسنگی در غزه روزانه صد‌ها کامیون از گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم وارد می‌شود

طرح احداث بندر در ساحل غزه را جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دو ماه پیش با ادعای افزایش کمک رسانی‌ها به نوار غزه با وجود چندین گذرگاه در مرز این منطقه ارائه کرد و انتظار می‌رود قریب به یک هزار نظامی آمریکایی برای اجرای این طرح در غزه مستقر شوند.

ناظران و گزارش‌های متعدد مطبوعاتی بر این باورند که احداث این بندر واقعاً به دلایل انسانی مرتبط نیست، بلکه با تشدید محاصره انسانی و اقتصادی بر روی ساکنان نوار غزه که از سال ۲۰۰۶ در معرض محاصره شدید قرار گرفته اند، مرتبط است.

دریای غزه یک ریه اقتصادی برای ساکنان نوار غزه محسوب می‌شود که در ساحل آنجا پروژه‌ها، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دایر شده و همچنین منبع امرار معاش هزاران ماهی‌گیر است که سال‌هاست از سوی رژیم صهیونیستی با خطرات متعددی از جمله تیراندازی به سمت ماهیگیران روبرو بوده‌اند.

فتحی ریاض مهندس فلسطینی به آناتولی گفت: احداث بندر با استفاده از صد‌ها هزار تن نخاله از آوار‌های خانه‌های مردم نیاز دارند، یعنی همه آن‌ها از همه مناطق شهر غزه جمع شوند، زیرا این آوار‌ها به بندر جدید نزدیک هستند.

وی افزود: حمل این حجم از آوار‌ها مستلزم تعداد زیادی کامیون و بولدوزر‌های غول پیکر است و نمی‌توان به ماشین آلات موجود در این بخش از شرکت‌های داخلی غزه اتکا کرد، زیرا دارای قابلیت‌های ضعیفی هستند.

مهندس فلسطینی گفت که ده‌ها خودروی سنگین در هفته‌های گذشته وارد غزه شده‌اند و هم‌اکنون انتقال حجم عظیمی از آوار را از خانه‌ها به بندر جدید آغاز کرده‌اند.

هشام خریسات کارشناس اردنی در امور نظامی و استراتژیک به خبرگزاری آناتولی گفت: هزینه اولیه این اسکله ۳۵ میلیون دلار برآورد شده است که آمریکا آن را پرداخت خواهد کرد و عمق آب خور کشتی‌ها در اسکله کمتر از ۱۷ متر نخواهد بود تا همه کشتی‌های کمک رسانی را در آنجا جای دهد.

در هشتم مارس گذشته نیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا، مایکل فخری، پیشنهاد آمریکا برای ساخت یک اسکله را محکوم کرد.

فخری گفت: اولین بار است که می‌شنوم کسی می‌گوید، ما باید از اسکله استفاده کنیم، نه مردم فلسطین و نه جامعه بشردوستانه درخواست اسکله نکرده‌اند.

نیت خبیث آمریکا

فخری این پیشنهاد بایدن را «بدخواهانه» و در راستای منافع انتخاباتی خود در آمریکا توصیف و تاکید کرد، ایالات متحده در عین حال که از اسرائیل برای حمله به غزه حمایت مالی می‌کند و به آن بمب و مهمات می‌دهد دم از کمک رسانی به فلسطینیان می‌زند.

محمد محمد المغیر مسئول بخش امداد نهاد دفاع مدنی غزه نیز در گفتگو با فارس گفته است که اتحادیه پیمانکاران فلسطینی خواهان عدم تعامل با رژیم اشغالگر در خصوص ساخت اسکله هستند، اما رژیم صهیونیستی شرکت‌های پیمانکاری را تهدید کرده که باید با این رژیم همکاری کنند.

وی ساخت اسکله در ساحل غزه را از مطالبات و برنامه‌های دولت فلسطین در غزه خواند و گفت، اما حالا آمریکا و رژیم اشغالگر می‌خواهند این طرح را به نفع خود مصادره کنند.

بر اساس طرح کمک رسانی دریایی به غزه قرار است از قبرس به اسکله ساحلی غزه ارسال شود و در آنجا صهیونیست‌ها ابتدا آن را بازرسی خواهند کرد، چیزی که در حال حاضر در مرز‌های زمینی اتفاق می‌افتد که این خود به معنای تشدید بیشتر محاصره مردم غزه است.

در اواسط ماه مارس، یک کشتی حامل حدود ۲۰۰ تن غذا از بندر لارناکا در قبرس در یک پروژه آزمایشی برای باز کردن یک مسیر دریایی جدید برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان نوار غزه که در آستانه قحطی هستند، به آنجا رسید.

به نام فلسطین به کام صهیونیست‌ها

در همین حال وبگاه خبری وای نت رژیم صهیونیستی گفته که این رژیم می‌خواهد ترانزیت کالا از مبدا قبرس را فعال کند تا در شرایط تنش در جبهه شمالی اگر حزب الله با موشک‌های خود بندر حیفا را مسدود کند، قبرس به عنوان مکان بارگیری موقت کالا به بنادر ایلات و اشدود در سرزمین‌های اشغالی باشد.

وای نت آورده که بر خلاف گزارش‌های خبری هدف اصلی از تاسیس بندر اسرائیلی در قبرس انتقال کمک‌ها به غزه نیست، بنابراین این طرح به نام فلسطین، اما به کام اسرائیل است.

یک مقام آگاه هم به روزنامه اسرائیل الیوم گفته که اسرائیل می‌خواهد بندر لارناکا بخشی از کریدور ترانزیتی کالا برای اتصال هند به اروپا با عبور از اسرائیل باشد.

شخصی که امتیاز بهره برداری از بندر لارناکا را در اختیار دارد، میلیاردر اسرائیلی یاکیر گابای، یک تاجر اسرائیلی با تابعیت قبرسی است که کنسرسیوم Roundtown SA، بزرگترین شرکت تجاری املاک و مستغلات در آلمان را در اختیار دارد که کارش ترمیم بنادر و اسکله هاست و شرکای امتیاز بهره برداری از بندر لارناکا هم برادران ناکش هستند که امتیاز بهره برداری بندر ایلات را هم در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک