Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آمارهاي منتشرشده از سوي پروژه جهاني کربن نشان مي‌دهد ايران با انتشار سالانه 648 ميليون تن دي‌اکسيد کربن به‌عنوان هفتمين کشور بزرگ آلوده‌کننده هوا در جهان شناخته شده است. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، آمريکا که با رويکردي خودخواهانه و با انگيزه‌هاي اقتصادي از پيمان زيست‌محيطي پاريس خارج شده است دومين کشور آلوده کننده جهان محسوب مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمارهاي منتشرشده از سوي پروژه جهاني کربن نشان مي‌دهد اين کشور سالانه 5414 ميليون تن دي‌اکسيد کربن در هوا منتشر مي‌کند و بدين ترتيب نقش مهمي در تخريب محيط زيست و گرم شدن هوا دارد.
چين بزرگترين کشور آلوده کننده هوا شناخته شده است. ميزان انتشار دي‌اکسيد کربن در هوا توسط چين حدود دو برابر آمريکا يعني 10357 ميليون تن در سال برآورد شده است.
هند با انتشار 2274 ميليون تن دي‌اکسيد کربن در رتبه سومين کشور آلوده کننده هوا، روسيه با 1617 ميليون تن در رتبه چهارم، ژاپن با توليد 1237 ميليون تن در رتبه پنجم، و آلمان با توليد 798 ميليون تن در رتبه ششم از اين نظر قرار گرفته‌اند.
بر اساس اين گزارش ايران نيز بين 10 کشور بزرگ آلوده کننده هوا قرار گرفته است. برآوردهاي پروژه جهاني کربن نشان مي‌دهد ايران سالانه 648 ميليون تن گاز دي‌اکسيد کربن در هوا منتشر مي‌کند و در رتبه هفتم جهان از اين نظر قرار گرفته است.
در حالي که کشورهايي مثل چين، آمريکا و ژاپن عمدتاً به‌دليل فعاليت‌هاي صنعتي باعث انتشار گازهاي گلخانه‌اي در هوا مي‌شوند ايران به‌دليل مصرف بي‌رويه سوخت‌هاي فسيلي در منازل و همچنين پرت گاز در ميادين نفت و گاز در جايگاه هفتم جهان از نظر انتشار گازهاي گلخانه‌اي در هوا قرار گرفته است.
پس از ايران، عربستان با انتشار سالانه 601 ميليون تن دي‌اکسيد کربن در جهان به‌عنوان هشتمين کشور آلوده کننده هوا، کره جنوبي با 592 ميليون تن در رتبه نهم و کانادا با 557 ميليون تن در رتبه دهم از اين نظر قرار گرفته‌اند.
انتهاي پيام/*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد

ایتنا - موسسه پژوهشی «پوتسدام» در گزارش تازه خود می‌گوید تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰ میلادی میانگین درآمد مردم در سراسر جهان را حدود یک پنجم کاهش خواهد داد.
این یافته‌ها هشدار می‌دهد تغییرات آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان دگرگونی شدیدی ایجاد می‌کند و ۳۸ هزار میلیارد دلار در سال هزینه به‌بار می‌آورد.

ماکسیمیلیان کوتز، یکی از پژوهشگران این گزارش، به صدای آمریکا گفت که گزینه‌های بسیار محدودی در سطح جهانی برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

او اظهار داشت که یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد «طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، پیامدهای اقتصادی، صرف‌نظر از میزان انتشار بالا یا پایین گازهای گلخانه‌ای، ثابت می‌ماند.»

کوتز تاکید کرد تغییرات آب و هوایی، به‌ویژه در دمای بالاتر، بر بهره‌وری کارگران تاثیر می‌گذارد.

در این پژوهش، داده‌های اقلیمی و اقتصادی ۴۰ سال گذشته از بیش از ۱۶۰۰ منطقه در سراسر جهان بررسی و از نتایج آن برای ارزیابی پیامد‌های آینده استفاده شده است.

گزارش پوتسدام از نتایج این بررسی نشان می‌دهد کشورهایی که کمترین مسئولیت را در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی دارند، احتمالا بیشترین آسیب را خواهند دید.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، دسامبر گذشته با ارائه طرحی جدید، شرکت‌های نفت و گاز را برای نخستین بار ملزم به پرداخت جریمه برای انتشار گاز متان کرد.

کنفرانس اقلیمی اخیر سازمان ملل متحد در دبی نیز ۵۰ شرکت بزرگ نفتی در سراسر جهان را متعهد کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی انتشار گاز متان را نزدیک به صفر برسانند.

دیگر خبرها

  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • بیست و هفتمین کنگره اورولوژی ایران
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • رصد آسمان بر بلندای کوه | بزرگ‌ترین تلسکوپ ایران کجاست؟
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!