Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر امروز 3500 نفر از استان مرکزی به رغم گرمای تابستان و تحمل عطش روزه‌داری در کنار مردم ولایتمدار ایران که در بیست و هشتمین سالگرد رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی، خمینی (ره) غرق در سوگ و ماتم بودند بار دیگر برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام امت راهی حرم مطهر ایشان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدیار آفتاب؛ یک‌شنبه 14 خردادماه سال 1368 بود که صدای گوینده تلویزیون با این جمله «بسم‌الله الرحمن الرحیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انا لله و انا الیه راجعون. روح بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به ملکوت اعلا پیوست» بهت و حیرت را برای ملت ایران به همراه آورد.

امتی که باور نمی‌کردند امام‌شان آنان را در این روزهای بهشتی تنها بگذارد و اینگونه با دلی آرام، روحی شاد و قلبی مطمئن آنان را ترک کند. روز 16 خرداد ساعت 16:30 با برنامه‌های تدارک دیده شده و هماهنگی صورت گرفته با تدابیر ویژه نماز بر پیکر امام به امامت آیت‌الله العظمی گلپایگانی برگزار شد و در میان اشک و اندوه امت برای همیشه با کفنی که آن را از رهبر آینده این انقلاب به همراه داشت در خاک آرام گرفت. امروز یک‌شنبه 14 خرداد سال 1396 پس از گذشت بیست و هشت سال از ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بازهم عاشقان روح‌الله با حضور در کنار مرقد مطهر امام عظیم شأن خود بار دیگر با آرمان‌های وی تجدید میثاق کردند. مردم استان مرکزی نیز از شب گذشته با برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) گرامی داشتند. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دشمنی استکبار با ولایت فقیه، میراث گرانبهای امام ادامه دارد/همه با هم پشت سر رهبر حرکت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه و وحدت با مرتجعین منطقه مبارزه می کند و دشمنی استکبار با میراث گرانبهای امام که این انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه است ادامه دارد.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان خمین با اشاره به ابعاد مهم شخصیتی امام راحل (ره) گفت: امام (ره) در اخلاق، ایمان، معرفت، سیاست و شجاعت شخصیتی بی نظیر است که پایه گذار حکومت دینی و مردمی است و صیانت از این نظام وظیفه آحاد است چرا که برای رسیدن به این مسیر و تشکیل حکومت اسلامی راه بس دشوار بود.

وی بیان کرد: انسانی که خود را در ارتباط خدا قرار داده و به مقام عبودیت رسیده و از خلق خدا بریده، به خدا نزدیک است و حاضر نیست ذره ای ظلم به کسی کند و امام (ره) نیز با این رویکرد انقلاب را با همراهی مردم به پیروزی رساند.

دری نجف آبادی ادامه داد: مدعیان دروغ دموکراسی و اسلام با حمایت آل سعود نحس و شوم و استکبار جهانی و با پول و حمایت مالی آنها بین مسلمانان به اسم اسلام جنایت می کنند که تمام این توطئه ها مانند توطئه های بنی امیه مقابل امام حسین (ع) است و امام (ره) نظامی را بوجود آورد که در آن حاکم خود را برتر از مردم نمی داند و خود را خدمتگزار و نوکر مردم می داند.

وی گفت: امام راحل از امکانات دنیا چیزی برای خود جمع نکرد و در زمان رحلت کتاب‌هایش تنها سرمایه ایشان بود و و تعلقی به دنیا نداشت بسیار ساده زیست بودند و ما نیز باید ساده زیستی و قناعت و صرفه جویی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مبارزات امام راحل اشاره و اظهارکرد: امام در مسیر مبارزه با طاغوت با مجاهدت بی وقفه و مستمر قدم برداشت زیرا پیرو آرمان بزرگ عاشورا و امام زمان (عج) بود و اگر این آرمان بزرگ آسیب ببیند گناهی نابخشودنی مرتکب شده ایم، نباید بین مدیران کلان ناهماهنگی باشد و باید به دور از کارشکنی عمل کنند و با تلاش و کوشش گره ها را بازکرد و به جای مقابله و ستیز در داخل با دشمنان نظام اسلامی مقابله کنیم.

وی افزود: باید با پشتکار و همدلی، مشکلات بیکاری، اشتغال جوانان تحصیل کرده، ازدواج، تولید و چالش های اجتماعی را با تعامل و همکاری حل کرد و همه با هم پشت سر رهبر حرکت کنیم چرا که دشمن به دنبال براندازی نرم است تا انقلاب اسلامی از محتوا خالی شود.

دری نجف آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه و وحدت با مرتجعین به ظاهر عدالت خواه و اسلام گرای منطقه مبارزه می کند و دشمنی استکبار با میراث گرانبهای امام که این انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه است ادامه دارد.

گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در خمین به روایت تصویر

در بیست و هشتمین سالروز رحلت امام خمینی(ره)، شهرستان خمین، زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امروز میزبان دوستداران و عاشقان آن حضرت بود تا برگی دیگر از جاودانگی آن حضرت در تاریخ رقم بخورد.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز، در بیست و هشتمین سالروز رحلت امام خمینی(ره)، شهرستان خمین، زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امروز میزبان دوستداران و عاشقان آن حضرت بود تا برگی دیگر از جاودانگی آن حضرت در تاریخ رقم بخورد.

در این روز از ساعت ۱۸ عصر شورای اداری استان مرکزی و شهرستان خمین در بیت امام(ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین سخنرانی چند تن از مسئولین تشکیل شد.

بعد از این جلسه، مردم خمین و دیگر شهرها در بیت قدیمی امام خمینی(ره) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

برگزاری نماز جماعت و افطاری از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز عروج ملکوتی حضرت امام(ره) بود.

به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) محفل انس با قرآن کریم در زادگاه امام(ره) برگزار شد+ عکس

به گزارشدیار آفتاب؛به نقل ازپایگاه خبری خمین نیوزهمزمان با بیست‌وهشتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن کریم، شامگاه شنبه ۱۳ خردادماه در حسینیه بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین برگزار شد.

حافظان و قاریان مراکز قرآنی شهرستان خمین برای شادی روح امام خمینی(ره) در این مراسم معنوی قرآن را ختم کردند.

همچنین حاضران در مراسم از تلاوت سید محمد شریفی قاری و حافظ کل قرآن کریم استان مرکزی، بهره مند شدند.

در پایان ازتعدادی مربیان، اساتید و فعالان قرآنی تجلیل شد و شرکت کنندگان در مراسم، باضیافت افطاری پذیرایی شدند.

هدف امام خمینی(ره)احیای اسلام و تفکر شیعی بود مطلب است که تمام زندگی ایشان، برای اسلام بود.

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازندای تفرش، آیت الله همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تفرش گفت: امام خمینی(ره) یک شخصیت بی نظیر و کم نظیر است که یاد و خاطره ایشان از اذهان ملت ایران محو نخواهد شد.

آیت الله همتیان با اشاره به وضعیت ملت ایران قبل از انقلاب، اظهار کرد: بیگانگان، عناصر پلید و خبیث همانند افعی بر روی کشور سایه افکنده بودند و عزت و شوکت ملت ایران را پایمال کرده بودند. طرح کاپیتولاسیون بیانگر حقارت ملت ایران در زمان قبل از انقلاب است.

وی افزود: قبل از انقلاب، شخصیت جوان ایرانی پایمال شده بود و وابستگی ایران به کشورهای غربی در همه زمینه ها زیاد بود. چراکه همه رگهای حیاتی کشور ایران در دست آمریکا و انگلیس بود و آنها با از بین بردن اعتماد به نفس، وابستگی ملت ایران را افزایش داده بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قمبیان کرد: امام خمینی(ره) از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، با احیای شخصیت و عزت ملت، مسئله «ما می توانیم» را در اذهان ملت به خصوص جوانان ایجاد کرد. همین امر سبب شد که ملت ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی که تمام جهان کفر در برابر کشور ایران ایستاده بودند، مقاومت کردند.

آیت الله همتیانیادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران دارای اقتدار و قدرت شد به طوری که هر روز آمریکا طرح جدید و دردسر تازه ای برای ملت ایران ایجاد می کند. پس باید از نعمت انقلاب حفاظت و حراست کرد.

وی با بیان اینکه، همواره باید عظمت، شخصیت و آرمانهای امام خمینی(ره) را مرور کنیم، گفت: با بازخوانی آرمانهای امام (ره)، متوجه می شویم که امام خمینی(ره) هدفش احیای اسلام و تفکر شیعی بود. مرور زندگینامه و وصیت نامه ایشان گویای این مطلب است که تمام زندگی ایشان، برای اسلام بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم،آزادی را یکی از آرمانهای بلند امام و شهیدان عنوان و خاطر نشان کرد: این آزادی به معنای برهنگی نیست و مخالف آن چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند. بلکه آزادی یعنی حرکت در چارچوبی که خداوند در محدوده دین آن را تعیین کرده است.

برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در دلیجان+تصاویر

به گزارشدیار آفتاب؛به نقل ازپیام دلیجان؛ حجت الاسلام محمد تقی کرامتی امام جمعه دلیجان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: امام خمینی (ره) با الگوگیری از نهضت و قیام امام حسین(ع) به دنبال مبارزه با طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی بود.

کرامتی اظهار کرد: امام راحل به دنبال تشکیل حکومت اسلامی برپایه اسلام و قرآن آن هم با رهبری ولایت فقیه بود.

وی ادامه داد: امام راحل توانست به ایران، شیعیان و امت اسلام آبرو ببخشد و اسلام را در جهان سربلند کند.

امام جمعه دلیجان بیان کرد: استکبار جهانی با نفوذ می خواهد مکتب امام راحل ( ره ) را تضعیف کند که مسئولین باید هوشیار باشند.

کرامتی بزرگداشت یاد امام را، یادآوری تلاش مجاهدانه عالم وارسته ای دانست و خاطرنشان کرد: گرامیداشت ارزش های انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت می کند که این انقلاب با حضور مردم برای همیشه پابرجا خواهد ماند.

امام جمعه کمیجان: عمل به تکلیف و مسئولیت اصل اساسی مکتب امام خمینی/امام هیچ گاه رضای مخلوق را بر رضای خالق مقدم قرار نداد

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازسلام کمیجان؛ حجت الاسلام مقدسی پور امام جمعه کمیجان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره ) گفت: کار انبیا، اولیا و علمای بزرگ این است که سخن حق را به مردم برسانند، آنان برای گسترش فرهنگ الهی و نفی سنت های جاهلی، موهوم، باطل و امور معارض با دیانت کمترین هراسی ندارند . اصولا کار بزرگان دین و جانشینان آنان این است که راه را برای اصلاح جامعه و رشد و آگاهی افراد آن و سوق دادن انسان ها به سوی ایمان و پارسایی هموار سازند.

وی افزود: عالمی می تواند استمرار دهنده حرکت انبیا الهی باشد که چون ابراهیم(ع) بت های خودپرستی، جهل و خرافه را بشکند، تلاش حضرت موسی(ع) را برای سرگونی جباران در هر چهره ای که باشند پی گیرد و چون پیامبر اکرم با خلق عالی، مروج فضایل و مکارمی باشد که خود به آنها التزام دارد و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرده است.

خورشید درخشان

امام جمعه کمیجان با اشاره به اصول اساسی در مکتب تربیتی امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام خمینی خورشید درخشان انقلاب اسلامی است که با انقلاب خود کفر و الحاد را در ایران سرنگون کرد و مردمان تشنه حق را از ظلمت رهانید و به عزت رسانید.

اصل عمل به تکلیف و مسئولیت

وی افزود: اصل عمل به تکلیف و مسئولیت یکی از اصول اساسی مکتب تربیتی امام خمینی است. چنان که امام خمینی فرمودند« ما باید به تکلیف خود عمل کنیم، نتیجه حاصل بشود یا نه، به ما مربوط نیست با خود اوست، آنچه به ما مربوط می شود عمل به وظیفه است.» می توان در یک کلام گفت هرگونه اقدام و عمل خالصانه امام خمینی، اصل عمل به تکلیف و انجام وظیفه دینی بود.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: امام خمینی هیچ گاه در صحنه عمل به تکلیف نهراسید و با کمال قاطعیت تکلیفی که بین خود و خدا احساس می کرد دنبال می نمود. امام در هشت سال دفاع مقدس با آن همه سختی و عظمت در برابر آن همه دشمنی شرق و غرب با اعتقاد عمل به تکلیف دینی توانست مدیریت کند و لحظه ای نهراسید.

اصل زهد و ساده زیستی در سیره امام خمینی

وی با اشاره به ساده زیستی در سیره امام، بیان کرد: امام خمینی در تمام مراحل زندگی چه زمانی که طلبه گمنامی در مدرسه فیضیه بودند و چه زمانی که رهبری و مرجعیت شیعیان جهان را برعهده داشتند، ساده زیستی و اکتفا به حداقل زندگی را منش خویش قرار داده بودند و هیچ گاه حاضر نشدند از سطح زندگی عموم مردم بالاتر بروند.

امام جمعه کمیجان گفت: امام خمینی افزون بر رعایت ساده زیستی در طول عمر شریف خویش و پرهیز از تجمل گرایی و زندگی اشرافی با بیان رسای خود، دیگران را هم به ساده زیستی و بی آلایشی دعوت می کرد و خوی کاخ نشینی را رد می کرد.

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد: در مکتب امام خمینی، زندگی اشرافی و دلبستگی به دنیا با سازش و انحطاط اخلاقی، و نیز ساده زیستی و وارستگی از زرق و برق و تجملات دنیا، با ایستادگی و دفاع از ارزش های الهی و انسانی رابطه تنگاتنگ دارد.

وی افزود: بنابراین زمانی دولتمردان و مردم توان مقابله با توطئه های همه جانبه دشمنان داخلی و خارجی دارند که از ساده زیستی در زندگی عدول نکنند و از گرایش به زندگی تجملی فاصله بگیرند.

حجت اسلام مقدسی پور گفت: امام بارها از شهید مدرس با«عظمت» یاد می کردند و روح پولادین و سازش ناپذیری او در مقابل رضاخان دیکتاتور را به دلیل ساده زیستی او می دانستند. به همین دلیل فرمودند فاتحه انقلاب را وقتی باید خواند که رئیس جمهور و دیگر مسئولین ارشد نظام گرفتار تجمل گرایی و زندگی اشرافی باشند.

اصل خدمت و آسان گیری

وی در ادامه بیان کرد: در مکتب امام خمینی مردم داری و مردم مداری برای کسانی که عهده دار مقامات اجرایی هستند به ویژه در رده بالا، می بایست یک اصل تلقی گردد. امام خمینی برای مردم ستم دیده دوران طاغوت بسیار دلسوز بود و آرزوی امام این بود که مردم تفاوت این دو نظام را به خوبی احساس کنند.

اصل خدا محوری در رهبری امام خمینی

امام جمعه کمیجان گفت: مهم ترین و اساسی ترین عامل در موفقیت های حضرت امام خمینی را می توان در اطاعت از خدا و خدا محوری دانست. امام بارها این مضمون را در کلمات خود بر زبان می آورد و بیان می کرد « هر چه هست از خداست» او همه چیز را از خدا می دانست . امام هیچ گاه رضای مخلوق را بر رضای خالق مقدم قرار نمی داد. در کردار و گفتارش اخلاص و خدا محوری را سرلوحه قرار داده و همواره به آن سفارش می کرد.

اعزام دو هزار ساوجی به مراسم ارتحال امام(ره) غلبه گرمای محبت به نظام و انقلاب بر عطش روزه داران + تصاویر

به گزارشدیار آفتاب؛ به نقل ازنارخبر،با وجود عطش روزه داری ، امسال دو هزار ساوجی با عطش زیارت یار، راهی مرقد امام خمینی(ره) شدند تا در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب شرکت کنند.

دو هزار ساوجی بعد از ظهر امروز با لبان تشنه در مرقد امام راحل حاضر شدند تا از نزدیک سخنان جانشین خلف و صالح ایشان امام خامنه ای را بشنوند.

در این میان حضور جوانان و اشتیاقی که برای این سفر دارند چشمگیر است، سراغ آنها رفتیم تا گفتگویی با آنها داشته باشیم.

مجتبی غلامی یکی از جوانان ساوجی به خبرنگار نارخبر گفت: با توجه به سن ۱۷ سالگی چیزی از انقلاب و جنگ یادم نمی آید ولی از جانبازی پدرم می فهمم که محبت امام(ره) به حدی بوده که رزمندگان جانشان را بخاطر آرمانهای انقلاب فدا کردند.

و

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در محل سپاه استان، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام راحل سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بو د و فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است. نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گفت: سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است و این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهادها به نظرات مقام معظم رهبری است.

خاتمی، به اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

وی افزود: سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است و پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه امروز بالاترین سطح اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح شاهد هستیم، تصریح کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده و تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی می‌بایست برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

کد خبر 6089860

دیگر خبرها

  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی