Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه ورزقان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: يكى از ويژگى‌هاى ماه مبارک رمضان، روزه‌داری در آن است، روزه انسان را به گونه اى مى‌سازد كه بيشتر به هدف آفرينش پى ببرد و بداند كه آفريده نشده است تا غذاهاى نيكو او را از مسئوليت‌هاى بزرگش باز دارد، بلكه خداوند مى‌خواهد او خود را چنان پرورش دهد كه قدرت مقابله با هرگونه مشكلى را در زندگى داشته باشد و از عهده مسوليت‌هاى سنگينى كه رفاه‌طلبان و متنعمان از انجام آن عاجزند، به سادگى برآيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ماه رمضان فرا رسيد ماه خدا ماه رحمت و آمرزش، ماه خودسازى، ماه قرآن، ماه عبادت و ماه رستگارى، ما بايد خود را براى ورود ماه مبارک آماده سازيم و در اين ماه خدا به پرورش هر چه بهتر روحمان بپردازيم و آن را از آلودگى‌ها، ناپاكى‌ها، كژى‌ها و گناهانى كه طى يازده ماه مرتكب شده‌ايم، پاكسازى و تطهير نماييم.
وی با استناد به آیه 112 سوره توبه خاطرنشان کرد: در این ایه می‌خوانیم:" مؤمنان همان توبه‏ كنندگان، پرستندگان، سپاسگزاران، روزه داران، ركوع ‏كنندگان، سجده ‏كنندگان، وادارندگان به كارهاى پسنديده بازدارندگان از كارهاى ناپسند و پاسداران مقررات خدايند و مؤمنان را بشارت ده ".
امام جمعه ورزقان یادآور شد: آدمى با روزه‌دارى كه امساک از خوردن و آشاميدن و خوددارى از برخى چيزها ديگر است، در واقع با خواهش‌هاى نفسانى مى‌جنگد و در برابر غريزه‌هاى كم ارزش خود مقاومت مى‌كند و جان را از قيد حكومت و سلطه هوس‌ها و خواهش‌ها مى‌رهاند.
حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به تقسیم شدن روزی‌ها در ماه رمضان ادامه داد: در ماه رمضان است كه روزى‌ها تقسيم مى‌شود، اجل ها ثبت و نوشته شده و زائرين خانه خدا و ملاقات‌كنندگان با پروردگار مشخص و معنى مى‌شوند و در آن شبى قرار دارد كه برتر از هزار ماه است، پس بايد خود را كاملا آماده كنيم و خداى را سپاس بیکران گوييم كه عمرى دوباره به ما داد تا اين ماه پرفضيلت و شب قدر را درک كنيم و به فكر چاره‌اى براى خويشتن باشيم.
وی افزود: ماه رمضان از راه مى رسد و باران رحمت الهى همچو سيل بر سر ما فرود خواهد آمد به شرط اينكه ما خويشتن را براى فراگيرى رحمت آماده سازيم و با نيايش كردن و دعا خواندن و استغفار نمودن و بر فقرا و بيچارگان انفاق كردن و به مؤمنان افطار دادن و خيرات نمودن و قرآن تلاوت كردن خود را بسازيم و مورد قبول پروردگار قرار گيريم و رضايت ذات مقدسش را كسب كنيم و قلب امام زمان را از خود راضى و خشنود نگه داريم و منتظر فرجش باشيم.
امام جمعه ورزقان اذعان کرد: تقوا و پرهيزگارى در تربيت و سازندگى و شخصيت يک مسلمان نقش بسيار مهمى دارد؛ از اين روست كه قرآن مجيد روزه گرفتن را عاملى براى پرهيزكارى مى‌داند و با جمله (لعلكم تتَّقوُن) يادآور مى‌شود كه روزه نقش فراوانى در ايجاد و تقويت روحيه تقوا و پرهيزكارى دارد.
حجت‌الاسلام مهدوی از لزوم تلاش برای رسیدن به نتایج معنوی روزه گفت و تاکید کرد: اين بدان معنا نيست ظاهر روزه و امساک از خوردن و آشاميدن را رها كنيم، بلكه لازم است به آن بسنده نكنيم و همراه با آن بكوشيم كه به نتايج معنوى روزه نيز برسيم. جالب است كه همين امساک ظاهرى و معمولى نيز انقلابى روحى در روزه‌داران به وجود مى‌آورد و طبق گواه دست‌اندركاران و آمار و ارقام، در ماه مبارک رمضان از شرارت‌ها و تباهى كاسته مى‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز :

لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می‌سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد. این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • گول خوردیم؛ این تصویر ترانه علیدوستی فیک از آب درآمد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!