Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-01@08:09:30 GMT

مربیانی ایرانی برای آموزش خود چقدر هزینه می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۶۷۳۷

مربیانی ایرانی برای آموزش خود چقدر هزینه می‌کنند؟

به گزارش وانانیوز، دیگر عالم و آدم می‌دانند که فوتبال ایران از نظر سخت‌افزاری نسبت به کوچک‌ترین کشورها حوزه خلیج فارس هم عقب‌تر است. همه می‌دانند که پیدا کردن زمین چمن مناسب بزرگترین دغدغه فوتبال ایران است. همه می‌دانند که باشگاه‌های ما برای درآمدزایی موانع و مشکلات زیادی پیش رو دارند.
تکرار این نداشته‌ها و دغدغه‌ها فقط روی اعصاب اهالی فوتبال رژه می‌رود و همه فقط امیدوارند مسئولان کاری بکنند تا از این شرایط خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساله‌ای که البته نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت، سرمایه‌گذار مناسب و مدیریت قوی است تا وضعیت سخت‌افزاری فوتبال ایران به شرایط مطلوب واستاندارد بین‌المللی نزدیک شود اما سوال اینجاست فوتبال ایران از نظر نرم افزاری در چه سطحی قرار دارد؟ نرم افزار فوتبال ایران را چه فرد یا افرادی باید تقویت و به روز کنند؟
نرم افزار فوتبال ایران را می‌توان دانش مربیگری مربیان ایرانی دانست. آیا مربیان ایرانی تلاش کرده‌اند که خود را به سطوح بالای بین‌المللی برسانند و از نظر دانش فنی به رقبای خود تنه بزنند؟ آیا مربیان ایرانی همانقدر که از مدیریت بخش‌های مختلف فوتبال ایران از فدراسیون و سازمان لیگ و باشگاه‌ها گرفته تا داوری فوتبال انتقاد می‌کنند خود توانسته‌اند دانش فنی خود را به روز و حرفه‌ای کنند؟!
ظاهرا در ایران هر مربی که بیشتر علیه مسئولان و مدیران فوتبال و گاهی همکارانش مصاحبه می‌کند و در رسانه‌ها حضوری فعال‌تر و پررنگ‌تر دارد مربی ممتازتری شناخته می‌شود! معمولا مربیان ایرانی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و حتی باشگاه‌های خود را با بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشورها و باشگاه‌های دنیا مقایسه می‌کنند اما خود این مربیان چقدر از نظر فنی با دانش مربیان بزرگ جهانی نزدیک هستند؟!
کلاس مربیگری حرفه‌ای فوتبال ایران در تعطیلات لیگ برتر همین چند وقت پیش به پایان رسید خروجی این کلاس مربیگری برای آنها چه بود؟ آیا مدرس 74 ساله‌ای که برای انتقال دانش فنی روز دنیا به مربیان ایرانی به کشورمان آمده بود خودش به روز بود؟ یا این کلاس فقط برای این برگزار شد که به برخی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران مدرک مربیگری داده شود و آنها دیگر دغدغه مربیگری در لیگ قهرمانان آسیا را هم نداشته باشند؟! هرچند که در همین فصل لیگ قهرمانان آسیا با نامه‌نگاری مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، کنفدراسیون فوتبال آسیا مجاب شد که مربیان بدون مدرک حرفه‌ای در فوتبال ایران مجوز نشستن روی نیمکت مربیگری را بگیرند!
واقعیت آن است که دانش مربیان فوتبال ایران نسبت به همکاران‌شان نه تنها در جهان که در همین قاره آسیا هم خیلی به روز پیشرفته نیست البته خود مربیان آسیایی در مقایسه با مربیان سطح بالای جهان حرفی برای گفتن ندارند. شاید اگر نرم افزار فوتبال ایران یا همان دانش مربیگری مربیان ما قابل رویت بود وضعیت نرم افزار فوتبال‌مان بدتر و وخیم‌تر از سخت‌افزار فوتبال‌مان بود. یعنی اگر بر فرض امکان دیدن دانش برخی از مربیان بود شما اصلا نمی‌توانستید آن را با زمین‌های ناهموار برخی ورزشگاه‌های ایران هم مقایسه‌اش کنید!
سوال اصلی این است مربیان ایرانی که گاهی در یک فصل بیش از یک میلیارد تومان دستمزد می‌گیرند چقدر از این پول را صرف آموزش و به روز رسانی دانش مربیگری خود می‌کنند؟ آیا آنها حاضرند برای افزایش دانش خود پولی بپردازند یا انتظار دارند که فدراسیون، سازمان لیگ یا باشگاه‌ها پول آموزش آنها را هم در کنار دستمزدهای میلیاردی بپردازد؟ چند درصد از مربیان ایرانی شغل اصلی و حرفه‌ای شان مربیگری است. از رستوران داری تا واردات و صادرات شغل‌های اصلی مربیان مثلا حرفه‌ای کشورمان است. یعنی گاهی اوقات یک مربی که بیش از یک میلیارد تومان در سال از شغل دومش که مربیگری است درآمد دارد!
در همین کلاس مربیگری تقریبا اکثر مربیان از شرایط کلاس مربیگری ابراز نارضایتی می‌کردند آیا همین مربیان حاضرند برای حضور در کلاس‌هایی بهتر هزینه‌ و وقت بیشتری بگذارند و به مسئولان فوتبال پیشنهاد برگزاری کلاس‌هایی بهتر را بدهند یا با گرفتن مدرک حرفه‌ای راضی می‌شوند؟
انتهای پیام/ک

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا همین یکی دو هفته قبل جواد نکونام اصلا در کنفرانس های خبری شرکت نمی کرد که این موضوع اعتراض نمایندگان رسانه ها را در پی داشت تا جایی که سازمان لیگ ادعا کرد پرونده این مربی را به کمیته انضباطی ارسال کرده است اما در سایه حرکت نکونام چند مربی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و به قانونی که سازمان لیگ فوتبال آن را سالها است مصوب کرده بی توجهی کردند.

یکی از این مربیان ساکت الهامی است که از روزی که هدایت نساجی را بر عهده گرفته مصطفی صداقت را به جای خود راهی کنفرانس های خبری می کند. البته الهامی دو سه هفته محروم بود اما وی به جز آن چند هفته در نشست های خبری قبل و بعد از بازی ها اصلا شرکت نکرده است. جالب اینجا است که خبرنگاران استانی هم در این شرایط بیشتر جنبه هوادار پیدا می کنند و اصلا ایرادی به عدم رعایت قانون به سرمربیان نمی گیرند و در مازندران هم دقیقا این اتفاق برای الهامی رخ داده است.

دیگر مربی که در این هفته ها در نشست های خبری شرکت نمی کند مسعود شجاعی است. مربی جوان هوادار هم که ظاهرا از بزرگتر های خود در مربیگری غیبت در کنفرانس خبری را یاد گرفته به جای خود محمود شجاعی برادرش را راهی نشست خبری می کند و جالب اینجا است که مدیران رسانه ای باشگاه ها هم نقشی در اجرای قانون سازمان لیگ برای حضور سرمربیان تیم خود در نشست های خبری ایفا نمی کنند. همین عدم بی توجهی باعث شده مربی مثل عنایتی در کنفرانس خبری با عصبانیت اعلام کند او هم منبعد پزشک تیمش را به نشست های خبری خواهد فرستاد.

اینکه مربیانی چون اوسمار ویرا، ژوزه مورایس،ماریوس اوزونیدیس، سعید دقیقی، محرم نویدکیا، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و ... در کنفرانس های خبری در هر شرایطی شرکت می کنند ولی بقیه مربیان خود را ملزم به قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران نمی دانند نکته ای است که حتما باید توسط کمیته صیانت فدراسیون فوتبال که برای اجرای دقیق و نظارت در فوتبال تشکیل شده، چه در این هفته های آخر و چه از ابتدای فصل آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

به صحبت های معسود شجاعی در یکی از معدود نشست های خبری که شرکت کرده دقت کنید: او رسما اعلام می کند نیازی نمی بیند هر هفته حرف های تکراری بزند اما ظاهرا شجاعی که مرتب از حرفه بودن حرف می زند  نمی داند حضور در نشست های خبری یکی از قوانین مسابقات لیگ برتر است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • خبر خوب به اردوی پرسپولیس رسید | بیرانوند به ال کلاسیکوی ایرانی می‌رسد + جزئیات
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!