Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

سجاد رئیسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی است که با دستان خالی و تنها با توکل به وعده الهی انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و دست سلطنت طلبان و استکبار جهانی را از کشور کوتاه کرد، اظهار داشت: امام راحل نمونه کاملی از یک مرجع دینی عالم و با تقوا و اگاه به مسائل سیاسی بودند؛ انسانی که جسم و روحشان در خدمت اسلام بود و هیچ چیز نمی توانست ایشان را از راه درستی که در پیش گرفته بودند باز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسئله مهم غرب زدگی مردم مسلمان خصوصا قشر تحصیل کرده و روشنفکران و افراد تاثیرگذار را از جمله دغدغه های مهم امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: ایشان در موارد بسیاری به عوامل ایجاد و گسترش غرب زدگی و خطرات و پیامدهای سوء آن در کشورهای اسلامی، اشاره و رهنمودهایی برای رفع و زدودن این عارضه و بلای عظیم از میان کشورهای اسلامی بخصوصاز جامعه اسلامی ایران بیان داشته اند.

این عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون افزود: از منظر امام «غرب زدگی» یعنی عدم اتکاء مردم به توانایی بالقوه و بالفعل خود برای رفع مشکلات و اتکاء به نیروی خارجی برای کسب ترقی و کمال و پیشرفت.

رئیسی یادآور شد: امام راحل «غرب زده» را کسی می دانند که از محتوا تهی و هیچ گونه توانایی را در وجودخود و جامعه خود حس نمی کند تا به واسطه آن به مقاصد مادی و معنوی دست یابد و تنهاراه حل مشکلات و ترقی و کمال را در غرب وفرهنگ غربی دیده و خود را مزین به فرهنگ و آداب و رسوم غربی نموده است.

وی با یادآوری این موضوع که امام خمینی قدس سره غرب زدگی را منشأ بسیاری از بدبختی های ملت های مسلمان و ملت ایران می داند. خطر این موضوع در نزد امام دارای چنان اهمیتی است که آن را تشبیه به زلزله می نمایند و کیست که نداند امروز برخی از مسئولین ما به آن دچار شده اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون با تأکید بر اینکه امام (ره) علاوه بر غرب زدگی، اشرافی گری و اسلام امریکایی و را از جمله آفات جامعه اسلامی می دانستند، تصریح کرد: امروز نیز ما دانشجویان باید با شناخت بیشتر افکار و اندیشه های امام خمینی (ره)، راه آن رهبر کبیر را با قدرت ادامه دهیم و در مقابل تمام کارهایی که امام ره آن ها را آفت های جامعه اسلامی می‌دانستند مثل اشرافی گری و غرب زدگی بایستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته برخی کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

کد خبر 848144 برچسب‌ها امام خمینی هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است