Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ساینس الرت، شرکتی موسوم به Bioquark واقع در پنسیلوانیای آمریکا در تلاش است از سلولهای بنیادین برای بازگرداندن حیات به بیماران مرگ مغزی استفاده کند، اقدامی که در صورت موفقیت می توان از آن به عنوان یک دستاورد قابل توجه در علم پزشکی نام برد.

در همین حال مباحث مختلفی درخصوص این نگرش از سوی برخی دانشمندان و صاحبنظران مطرح شده و حتی برخی آن را مورد انتقاد قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی سالهای اخیر اقدامات عجیبی در علم پزشکی روی داده که تا چند سال پیش حتی امکان تصورشان هم وجود نداشت نظیر پیوند سر و معکوس ساختن روند پیری و حالا صحبت از بازگرداندن بیماران مرگ مغزی به حیات می شود.

شرکت Bioquark در نظردارد در اواخر امسال پروژه خود را رسما آغاز کند.

البته قرار بود این پروژه در سال ۲۰۱۶ و در هند کلید بخورد که قوانین این کشور چنین اجازه ای را نمی داد. حالا اما خبر می رسد این پروژه قرار است با ثبت نام ۲۰ بیمار آغاز شود.

قرار است از سلولهای بنیادینی در این شیوه خاص استفاده شود که از خون یا چربی بیمار گرفته شده است. در ادامه پروتئین های مورد نظر مستقیما به نخاع بیمار تزریق می شود زیرا تصور می شود روند رشد نورون های جدید را تسریع می کنند. البته این تنها بخش ابتدایی این شیوه منحصربفرد عنوان شده است.

طی ۱۵ روز بعدی، از لیزر درمانی و تحریک عصبی هم استفاده می شود تا بدین وسیله نورون ها برای ایجاد ارتباطات بیشتر تحریک شوند و این درحالی است که پزشکان به طور همزمان فعالیت مغز و حرکات بیمار را به دقت زیر نظر قرار می دهند تا هرگونه تغییری را ثبت کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدای اعضای بدن یک کودک اهل لالی به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «پارمیدا رضایی» دانش‌آموز ۱۳ ساله شهرستان لالی بود که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت. 

وی افزود: دو کلیه و کبد این دانش‌آموز که چند روز پیش بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، با تلاش همکاران بخش مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان و رضایت خانواده وی در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند عضو، پیوند داده شد.

شریعتی گفت: امید است مردم با رضایت به اهدای عضو، خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود بر جای بگذارند و با انجام این سنت حسنه، جان تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را نجات دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار