Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@22:29:43 GMT

لوله‌های خون‌گیری تحت خلأ تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۶۵۷۸۶

لوله‌های خون‌گیری تحت خلأ تولید شد

به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو، یکی از شرکتهای فناور کشورمان توانسته تجهیزات و فرآورده‌های بیولوژیک آزمایشگاهی و تشخیص طبی در داخل کشور را تولید و بخشی از نیاز کشور به تجهیزات سلامت را با تولیدات فناورانه داخلی تأمین کند.

تجهیزات آزمایشگاهی در عرصه زیست‌فناوری و فرآورده‌های بیولوژیکی، نقشی راهبردی و مهم را در توسعه این صنعت ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمحمود همایون؛ مدیرعامل این شرکت فناور، لوله‌های خون‌گیری تحت خلأ را یکی از محصولاتی دانست که در داخل کشور و با فناوری بومی تولید می‌شود و گفت: لوله خون‌گیری خلأ فرتست حاوی ضد انعقاد برای انجام تستهای انعقادی، مطالعه عملکرد در پلاکتها و سرعت رسوب خون به کار می‌رود؛ این لوله برای انجام آزمایشهای انعقادی نظیر PTT و PT و فیبرونوژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی مشخص‌کننده‌های شاخص آزمایشگاهی را یکی دیگر از محصولات این شرکت عنوان و ابراز کرد: علاوه بر کیتهای تشخیصی، هیتر همزن مغناطیسی برای مخلوط و گرم کردن مایعات استفاده می‌شود؛ این دستگاه در زمره دستگاه‌های رایج و پر کاربرد در آزمایشگاه‌های شیمی، تحقیقاتی، مهندسی و... قرار دارد.

این فعال فناور به تولید محصولات پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی برای تست و آزمایشات خونی اشاره کرد و گفت: در نخستین گام، هدف رفع نیازهای داخلی صنعت پزشکی بوده است بنابراین فرآورده‌های بیولوژیک آزمایشگاهی و تشخیص طبی را در داخل کشور تولید کردیم.

وی با بیان اینکه خودکفایی بر بهره‌گیری از دانش و توانمندیهای نیروی انسانی استوار است، افزود: در این راستا، شرکت ما بعنوان تولیدکننده لوله‌های خون‌گیری یکبار مصرف توانست گام مهمی در تأمین نیاز آزمایشگاه‌های تشخیص طبی داخل کشور برداشته و بیش از 50 درصد نیاز داخلی را تأمین کند.

به گفته همایون، تحقیق و تولید در زمینه فرآورده‌های بیولوژیک آزمایشگاهی براساس اصول GMP در کشور زمینه‌ای فراهم کرده تا با ایجاد و شکل‌گیری آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی، سلولی ملکولی، بیوشیمی، زمینه اشتغال بیش از 50 نفر از نیروی انسانی متخصص کشور و همچنین زمینه ایجاد ارزش افزوده را فراهم کرده است.

این فعال فناور، حمایت از شرکتهای تولید‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی داخلی را یکی از زمینه‌های ایجاد بازار این عرصه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، پزشکی و دارویی، در عرصه سلامت هر کشوری نقشی اساسی دارند، لازم است تا با ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد و توسعه سلامت برای این عرصه ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۶۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه‌ای در تولید و تامین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تامین امنیت غذایی و کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری می‌باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر شکل گرفته است، افزود: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصا محصولات کشاورزی و نیز تامین کالا‌های مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و ... همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه گردد.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلو‌ها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفائی نژاد در پایان به مزیت‌های تامین کالا‌های اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالا‌های اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق