Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار سیروس فتحی افزود:تجهیز سلاح برای برخی از کارکنان مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در آیین‌نامه ای در نیروی انتظامی پیش‌بینی شده است.
وی اظهارکرد: نخستین گروه از این افراد مجاز به حمل سلاح در موسسات مرکز انتظام، بسیجیان آموزش دیده هستند که زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آموزش دقیق و کاملی دیده‌اند، دومین گروه، نظامیان بازنشسته ای هستند که در دوران خدمت خود حق حمل سلاح داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: گروه سوم کارکنان نیروهای مسلح و به ویژه نیروی انتظامی هستند که در شیفت (نوبت) فراغت خود در موسسات حفاظتی و مراقبتی ، اشتغال به کار دارند که البته همه این گروه ها باید زیر نظر پلیس پیشگیری آموزش‌های لازم را بار دیگر سپری کنند و شرایط جسمی، روانی و سلامت لازم برای تحویل سلاح در آنان بررسی شود.
سردار فتحی در اختیار گذاشتن تجهیزات و لوازم دفاع شخصی را از دیگر اقدامات مرکز انتظام برشمرد و گفت: این تجهیزات برای برخی از شهروندان دارای مشاغل و شرایط خاص از طریق مرکز انتظام قابل دسترس است و این افراد می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم و همچنین داشتن صلاحیت‌های روانی و جسمانی از این لوازم بهره‌برداری کنند.
رئیس مرکز انتظام نیروی انتظامی با اشاره به ضرورت‌های پایه‌گذاری مرکز انتظامی گفت: این مرکز یکی از یگان‌های زیر مجموعه پلیس پیشگیری ناجاست که در سال 1382 با هدف ساماندهی و شفاف‌سازی فعالیت شبگردها و نگهبانان در سراسر کشور، تاسیس شد و به صورت یکپارچه و متمرکز به مدیریت و کنترل مراکز تامین امنیت خصوصی پرداخت.
وی افزود: شهر تهران در گام نخست به عنوان آزمایشی برای انجام این طرح برگزیده شد و با آغاز به کار این مجموعه زیر نظر کارشناسان مجرب این حوزه، در یک بازه زمانی کوتاه، نتایج مثبتی مانند کاهش چشمگیر آمار جرایم خرد و شهروندان حاصل شد.
رئیس مرکز انتظام ناجا ادامه داد: پس از این بازخورد مثبت در شهر تهران، طرح به صورت سراسری اجرایی شد و با جلب نظر مثبت ستاد کل نیروهای مسلح و دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مرکز انتظام به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
وی اضافه کرد: مرکز انتظام نیروی انتظامی در آغاز کار، 12 مؤسسه با پنج هزار نیرو را در زیرمجموعه خود جای داد اما با گذشت زمان، استقبال عمومی و احساس نیاز فزاینده برای مشارکت دادن عموم مردم در تامین امنیت، باعث شد تا ساختار مرکز انتظام گسترش یابد و شمار مؤسسات زیر مجموعه آن به بیش از 700 مورد و افزون بر 100 هزار تن، شاغل برسد که آثار عملی این گسترش و تعامل بسیار خوبی که این مؤسسات با ناجا برای تامین امنیت برقرار کرده‌اند به روشنی در سطح جامعه قابل تشخیص است.
سردار فتحی با تاکید بر دستاوردهای آموزشی، گفت: تکیه بر آموزش در مرکز انتظام سبب شد تا بسیاری از مشکلات و نارضایتی ‌هایی که در گذشته از کارکنان این مؤسسات وجود داشت، مرتفع شود و این آموزش‌ها باعث تخصصی و حرفه‌ای شدن کارکنان شد بنابراین، انتظامی و نظم بخشی در موسسات ، سازمان ها ومحلات به متخصصان آموزش‌ دیده واگذار شد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به آیین نامه 122 که درباره وظایف و اختیارت موسسات حفاظتی و مراقبتی است، افزود : اصلاح این آیین نامه یکی از دستاوردهای مرکز انتظام در سال گذشته است، این آیین‌نامه نزدیک به 12 سال بدون تغییر باقی مانده بود و نیاز به تحولاتی داشت که با بهره‌گیری از حضور کارشناسان حقوقی خبره و همچنین در نظر گرفتن دگرگونی‌ ها در یک دهه گذشته موفق شدیم که این آیین‌نامه را مناسب با شرایط و نیازهای روز ویرایش کنیم و به تایید فرمانده ناجا، رئیس پلیس پیشگیری و تصویب ستاد کل نیروهای مسلح برسانیم.
اجتمام9105**1776
تنظیم:معصومه نیکنام ** انتشار: لیلاخطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، با اشاره به اعزام اولین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اعزام زائران حج عمره از سر گرفته شد که پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت ماه عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته تمام پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه، از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

سردار بنی اسدی فر در خصوص داروهای ممنوعه در کشور عربستان، گفت: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع استکه شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است و زائران مراقب این مسأله باشند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: همکاران من در فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت تلقی کرده و متقاضی خدمت به زائرین خانه خدا در این ایام است.

کد خبر 6087850

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد