Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@13:50:26 GMT

۸ راز شگفت انگیز همسران خوشبخت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۸۰۲۸۴

۸ راز شگفت انگیز همسران خوشبخت

۷۶ درصد از زوج‌هایی که با نام‌هایی مثل: " کوچولوی من، عسلکم، محبوبم و. " یکدیگر را صدا کرده‌اند، زندگی بسیار شادی داشتند.

سرویس سبک زندگی فردا: محققان و روانشناسان برای اینکه بدانند کدام زوج‌ها حقیقتا احساس خوشبختی می‌کنند به بررسی روابط بیش از ۸۰۰۰۰ زن و شوهر از سراسر جهان پرداختند و به ارقام و اعداد جالبی در زمینه رازهای شگفت انگیز زوج‌های سعادتمند دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

چه زن و مردی تازه باهم ازدواج کرده، چه سال‌های سال کنار هم زندگی کرده باشند، همیشه سوال‌هایی از ذهن‌شان می‌گذرد و پاسخ آن‌ها را از مشاوران خانواده جستجو می‌کنند.

گاهی اوقات دعوا با همسرم طبیعی است؟ آیا احمقانه است وانمود کنم که از زندگی ام راضی هستم و تازه در این مورد به همسرم هم دروغ بگویم؟»

محققان و روانشناسان برای اینکه بدانند کدام زوج‌ها حقیقتا احساس خوشبختی می‌کنند به بررسی روابط بیش از ۸۰۰۰۰ زن و شوهر از سراسر جهان پرداختند و به ارقام و اعداد جالبی در زمینه رازهای شگفت انگیز زوج‌های سعادتمند دست یافتند.

مقاله زیر چکیده‌ای از تحقیقات این روانشناسان است.

نام‌های بانمک

محققان متوجه شدند:

۷۶ درصد از زوج‌هایی که با نام‌هایی مثل: «کوچولوی من، عسلکم، محبوبم و...» یکدیگر را صدا کرده‌اند، زندگی بسیار شادی داشتند.

ابراز محبت و رومانتیک‌ترین کشور جهان

۶۲ درصد از زوج هایی که نسبت به هم محبت نشان می‌دادند حتی بین جمع، بیشتر از دیگران شاد بودند و در این تحقیق معلوم شد که زوج‌های اسپانیایی بسیار بیش از زوج‌های کشورهای دیگر - تقریبا ۷۷ درصد - به هم ابراز علاقه و محبت می‌کنند.

شخصیت خوب

۲۰ درصد از شادترین زن و شوهر‌های خوشبخت گفته اند که مجذوب شخصیت خوب همسران شان شده اند.

ویژگی‌های مشابه

از ۴۵ درصد زوج هایی که معتقد بودند در بسیاری از خصوصیات شبیه هم هستند، ۹۵ درصد زندگی شان را بسیار خوب و شاد می‌دانستند.

گفتگو

۴۰ درصد از شادترین زوج‌ها، رازشان را ارتباط صحیح عنوان کردند و مطلوب‌ترین بخش از زندگی شان را -حتی بیش از دوستی و محبت و روابط زن و شوهری - گفتگو می‌دانستند.

دوری

فقط یک درصد از زوج هایی که مدتی دور از هم بودند از زندگی شان رضایت داشتند.

اندکی راز

حتی ۲۷ درصد از زوج‌های بسیار خوشبخت، اندک رازهایی شخصی داشتند که به یکدیگر نگفته بودند.

گاهی جروبحث

۷۸ درصد از زوج‌های سعادتمند هرازگاهی بر سر مسائلی مشاجره داشته اند.

درسی که از این موضوع می‌گیریم این است: زوج هایی که هرگز دعوا نمی‌کنند، ممکن است گفتگوهایی را که کمک شان می‌کند ارتباط بهتری درزندگی شان با هم داشته باشند ازدست بدهند.

ارقام زیر از عجایب دنیای متاهلان می‌گوید

* بنابرتحقیقات مرد‌ها زودتر عاشق می‌شوند. یعنی ۴۸ درصد در برابر ۲۸ درصد.

* ۵۷ درصد از زوج هایی که عنوان کردند خوشبخت نیستند، همسرشان را بسیار جذاب می‌دانند. صرفا جذاب بودن نتوانسته است احساس خوشبختی بیاورد.

* زوج‌های ثروتمند بیشتر دعوا می‌کنند.

* بنابرتحقیقات زوج هایی که بیش از حد ثروتمند هستند بدبخت‌تر از زوج هایی هستند که ثروتی معمولی دارند. در حقیقت هر چقدر پولدارتر باشید احتمال اینکه زندگی زناشویی ناخوشایندی داشته باشید بیشتر است.

* بیش از ۳۳ درصد از زنان و مردان می‌گویند برخی از فیلم‌های بسیار رومانتیک و عاشقانه زندگی شان را به هم زده است.

مهارت نداشتن در ارتباط با همسر؟ گاهی عادی است

* ۹۲ درصد از زن‌ها و ۹۰ درصد از مرد‌ها خودشان را کسی می‌دانستند که در ارتباط هایشان خوب بودند و مهارت داشتند، اما وقتی از آن‌ها سوال شد که همسران شان چطور؟ ۳۳ درصد از زن‌ها و ۲۵ درصد از مرد‌ها گفتند: نه.

بی اعتمادی؟ این مساله نیز گاهی عادی است

* فقط ۳۹ درصد از زن‌ها و ۵۳ از مرد‌ها به همسران شان کاملا اعتماد داشتند.

* ۵۴ درصد از زن‌ها و ۴۹ درصد از مرد‌ها ایمیل‌های همسران شان را می‌خواندند.

* ۷۵ درصد از مرد‌ها و ۷۱ درصد از زن‌ها به همسران شان دروغ می‌گفتند.
آیا در زندگی زناشویی تان سرشار از اشتباه هستید؟

اگر هریک از موارد زیر در شما صدق کند، باید گفت: بله، زندگی تان پر از خطاست.

* ۷۵ درصد از زوج‌ها معمولا به تعطیلات رومانتیک نمی‌روند. اگر زمانی را درنظر نمی‌گیرید که با همسرتان به سفری دو نفره و کاملا رومانتیک بروید بزرگترین خطا را مرتکب شده اید.

* ۱۵ درصد از افرادی که به مدت ده سال یا بیشتر باهم زندگی کرده بوده اند، هرگز کنار هم نخندیده بودند.

خندیدن و شاد بودن کنار همسر، صمیمیت را بالا می‌برد که عدم وجود آن زندگی تلخی را رقم می‌زند.

* ۴۴ درصد از زوج‌ها با یکدیگر قرارهای عاشقانه در رستوران یا مکانی دلپذیر نمی‌گذارند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، زندگی خوبی تجربه نخواهید کرد.

* ۵۶ درصد از زوج‌ها حتی چند کلام محبت آمیز به هم نگفته اند. سخنان محبت آمیز معجزه گرند و اگر می‌خواهید سعادتمند باشید این اصل را هرگز از یاد نبرید؛ و عجیب‌تر از همه، تقریبا ۶۰ درصد از زوج هایی که کنار یکدیگر زندگی شادی نداشتند گفتند باز هم می‌خواهند تا آخر عمر باهم زندگی کنند!

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۸۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، متخصصان دریافته‌اند نقش و تاثیر سبک زندگی سالم از ژن‌هایی که سبب می‌شوند برخی افراد عمر کوتاه‌تری داشته باشند، بیشتر است و کمک می‌کند عمرشان پنج سال طولانی‌تر شود.
 

مختصصان برای اولین بار در مطالعه بررسی کردند به‌رغم تاثیر شگرف ژنتیک، عوامل دیگری، چون ورزش، برنامه غذایی سالم، خواب کافی و مصرف نکردن دخانیات چگونه می‌تواند احتمال بقا را افزایش دهد.

در این مطالعه ۳۵۳ هزار و ۷۴۲ نفر از بیوبانک (Biobank ـ بانک زیستی) انگلیس بررسی شدند و داده‌ها نشان داد کسانی که از لحاظ ژنتیکی احتمال دارد عمر کوتاه‌تری داشته باشند در مقایسه با کسانی که خطر ژنتیکی کمتری دارند، فارغ از سبک زندگی‌شان، ۲۱ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.

در این بین، احتمال مرگ زودهنگام افراد دارای سبک زندگی ناسالم، فارغ از احتمال خطر ژنتیکی‌شان، ۷۸ درصد بیشتر است.

یافته‌های این پژوهش همچنین نشان داد دارا بودن سبک زندگی ناسالم همراه با ژن‌های طول عمر کوتاه‌تر خطر مرگ زودهنگام را در مقایسه با کسانی که از لحاظ ژنی خوش‌شانس‌تر بوده‌اند و سبک زندگی سالمی دارند، بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

با وجود این، متخصصان دریافتند به نظر می‌رسد افراد تا حدی روی طول عمرشان کنترل دارند.

یافته‌های آن‌ها نشان داد که سبک زندگی مطلوب ممکن است خطر ژنتیکی طول عمر کوتاه‌تر یا مرگ ناهنگام را حدود ۶۲ درصد تعدیل کند.

آن‌ها گفتند: شرکت‌کنندگان دارای خطر ژنتیکی بالا با سبک زندگی مطلوب می‌توانند طول عمرشان را در سن ۴۰ سالگی حدود ۵.۲۲ سال افزایش دهند.

بر اساس یافته‌ها، ترکیب سبک زندگی مطلوب برای عمر طولانی‌تر عبارت است از «هرگز سیگار نکشیدن، فعالیت جسمی منظم، مدت خواب کافی و برنامه غذایی سالم.»

این پژوهش که در نشریه پزشکی انگلیسی طب مبتنی بر شواهد (BMJ Evidence Based Medicine) منتشر شده است، داده‌های افراد را به‌مدت ۱۳ سال دنبال کرده بود و در این مدت ۲۴ هزار و ۲۳۹ مرگ رخ داد.

افراد از لحاظ تاثیر ژنتیک بر طول عمر به سه گروه طولانی (۲۰.۱ درصد)، متوسط (۶۰.۱ درصد) و کوتاه (۱۹.۸ درصد) و سه گروه امتیاز سبک زندگی مطلوب (۲۳.۱ درصد)، متوسط (۵۵.۶ درصد) و نامطلوب (۲۱.۳ درصد) تقسیم شدند.

متخصصان با استفاده از امتیاز خطر چندژنی، متغیر‌های ژنتیکی متعدد را بررسی کردند تا زمینه ژنتیکی کلی فرد برای عمر طولانی‌تر یا کوتاه‌تر را مشخص کنند.

سایر امتیاز‌ها بر مبنای بررسی مصرف دخانیات، نوشیدن الکل، ورزش، شرایط جسمی، برنامه غذایی سالم و خواب بود.

متخصصان این تحقیق متشکل از کارکنان دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیانگ چین و دانشگاه ادینبرو بودند.

آن‌ها گفتند: این پژوهش نقش محوری سبک زندگی سالم در کم کردن تاثیر عوامل ژنتیکی بر کاهش طول عمر را روشن می‌کند.

سیاست‌های سلامت عمومی برای بهبود سبک زندگی سالم مکملی موثر در کنار مراقبت‌های بهداشتی مرسوم است و از تاثیر عوامل ژنتیک بر طول عمر انسان می‌کاهد.

دیگر خبرها

  • داستان شگفت انگیز دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا؛ قرار نبود اینجا باشی
  • شگفت‌انگیز: زیباترین بهار تاریخ دورتموند!
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟