Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@03:16:28 GMT

تماس تلفنی بشار اسد و روحانی در پی حوادث دیروز

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۲۱۶۵

تماس تلفنی بشار اسد و روحانی در پی حوادث دیروز

رئیس‌جمهور مبارزه قاطعانه با تروریسم و استقرار ثبات و امنیت پایدار در منطقه را از اهداف مشترک ایران و سوریه دانست و بر لزوم ایستادگی و مقاومت در این مسیر تا رسیدن به پیروزی نهایی تأکید کرد.حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با وی، از ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت سوریه با ملت ایران به خاطر حادثه تروریستی تهران تقدیر کرد و گفت: ملت ایران سال‌های طولانی در برابر تروریسم ایستادگی و مبارزه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال­‌های اولیه انقلاب بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران قربانی تروریسم شده‌اند، افزود: اینگونه اقدامات تروریستی و وحشت‌آفرینی‌ها و تهدیدها برای ملت ایران تازگی نداشته و تردیدی وجود ندارد که این حوادث اراده مردم را در مبارزه با تروریسم قوی‌تر خواهد کرد.روحانی اقدام تروریست­‌ها در کشتار مردم بی­‌گناه در مجلس شورای اسلامی که در انتظار ملاقات با نمایندگان خود بودند، را عملی بُزدلانه و سخیف دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه امروز در جبهه‌ای واحد در برابر تروریسم قرار دارند و مطمئناً روابط نزدیک و برادرانه دو ملت روز به روز مستحکم­‌تر از گذشته خواهد بود.وی مواجهه و مبارزه قاطعانه با تروریسم و استقرار ثبات و امنیت در منطقه را از اهداف مشترک ایران و سوریه عنوان کرد و ضمن تبریک پیروزی­‌های پی در پی ملت و ارتش سوریه در مبارزه با تروریست­‌ها، ابراز امیدواری کرد همه نیروهایی که در سوریه هم‌پیمان و مصمم به مبارزه با تروریسم هستند، در آینده نزدیک به پیروزی نهایی دست پیدا کنند.روحانی همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به تداوم آتش‌بس در مناطق سوریه که حاصل تعامل و هماهنگی میان ایران، سوریه و روسیه است،‌ حملات جنگنده­‌های آمریکایی به نیروهای سوری را تجاوزی آشکار وخلاف قوانین بین‌المللی و اقدامی محکوم دانست و گفت: این اقدامات ثابت می­‌کند که ادعای آمریکایی­‌ها برای مبارزه با تروریسم واهی و دور از واقعیت است.رئیس‌جمهور با بیان اینکه اراده دولت دوازدهم نیز مانند گذشته همراهی با ملت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم خواهد بود، تأکید کرد: دولت و ملت ایران تا رسیدن به پیروزی نهایی در کنار مردم سوریه خواهد بود.روحانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه با همکاری کشورهای منطقه در آینده شاهد نابودی کامل تروریسم باشیم، افزود: اینکه امروز برخی کشورها با ادعای مبارزه با تروریسم به دنبال اختلاف‌افکنی در منطقه هستند، خلاف مسیر و عملی اشتباه است.وی همچنین با تبریک ماه مبارک رمضان به مردم سوریه، اظهار امیدواری کرد خداوند در شب‌های قدر توفیق و سربلندی برای ملت­‌ها و ثبات در منطقه را مقدر کند.در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نیز ضمن تسلیت و ابراز تأسف از وقوع حادثه تروریستی در کشورمان و بیان همدردی دولت و ملت سوریه با دولت و ملت ایران خاطرنشان کرد: سوریه این حادثه تروریستی را به شدت محکوم می­‌کند.رئیس‌جمهور سوریه افزود: اقدامات تروریستی نه تنها در ایران بلکه در هر نقطه از جهان که انجام شود، محکوم است.«بشار اسد» جمهوری اسلامی ایران را کشوری دوست و برادر و محکم و قاطع در مسیر مبارزه با تروریسم دانست و گفت: اقدام تروریستی در تهران علاوه بر اثبات دشمنی‌ها علیه ایران به خاطر اینکه کشوری مستقل بوده و به نفع مردم خود تصمیم می‌گیرد، نشان ضعف دشمنان ملت ایران است.رئیس‌جمهور سویه برگزاری انتخابات پرشور در ایران را موجب خشم بیشتر دشمنان ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال این هستند تا ایران را به عنوان تهدید نشان دهند، اما این انتخابات ایران را کشوری متمدن و پیشرفته به جهان معرفی کرد.«بشار اسد» با تقدیر از حمایت­‌های دولت و ملت ایران از سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: مطمئناً ملت ایران تحت تأثیر این اقدامات قرار نگرفته و محکم­‌تر از گذشته در برابر تروریسم و خشونت خواهد ایستاد./ نسیم

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ آورده است:

عفت و فائزه و سارا و قدسی، برای بازدید از روستای تاریخی ابیانه رفتند. محسن از کوه‌پیمایی آمد؛ با هم صبحانه خوردیم و دربارۀ برنامه‌های کاری بچه‌ها و نیز اوضاع جاری کشور و انتخابات [ریاست‌جمهوری]مذاکره کردیم. آقای [سیدمحمد]خاتمی، بالاخره امروز ثبت‌نام کرد و در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، اعتراف به تردید و دغدغه به خاطر نگرانی از عدم توان انجام وظایف کرد. رسانه‌های غربی، پوشش زیادی به اقدام و حرف‌های ایشان دادند. بعضی فکر می‌کنند این شیوه تبلیغاتی ناز و کرشمه، تأثیر منفی در افکار مردم گذاشته و بعضی فکر می‌کنند برای جذب آرای بیشتر مفید بوده است.

آمریکایی‌ها هم بعد از کنفرانس انتفاضه در تهران، حملات تندی به عنوان حامی تروریسم به ایران و رهبری دارند و ایشان را به خاطر حمایت از مبارزان فلسطینی و لبنانی، در رأس حامیان تروریسم می‌خوانند. وزیر امورخارجه آمریکا، دیروز صریحاً ایران را تهدید کرده و گفته، نخواهیم گذاشت که ایران به سلاح کشتار جمعی دست یابد.

در فیلیپین، با اعلام وضع فوق‌العاده، شورش را خوابانده‌اند و گفته‌اند که طرح مخالفان این بوده که [جوزف استرادا]، رئیس‌جمهور سابق و [گلوریا آریو]، رئیس‌جمهور فعلی را ترور کنند و به همین منظور بوده که شورشیان، کاخ رئیس‌جمهور را محاصره کردند و درِ آن را از جا کندند و رئیس‌جمهور فعلی با رئیس‌جمهور سابق، در زندان دیدار کرده است.

آمریکا اعلام کرده که دولت چین، برق مناسب در اختیار افراد اعزامی برای بررسی هواپیمای جاسوسی نمی‌گذارد. اسرائیل اعلام کرده که ارتش سوریه باید از لبنان بیرون بروند و بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه]، حرف‌های تندی علیه اسرائیل گفته است. در هرات افغانستان، با انفجار بمبی، مولوی سُنی فراری از مشهد و هفت نفر دیگر کشته شده‌اند و به دنبال آن، جمعی به کنسولگری ایران حمله کرده‌اند و آتش زده‌اند.

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • پولشویی
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات