Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@14:31:38 GMT

علی‌دایی علیه برده‌داری در فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۴۳۷۵

به گزارش روابط عمومی شرکت فرهنگی ورزشی سایپا علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا در گفتگو باخبرنگاران، ضمن انتقاد و گلایه از شرایط حاضر در نقل و انتقالات فوتبال ایران، اظهار داشت: در مقررات نقل و انتقالات ایران بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر بازیکن یا مربی در پایان فصل کمتر از پنجاه درصد مبلغ قراردادش را دریافت کرده باشد می‌تواند یکطرفه قراردادش را فسخ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اطلاع موثق دارم وقتی این مقررات برای بازبینی به فیفا ارسال شده نسبت به آن ایراد جدی مطرح کرده و پرسیده‌اند اگر بازیکن یا مربی فقط یکسال قرارداد داشت این بند به چه درد او می‌خورد؟ فیفا برای ممانعت از ترویج برده داری در مقررات خود بندی دارد که اگر یک ماه حقوق بازیکن و مربی به تعویق بیافتد یا یک ماه از زمان یکی از اقساط پرداختی بگذرد و پرداخت صورت نگیرد حق فسخ برای بازیکن و مربی ایجاد می‌شود و تاکید دارد همه فدراسیون‌ها هم باید این بند را در مقررات داخلی خود بگنجانند.
وی افزود: حالا تیم‌هایی که یکسال با فریب و حیله و نیرنگ به هر دلیلی حق بازیکن و مربی را نادیده گرفته‌اند انتظار دارند قانون هم به کمک آنها بیاید بابت این خلف وعده‌ها به آنها پاداش هم بدهند و مثلا بازیکنی که قراردادش دویست میلیون بوده و سی میلیون گرفته بابت جدایی پانصد میلیون هم به باشگاه بدهد. این یعنی ترویج روشی که دوست ندارم نام عامیانه آن را بگویم.
دایی در ادامه خاطر نشان کرد: در طول فصل اعلام شد اعتصاب، نظم لیگ را به هم می‌زند و همه هم سعی کردند با خواسته‌های فدراسیون همراهی کنند اما از این به بعد انتظار از آقایان تاج، بهاروند، تورک ، وثوق احمدی و براتی که دو عزیز آخر در کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب منصب هستند و رویه‌های بین المللی را به خوبی می‌دانند این است که مقابل زیاده خواهی‌ها و بی قانونی‌ها بایستند و عمل به قانون و مقررات را مثل همیشه در دستور کار قرار دهند. رساندن فریاد به گوش ای اف سی و فیفا کار ساده‌ای است اما انتظار ما این است این گره با سر پنجه قانون و مقررات مصوب خود فدراسیون در ایران باز شود و لابی‌های پشت پرده با خودرایی افراد ناآگاه که خود را به اشتباه دارای قدرت تصمیم گیری برای کل فوتبال موثر واقع نشود. فعلا منتظر می‌مانیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا بهنژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی، دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیر سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال