Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:38:22 GMT

کارِ ویژه امام عصر(عج) پس از ظهور

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۹۴۹۹۲

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام سیدمجتبی معنوی، استاد حوزه و دانشگاه پیرامون جایگاه و اهمیت دعای افتتاح که خواندن آن در شب های ماه مبارک رمضان سفارش شده است، اظهار کرد: در فراز دیگری از دعای افتتاح می رسیم به داعی گری امام زمان(عج) روی زمین وقتی می خوانیم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ الدَّاعِیَ إِلَى کِتَابِکَ وَ الْقَائِمَ بِدِینِکَ اسْتَخْلِفْهُ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفْتَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِ مَکِّنْ لَهُ دِینَهُ الَّذِی ارْتَضَیْتَهُ لَهُ أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمْنا یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئا؛ اى پروردگار جهانیان خدایا (وسائل آمدنش را) آماده کن، تا او به کتابت دعوت کند و به دین تو قیام کند و او را روى زمین جایگزین گردان چنانچه جایگزین کردى آنانکه پیش از او بودند و آن دینى را که برایش پسندیده اى بدست او پابرجا کن و پس از ترس و خوفى که داشته آسایش خاطرى به او بده که با کمال خلوص تو را پرستش کند» که این فراز بسیار عجیب است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این فراز ما را با قانون و سنت الهی آشنا و یادآوری می کند که نظام الهی بر این دنیا حاکم است و جایی نیست که هر صاحب قدرتی در آن بتواند هر کاری انجام دهد و یا انسان ها مجبور باشند که همواره با ابرقدرت ها، مشرکین، مخالفین و منافقین همراهی کنند بلکه از منظر قرآن کریم گرچه نزاع میان حق و باطل همواره وجود دارد اما پیروزی از آنِ حق است و در هر زمانی حق و طرفدارانش از نصرت و یاری خداوند برخوردار هستند.
معنوی با بیان اینکه زمانی که در دعای افتتاح از خداوند متعال می خواهیم که حضرت(عج) را دعوت کننده به کتاب و قیام کننده به دین قرار دهد، معنایش این نیست که حضرت(عج) برای تحقق این هدف قیام نمی کند، تصریح کرد: برخی تصورشان بر این است که مردم باید بخواهند تا امام زمان(عج) ظهور کند و اگر این خواست حاصل نشود، امام(عج) ظهور نخواهد کرد بلکه موضوع دقیق تر از این هاست و براساس آیات قرآن کریم و این فراز از دعای افتتاح حتی اگر مردم هم نخواهند، ظهور امام زمان(عج) امری مسلم و قطعی است.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در این فراز می خوانیم امام زمان(عج) مجری سنت الهی «استخلاف فِی الْأَرْضِ» است و این سنت در قرآن و روایات هم مورد تاکید قرار گرفته که زمین هیچگاه از حجت الهی خالی نمی شود و همواره حجت الهی به عنوان خلیفه خداوند روی زمین قرار دارد و خداوند به برکت او پیروزی حق بر باطل را رقم خواهد زد.
راه رسیدن جامعه به سعادت
وی با اشاره به اینکه در دعای افتتاح به وضوح اشاره شده است که این حجت الهی دو کار را انجام خواهد داد، گفت: اولین کار این است که مردم همانگونه که در گذشته، از حضور انبیاء و اولیای الهی برخوردار بودند و از برکات او بهره مند می شدند، این حضور امام زمان(عج) تداعی کننده بازگشت انبیاء است که در کتب تاریخ و یا آیات و روایات به آن اشاره شده بود و جامعه سعادتمند را در گروی حضور انبیاء برای ما ترسیم کرده بود.
کارشناس مهدوی ادامه داد: با ظهور حضرت(عج) راه دستیابی به جامعه سعادتمند برای ما فراهم می شود و ما شاهد آن مدینه فاضله خواهیم بود که بخشی از آن را دیگران در حضور انبیاء گذشته حس کرده بودند.
معنوی با بیان اینکه اراده خلق برای خواست ظهور امام زمان(عج)، بر عدم رضایت خداوند برتری ندارد، تاکید کرد: برخی تصور می کنند، مشروعیت دولت کریمه امام زمان(عج) مانند دیگر دولت های سیاسی نظام آفرینش، منوط بر این است که مردم از حکومت حضرت مهدی(عج) راضی باشند، در حالی که خداوند متعال این موضوع را نه از روی جبر و یا قوه قهریه بلکه با رضایت خویش سبب می شود تا حکومت امام زمان(عج) روی زمین مستقر شود و حتی اگر مردم نیز در این زمینه مخالفت کنند، با توجه به سازگاری این حکومت با فطرت آدمی، مشکلی پیش نمی آید.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فطرت آدمی به گونه ای است که به خواست خداوند متعال، راضی می شود، ابراز کرد: امام زمان(عج) حکومتی را برقرار می کند و عدالتی را در نظام آفرینش می گستراند که این حکومت و عدالت، هماهنگ با فطرت آدمی است و ایشان دین الهی را بر این اساس تجدید و به صورت کامل و به بهترین شکل ممکن عرضه می کند.
خوف مردم و جامعه در زمان ظهور، تبدیل به امنیت می شود
وی با اشاره به تفاوت های ویژه عملکرد امام زمان(عج) گفت: یکی از این تفاوت ها، این است که خوف مردم، امام و جامعه تبدیل به امنیت می شود، ترس امام(عج) از عدم درک عوام نسبت به حقیقت و عدم اطاعت پذیری و ولایت پذیری خواص است که اگر این دو محقق نشود، امامت با مشکل مواجه خواهد شد؛ بنابراین در زمان حکومت امام دوازدهم(عج)، این خوف ها تبدیل به امنیت می شود و مردم به رشد و غایت عقلی و فکری لازم برای ظهور می رسند و خواص هم به ارادت و سعادتی دست پیدا می کنند که در مقابل امام عصر(عج) قرار نمی گیرند و از ایشان استقبال هم می کنند.
حجت الاسلام معنوی با اشاره به اینکه جامعه حمایت امام(عج) را می پذیرد و خوفش تبدیل به امنیت می شود، افزود: افرادی که امامت را هم قبول ندارند، زمانی که دستگیری و حمایت امام(عج) از مستضعفین را مشاهده می کنند و یا رونق زندگی خود را می بینند، امامت را می پذیرند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حتی مخالفان و معاندان نیز کینه و کدورت نسبت به امام عصر(عج) را کنار می گذارند، افزود: همانگونه که آنان حمایت و پشتیبانی امام(عج) را می پذیرند، امامت ایشان را هم قبول می کنند و این خوف هم از میان می رود و تبدیل به امنیت می شود.
وی با بیان اینکه جامعه با بلوغی که پیدا می کند، تنش های اجتماعی را از میان برمی دارد و مشکلی در پذیرش امام(عج) و واگذاری قدرت به ایشان وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: در دعای افتتاح می خوانیم کار ویژه امام زمان(عج)، نفی شرک است و مردم را به توحید عملی سوق می دهند.
کار ویژه امام مهدی(عج) نفی شرک است!
این کارشناس مهدویت با بیان اینکه رسیدن به توحید آسان اما حفظ و نگهداری اعتقاد به آن سخت است، تاکید کرد: براساس این فراز دعای افتتاح، کار ویژه امام دوازدهم(عج) نفی شرک است یعنی در این دعا با وعده الهی مواجه شده ایم ئوقتی که خداوند در آیه 55 سوره مبارکه نور می فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكمُ‏ْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فىِ الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لهَُمْ دِينهَُمُ الَّذِى ارْتَضىَ‏ لهَُمْ وَ لَيُبَدِّلَنهَُّم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنىِ لَا يُشْرِكُونَ بىِ شَيًْا وَ مَن كَفَرَ بَعْدَ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْفَاسِقُون؛ خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده‏ اند و كارهاى شايسته كرده‏ اند وعده داد كه در روى زمين جانشين ديگرانشان كند، هم چنان كه مردمى را كه پيش از آنها بودند جانشين ديگران كرد و دينشان را- كه خود برايشان پسنديده است- استوار سازد. و وحشتشان را به ايمنى بدل كند. مرا مى‏پرستند و هيچ چيزى را با من شريك نمى‏كنند. و آنها كه از اين پس ناسپاسى كنند، نافرمانند» یعنی مردم به جایی می رسند که در زمان ظهور امام دوازدهم(عج) هیچ گونه شرکی وجود نخواهد داشت و توحید نظری تبدیل به عملی می شود.
نفی شرک زمینه ساز ظهور است
معنوی با بیان اینکه دعای افتتاح نشان می دهد که توحید عملی مهمتر از توحید نظری است که مردم به آن معتقدند و نفی شرک زمینه ساز ظهور است، گفت: اگر به جایی برسیم که شرک نفی شود، زمینه ظهور فراهم خواهد شد و براساس این فراز می توانیم بگوییم که دوره آخرالزمان نه تنها دوران توام با فشار و افزایش هرج و مرج نیست بلکه دورانی برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) است.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: منتظران ظهور باید براساس دعای افتتاح بدانند که زمینه سازی ظهور با فساد، ولنگاری و تبهکاری محقق نمی شود بلکه منتظران باید خود صالح باشند و در این راستا جامعه هر اندازه که از شرک فاصله بگیرد و به توحید نزدیک شود، زمینه ظهور امام مهدی(عج) را فراهم خواهد کرد و هر اندازه که جامعه به شرک نزدیک شود، قادر به زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) نیست.
وی با بیان اینکه کار ویژه امام عصر(عج) براساس دعای افتتاح، علاوه بر عدالت گستری و قسط، نفی شرک است، تاکید کرد: این نفی شرک به ما می آموزد که در زمان غیبت برای تسریع و زمینه سازی ظهور باید از شرک فاصله بگیریم و به عمل صالح و توحید خداوند متعال نزدیک تر شویم که با این روش موفق به زمینه سازی و نزدیک شدن به وعده الهی خواهیم شد.
فرد فاسق نمی تواند، منتظر امام دوازدهم(عج) باشد
حجت الاسلام معنوی ابراز کرد: خداوند در آیه شریفه می فرماید: «وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ؛ و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند» به این معنا که نداشتن توحید عملی و گرایش به شرک، برابر با فسق است و اگر ما نتوانیم در این ماه رمضان که فرصت مناسبی برای نفی شرک است، این عمل را انجام دهیم، موفق به زمینه سازی ظهور هم نشده ایم و در حقیقت دچار فسق هستیم و مسلم است که یک فرد فاسق نمی تواند، منتظر امام دوازدهم(عج) باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: دعای افتتاح به ما نشان می دهد که زمینه سازی برای ظهور از مسیر شرک عبور نمی کند و حتی لازم است که به نفی آن هم پرداخت زیرا که از مسیر توحید و عبودیت می توان زمینه ساز ظهور شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه های رادیویی همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند.

رادیو ایران؛ خانه دوست اینجاست

رادیو ایران در ویژه برنامه «خانه دوست اینجاست» با هدف تحلیل شخصیت والای علمی و مذهبی حضرت امام صادق (ع) به ابعاد و رویکردهای شخصیت والای این امام می پردازد.

«خانه دوست اینجاست» به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۱۰ پخش می شود. «خورشید نامه» گلچینی از کلام بزرگان درباره امام جعفرصادق (ع) است که به تهیه کنندگی عبدالله علایی ۱۴ اریبهشت ساعت ۲۲ برای علاقه مندان پخش می شود. «نوبت نوا» سوگواره ای برای شهادت امام جعفر صادق (ع) است که در همان تاریخ ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می رود.

«جام جم» سوگواره شعرخوانی شاعران مطرح کشور است که ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۳ و ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۲:۴۰ روانه آنتن می شود.

«راه شب» بامداد شنبه ۱۵ اردیبهشت نیز در بخش های مختلف مروری بر زندگی امام جعفرصادق (ع) دارد. «راه شب» نیز ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پخش می شود.

«پیشوای صادق» نام ویژه برنامه دیگری است که با نگاهی به ویژگی های شخصیتی امام صادق (ع) در روز شهادتشان ساعت ۰۴:۳۰ پخش می شود.

برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» نیز همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان اسلام به آن مناسبت می پردازد.

«سلام صبح بخیر» شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۵ از رادیو ایران پخش می شود.

ویژ برنامه «به نام عشق» نیز با محوریت سیره امام صادق (ع) و نگاهی به دوران تاریخی حضرت و ابعاد شخصیتی ایشان و نقشی که در مکتب تشیع در تاریخ اسلام ایفا کردند، ۱۵ اردیبهشت به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی ساعت ۹ پخش می شود. «به افق آفتاب» نیز در همان روز نگاهی به سیره امام صادق (ع) و شهادت ایشان دارد. این برنامه به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی ساعت ۱۱:۴۰ پخش می شود. «باغ ارغوان» نواها و آیین های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵ پخش می کند.

«گویای راستین» ویژه برنامه دیگری است که به نقش امام جعفر صادق (ع) در احیای فقه اسلامی و پیشرفت علم در در جهان اسلام می‌پردازد، این برنامه شنبه ساعت ۱۵:۳۰ پخش می شود. «پیام نجات بخش» یک نمایش در خصوص زندگی امام جعفر صادق(ع) است که در سالروز شهادت ایشان ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج ای ام ریف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می شود.

رادیو جوان؛ سوگنامه به سبک صادق

شبکه رادیویی جوان به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه های «من به تو نزدیکم»، «سهم من»، «سوگنامه»، «به سبک صادق»، «اگر لحظه ای با امام صادق بودم» را تدارک دیده است. همچنین در ویژه برنامه «من به تو نزدیکم»، به شهادت امام جعفر صادق (ع) پنجمین امام شیعیان، پرداخته خواهد شد. این امام که به عنوان یکی از علمای برجسته و دانشمند اسلام شناخته می‌شود با اخلاق برتر و دانش عمیق خود، تأثیر بی‌نظیری بر جامعه اسلامی داشت. امام جعفر صادق، با آموزه‌های اخلاقی و علمی خود، نمونه‌ای برجسته از تقوا، عدالت، و دانش برای پیروان و دنبال‌کنندگان او بود. این برنامه رادیویی به تهیه کنندگی فاطمه قنبری به اجرای فاطمه امجدیان از ساعت ۱۰ برای شنوندگان رادیو جوان پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ؛ خطابه دریا با صدای رضوی

ویژه برنامه «مکتب صادق» ساعت ۲۲ جمعه شب ۱۴ اردیبهشت از رادیو فرهنگ پخش می شود و شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰:۳۰ تکرار آن روانه آنتن خواهد شد. «خطابه دریا» که شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۸ پخش می شود اشاراتی به اهمیت توجه به اهل بیت (ع) دارد و روایت بخش هایی از خطبه های رسول اکرم (ص) با صدای بهروز رضوی است.

ویژه برنامه «ساعت سوگ» با محوریت اشعار و مرثیه های شهادت امام جعفرصادق (ع) ساعت ۸:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود، در این برنامه علاوه بر شعرخوانی و پخش مرثیه ها موضوعاتی سیره حضرت (ع) مورد توجه قرار گرفته است.

«ساعت سوگ» بر محور پخش مرثیه ها تولید شده است اما در این برنامه اشعاری که درباره موضوع شهادت امام صادق (ع) نیز سروده شده، خوانده می‌شود و شاعر آنها به طور مختصر معرفی می شود. برنامه «هفت کوچه در سوگ» نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به آیین ها و رسوم عزاداری در فرهنگ مردم می پردازد. این برنامه زنده به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ پخش می شود. در برنامه «سرزمین من» که ساعت ۱۳:۳۰ از گروه تاریخ و اندیشه روانه آنتن می شود ۲ بخش کارشناسی و روایت به بررسی عصر امام صادق علیه السلام و مکتب ایشان و شهادت حضرت و تربیت شاگردان اختصاص دارد. برنامه «ققنوس» که ساعت ۱۵ پخش می شود در بخش های مختلف به ابیات رثا و سوگ امام صادق (ع) پرداخته و شعرخوانی شاعران در این زمینه پخش می شود.

رادیو تهران؛ صادقیه تهران

شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه های متعدد شنبه ۱۵ اردیبهشت، شهادت امام جعفر صادق(ع) را گرامی می دارد. گروه تاریخ و معارف شبکه رادیویی تهران با حضور واحد سیار در امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در منطقه پونک به صورت زنده ویژه برنامه «صادقیه تهران» را از ساعت ۹:۳۰ پخش می کند. محمدرضا پاکزادیان تهیه کننده و جواد تشکری گوینده این برنامه رادیویی را همراهی می کنند. مرثیه سرایی، تبیین معارف دینی و مرور زندگینامه این امام بخشی از محورها و رویکردهای این برنامه است. گروه فرهنگ و جامعه از ساعت ۶:۳۰ و گروه ورزش و تفریحات از ساعت ۱۷ به صورت ویژه برای این مناسبت به سوگواری می پردازند. بخش هایی از برنامه به مروز زندگی و شخصیت امام جعفر صادق (ع)، پیرامون فضایل و مناقب این امام همام و... در گفت و گو با کارشناسان مذهبی اختصاص خواهد یافت.

رادیو سلامت؛ پیشوای صادق

همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، ویژه برنامه «پیشوای صادق»، شنبه ۱۵ اردیبهشت، از شبکه رادیویی سلامت برای شنونده ها پخش می شود. این برنامه به منظور معرفی ابعاد شخصیتی و علمی و اخلاقی امام صادق (ع) تهیه و تولید می شود. در این برنامه رادیویی، حسین زمانیان استاد دانشگاه امام صادق (ع) حضور دارد و موضوع برنامه «در زندگی تان چقدر از سیره الگوهای دینی تاثیر می گیرید؟» است.

«پیشوای صادق» از بخش های مختلفی از قبیل در محضر امام (در این بخش به معرفی «جابربن حیان» یکی از معروف ترین شاگردان امام صادق (ع) پرداخته خواهد شد)؛ علم صادق (آشنایی با دانشگاه امام صادق ع)، کتاب نور (معرفی کتاب: پیشوای صادق)، انفاق بی منت (گفت و گو با خیرین حوزه سلامت)، سیره صادق (آشنایی با سیره اخلاقی و علمی امام صادق ع)، زیارت از راه دور (واگویه ای با بقیع)، وعده صادق (عملیات سپاه در اسراییل)، راوی صادق (ترسیم پیشرفتهای کشور در آثار هنرمندان) تشکیل شده است.

ویژه برنامه «پیشوای صادق»، به تهیه کنندگی سارا شریفی و گویندگی لیلا رحیمیانی ثابت از ساعت ۱۰ پخش می شود.

رادیو اقتصاد؛ تبیین سیره اقتصادی

گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد، شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، ۲ برنامه صبحگاهی و عصرگاهی خود را به تبیین سیره اقتصادی رییس مذهب جعفری و ارزش گذاری اصول و قواعد مکتب اقتصاد اسلامی، اختصاص داده است. برنامه «روزیِ نو» با تاکید بر اولویت اخلاق و فضیلت در اقتصاد اسلامی، به موضوع صداقت و راستگویی در کسب و کار و تاثیرات آن در رزق و روزی با استناد به احادیث نقل شده از امام صادق(ع) می پردازد. این برنامه ساعت ۶:۳۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود. پویایی اقتصادی در پرتو تدبیر معیشت، موضوع برنامه عصرگاهی «گذر بازار» است که از ساعت ۱۶ روی آنتن رادیو اقتصاد می رود. این برنامه براساس شرح و تفسیر چند روایت و حدیث از امام ششم شیعیان، اهمیت مدیریت کارآمد و شایسته را بررسی می کند. آثار سوء افراط و تفریط در امور معیشت خانواده‌ها و آسیب‌های اخلاقی فردی و اجتماعی ناشی از عدم آگاهی از فرهنگ تدبیر معیشتی از دیگر محورهای گفت و گو در این برنامه است.

رادیو ورزش؛ سوگ آسمان ها

«سوگ آسمان‌ها» ویژه برنامه رادیو ورزش برای شهادت امام صادق(ع) است. این برنامه به زندگی نامه امام صادق (ع) و اخلاق و منش ایشان و تاثیر گرفتن ورزشکاران از منش و کردار امام خواهد پرداخت.

«سوگ آسمان‌ها» همراه با کارشناسی مذهبی و مداحی در روز شهادت امام صادق(ع) از ساعت ۱۰ روی آنتن رادیو ورزش می‌رود. این برنامه به تهیه کنندگی صدف سبحانی و گویندگی حسین پیر حیاتی و اختر زورقچیان و گزارشگری معصومه کیانی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت پخش خواهد شد.

رادیو نمایش؛ تکیه و روشنا

همزمان با فرا رسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) دو برنامه «تکیه» و «روشنا» از شبکه رادیویی نمایش پخش می شوند. این برنامه ها به تهیه کنندگی محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی، گویندگی سعید سلطانی، نرجس فروغی و گزارشگری آتنا سادات محمدپناه روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ و ۷:۳۰ از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

رادیو قرآن؛ بازخوانی آخرین وصیت امام صادق (ع)

شبکه رادیویی قرآن به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت جانگداز حضرت امام محمدصادق (ع) ویژه برنامه هایی را با این مناسبت برای مخاطبان تدارک دیده است. برنامه «اشراق» جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ در شب شهادت آن امام همام با موضوع بیان فضایل و سیره عملی حضرت با تلاوت آیات ۵۱ سوره قلم، آیه ۶۳ سوره انفال و آیه ۲۶ سوره فتح روی آنتن خواهد رفت. شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۹ صبح که سالروز شهادت است، ویژه برنامه «طعم آفتاب» با پخش بخش های مختلف مرثیه خوانی، سخنرانی های کوتاه در خصوص ویژگی های شخصیتی امام صادق (ع) و همچنین پرداخت به آخرین وصیت ایشان همراه مخاطبان خواهد بود.

دیگر برنامه های زنده این شبکه از جمله برنامه اذانگاهی «گلدسته»، «جشنواره صد»، «برنا» و بوستان تلاوت نیز در سوگ امام آیتم هایی را به این مناسبت تقدیم شنوندگان عزادار خواهند کرد.

رادیو صبا؛ از نوآهنگ تا سرگذشت

شبکه رادیویی صبا جمعه ۱۴ اردیبهشت در شب شهادت امام صادق (ع) با ویژه برنامه «نواهنگ» با مخاطبان همراه و همدل می شود. «نواهنگ» با پخش ترانه های درخواستی مناسب این شب و پرداختن به موسیقی در فضایی آرام با مخاطبان هم نوا می شود. روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ویژه برنامه «سرگذشت» ساعت ۸:۱۵ راهی آنتن می شود. این برنامه به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در جستجوی پاسخ این سوال که «آیا جابربن حیان، پدر علم شیمی، کیمیاگری را از امام صادق آموخت؟» راهی آنتن می‌شود. «شهر بهشت» ساعت ۱۷ برای مخاطبان پخش می شود. این ویژه برنامه به مناسبت شهادت امام صادق (ع) با موضوع شهادت و مکتب تشیع در دین اسلام روی آنتن می رود. ویژه برنامه «هر طرف صدای تو» با شعار هر طرف روایتی از تو در سوگ شهادت امام صادق (ع) است. این ویژه برنامه ساعت ۱۰ به صورت زنده پخش می شود.

«ساده و صمیمی» ساعت ۱۸ با پخش دلگویه های مردمی با امام خود راهی آنتن می شود.

کد خبر 6095618 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • گوشه‌هایی از مراسم پرفیض دعای ندبه در امامزاده بهلول (ع) خوی + تصاویر
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • بیداری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به داخل دانشگاه‌های آمریکا رسید
  • ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • (عکس) طرح نور باید باشد تا ظهور
  • ویژه برنامه های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟