Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،وقتی عمر انسانها به پایان می رسد جسد آنها را گورستان انتقال می دهند اما انگار گورستان فقط مختص انسانها نیست چون در آمریکا جایی برای هواپیما هایی که عمر آنها به سر رسیده نیز وجود دارد.
در مناطق پیرامونی فرودگاه لوس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا و در صحرای موهاوی منطقه وسیعی وجود دارد که به محلی برای رها کردن هواپیماهای از کار افتاده اختصاص یافته است، صحرای موهاوی به دلیل هوای به شدت خشک مکان بسیاری مناسبی برای نگهداری هواپیماهاست زیرا که هوای خشک، پوسیدن بدنه هواپیماها را برای مدت زیادی به تاخیر انداخته و هواپیماهای از کار افتاده را برای مدت طولانی نگاه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طور معمول پس از آنکه عمر مفید هواپیماها تمام شود، سیستم‌های ناوبری، قطعات الکترونیکی، تجهیزات امنیتی، تجهیزات ارتباطی و همه بخش‌های قابل استفاده مجدد از هواپیما جدا شده و بدنه خالی به حال خود رها می‌شود، در برخی موارد بدنه هواپیما نیز به قطع کوچک خرد شده و پس از ذوب شدن، در یک چرخه بازتولید به محصولات دیگری تبدیل می‌شود.
میزان ترکهایی که بر اثر شوک های وارده به نقاط اتصال بال و بدنه بوجود می آید بهترین معیار برای تشخیص عمر هواپیماست که البته این عمر با شرکت سازنده آن نیز بی ارتباط نبوده و دفعات پرواز و فرود هواپیما هم در این موضوع بی تاثیر نیست.






انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در پی ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر  معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس بعنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و امروز توسط وزیر کشور رسما مورد تجلیل قرار گرفتند.

 در ادامه این همایش نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از «علی زارعی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد