Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) داروی پیشگیری از HIV را در فهرست داروهای ضروری قرار داد.

به گزارش ایسنا، داروی "ترووادا" (علامت تجاریِ ترکیب داروی تنوفوویر) که از داروهای ضد HIV در بازار است می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را برای کمک به مقابله با همه‌گیری جهانی ایدز/HIV داشته باشد.

از زمان شناسایی ویروس HIV و همه گیری آن در سراسر جهان تقریبا ۳۵ میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند اما علم پزشکی نتوانسته با این ویروس نقص ایمنی مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده که حدود ۳۷ میلیون نفر به ویروس HIV آلوده هستند.

متخصصان از زمان شناسایی این ویروس از جنبه‌های مختلف تلاش کرده‌اند با ویروس HIV مقابله کنند. همچنین آزمایشات بیشمار روی داروهای گوناگون برای مقابله با ایدز به تولید داروهایی منجر شده که می‌توانند رشد ویروس را در بدن کند کنند اما تلاش‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس همچنان بی نتیجه مانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در حوزه داروهای HIV در این قرن کشف داروی PrEP به شکل تنوفوویر بوده که مانع از فعالیت ویروس می‌شود. سازمان جهانی بهداشت نیز در همین راستا در لیست بروز شده داروهای ضروری برای اولین بار داروی تنوفوویر را در این فهرست قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به ماده ۹ آئین نامه اجرایی بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ که اجازه داده است به تشخیص پزشک معالج و پذیرش همه مسئولیت‌ها توسط بیمار و پزشک و در صورتیکه اقلام دارویی خارج از فهرست رسمی دارویی کشور تنها راه درمان یک بیمار باشد دارو به صورت موردی یا تک‌نسخه ای تأمین شود؛ فهرست داروهای تک‌نسخه‌ای مورد نیاز بیماران را اعلام و با توجه به سیاست‌های خود همه شرکت‌های فوریتی و وارد کننده برای تأمین داروهای تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت به همکاری کرد.

بنا براین گزارش؛ لازم به ذکر اینکه تعداد اعلام شده داروهای مذکور شامل، نیاز پیش‌بینی شده برای یک‌سال است و مفاد کامل مورد نظر آن اداره کل در سایت سازمان غذا و دارو به طور قابل مشاهده است.

کد خبر 6097857 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور