Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نقش و جایگاه ویژه عشایر در اقتصاد کشور اظهار کرد: امروز نقش مهم و برجسته عشایر در امور اقتصادی کشور و تأمین مایحتاج جامعه بر کسی پوشیده نیست.

رئیس امور عشایر گچساران ادامه داد: عشایر نه تنها در اقتصاد بلکه در زمینه فرهنگ و امنیت جامعه نقش بسزایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تولیدات کشاورزی و دامی عشایر منطقه گچساران گفت: بیش از 6 هزار تن عشایر گچساران محصول دامی و کشاورزی در سال گذشته تولید کرده‌اند.

کرمی با اشاره به تولید محصولات دامی و کشاورزی عشایر گچساران بیان کرد: از این میزان چهار هزار و 637 تن محصول دامی و 2 هزار و 280 تن محصول کشاورزی عشایر گچساران در سال گذشته تولید کرده‌اند.

وی با اشاره به محصولات دامی تولید شده عنوان کرد: از مجموع چهار هزار و 637 تن، قریب بر 980 تن تولید گوشت سالانه، 3 هزار 400 تن شیر، 136 تن پشم و 121 تن عسل بوده است.

کرمی در ادامه با اشاره به سطح زیر کشت باغات عشایر گچساران گفت: سطح زیر کشت باغات عشایر گچساران380 هکتار است که از جمله محصولاتی مانند لیمو، پرتقال و نارنگی را تولید می‌کنند.

رئیس امور عشایر گچساران به کشت صیفی‌جات توسط عشایر این منطقه اشاره و عنوان کرد: سطح زیر کشت صیفی‌جات عشایر 46 هکتار است که از جمله هندوانه و خربزه در این سطح کشت می‌شود.

وی با بیان این‌که عشایر گچساران بیش از 240 هزار رأس دام دارند گفت: عشایر گچساران دارای یک هزار و 869 خانوار با جمعیتی بیش از 10 هزار نفر جمعیت فصل قشلاق را در مناطق دریلا، آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستان سپری می‌کنند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان