Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:52:29 GMT

تکمیل پروژه مطالعاتیLRT/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۱۹۴۷

تکمیل پروژه مطالعاتیLRT/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر

شهردار تهران گفت: هم اکنون کار مطالعاتی «ال آر تی» به انتها رسیده است و شهرداری تهران به دنبال آن است که حتما این پروژه را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار مهر،محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح خط هفت مترو تهران در جمع خبرنگاران گفت: توفیق داریم در چنین روز با برکتی خط هفت به عنوان یکی از مهم ترین خطوط تهران را افتتاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خط عمیق ترین خط متروی ما به شمار می رود که متوسط بین ۲۷ تا ۳۰ متر عمق تونل آن است. البته اگر به صورت نقطه ای حساب کنیم، ایستگاه متروی تجریش با ۷۰ متر عمق به عنوان عمیق ترین ایستگاه به شمار می رود اما این خط به صورت متوسط ۳۰ متر زیر زمین است.

وی تاکید کرد: بخش جنوبی خط هفت مترو با عمق نزدیک به ۳۰ متر در زیر آب های سطحی قرار دارد چرا که آب های سطحی در ۱۰ متری زمین است. همچنین در این بخش وضعیت خاک نیز بسیار نرم و در حال حرکت است به همین جهت اجرای این کار جزو سخت ترین پروژه های مترو تهران بود که انجام شد.

قالیباف ابراز داشت: ویژگی منحصر به فرد دیگر خط هفت آن است که تمامی خطوط مترو تهران را قطع می کند، یعنی کسانی که از این خط استفاده می کنند می توانند با همه خطوط شهر ارتباط برقرار کنند به همین جهت خط هفت دسترسی به مقاصد سفر متفاوت را روان می کند.

شهردار تهران ابراز داشت: خط هفت مترو از شرقی ترین نقطه تهران در استادیوم تختی حرکت می کند، از مرکز شهر و میدان های قیام، محمدیه، خیابان مولوی و اتوبان نواب عبور کرده و سپس به سمت شمال در پل گیشا، برج میلاد و میدان صنعت تغییر جهت می دهد به همین جهت تعدد و تنوع در مسیر از شرایط منحصر به فرد این خط است.

وی تاکید کرد: این خط به خاطر شرایط خاص موجود با دو دستگاه تمام حفار اتوماتیک کار کرد به نحوی که یک دستگاه از نواب به سمت شمال و دیگری از نواب به سمت شرق حرکت کردند.

قالیباف طول خط هفت مترو تهران را ۲۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: نهایتا طول خط هفت به ۲۷ کیلومتر می رسد چرا که این خط به سعادت آباد خواهد رفت. علاوه بر این ۱۹ ایستگاه مناسب هم برای دسترسی شهروندان در این خط وجود دارد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره کمبود واگن ها در مترو تهران، تصریح کرد: در مترو تهران باید ببینیم اولویت کدام است، آیا ساخت مترو مهم است یا اینکه خرید و تجهیز واگن؟ حتما ساخت مترو یک کار اساسی است و باید تکمیل شود. مثل این می ماند که ما جاده نداشته باشیم و ماشین بخریم؛ طبیعتا اگر جاده داشته باشیم، خرید ماشین راحت ترین کار ممکن است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در مترو تهران، تاکید کرد: در ساخت مترو تنها بخش سیویل، بتن و خاک برداری مطرح نیست بلکه صنعت های مختلف در حوزه مکانیک، هواساز، برق، الکترونیک، اپتیک و انواع تکنولوژی ها دست به دست هم می دهند به همین جهت مترو یکی از مصداق های عینی اقتصاد مقاومتی است.

به گفته قالیباف در این دوره مدیریت شهری خطوط مترو شامل خط های شش و هشت به صورت کامل افتتاح می شود و تنها کاری که برای مدیریت شهری باقی می ماند، خرید واگن است تا سرفاصله حرکت قطار را کاهش دهند.

شهردار تهران تاکید کرد: سرفاصله حرکت قطار در همه خطوطی که در شهر تهران افتتاح می شوند، در روزهای ابتدایی همان ۳۰ دقیقه یا کمی بیشتر است؛ به همین جهت در خط هفت مترو نیز سرفاصله حرکت قطار با حدود ۳۰، ۴۰ دقیقه شروع می شود و طبیعتا در یک زمان مشخص به سرفاصله نرمال خودش می رسد. مخصوصا آنکه پیش از این خطوط مترو در طول های ۵ تا ۱۰ کیلومتر افتتاح می شدند اما خط هفت مترو برای اولین بار به صورت کامل افتتاح شده است.

وی عنوان داشت: البته اگر سرفاصله حرکت قطارها از هفت دقیقه بیشتر شود، به معنی کمبود قطار است. این در حالی است که اگر قطار داشته باشیم می توانیم هر دو دقیقه یک قطار به ایستگاه ها اعزام کنیم و ظرفیت فعلی مترو را به بیش از دو و نیم برابر افزایش دهیم.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط هفت مترو از ۳۰ دقیقه تا ۱۰ دقیقه به بحث های فنی مربوط است که باید در گذشت زمان انجام شود. اما برای کاهش از ۱۰ دقیقه به ۷ دقیقه طبیعتا نیازمند قطار هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی ایستگاه های خط هفت مترو ساخته و آماده شده است، گفت: البته بعضی ایستگاه هایی که هنوز افتتاح نشده به دلیل نصب پله برقی است چرا که ما قول دادیم تا زمانی که پله برقی ها به صورت کامل نصب نشوند، ایستگاه افتتاح نشود.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین واگن مترو در تهران ابراز داشت: در حوزه واگن هم اکنون بزرگ ترین واگن سازی کشور متعلق به شهرداری تهران است، در این زمینه به سمتی حرکت می کنیم که بتوانیم روزانه یک واگن وارد ناوگان کنیم و این انتقال تکنولوژی در حال انجام است.

قالیباف ابراز داشت: اخیرا طی قراردادی با سرمایه گذاری خارجی به صورت مشترک، آنها را پای کار آورده ایم که واگن مختلفی از حوزه اروپا در کشور ساخته شود و در زمینه تولید ملی بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در ادامه درباره کمک های دولتی به منظور توسعه مترو نیز گفت: در زمینه مترو کمکی از طرف دولت انجام نمی گیرد.

شهردار تهران درباره اولویت های شهرداری در ماه های گذشته نیز تاکید کرد: ما گفته ایم تا زمان تعیین تکلیف پروژه نیمه تمام، پروژه جدیدی را آغاز نمی کنیم، هم اکنون نیز شاهد هستیم همین پروژه های نیمه تمامی که بعضا ۲۰ تا ۲۵ سال بلاتکیلف بودند، به انجام رسیده و دیگر پروژه نیمه تمامی وجود ندارد. امروز هم اولویت ما این است که هیچ پروژه نیمه تمامی را در شهر باقی نگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح های پیش روی شهرداری تهران، تاکید کرد: در روزهای آینده پروژه های مهمی همچون خط هشت و خط شش مترو افتتاح خواهد شد. همچنین باغ کتاب که یک اتفاق بزرگ فرهنگی خصوصا برای کودکان و نوجوانان است و مایه افتخار نظام اسلامی است بهره برداری می شود. در کنار این موارد پروژه هایی همچون باغ پرندگان، ادامه اتوبان شهید حکیم و تونل شهدای غزه را داریم که بتوانیم رینگ کمربندی شهر را کامل کنیم.

قالیباف از تکمیل پروژه دولت آباد خبر داد و گفت: با این پروژه بار ترافیکی از اتوبان آزادگان به صورت مستقیم به جاده امام رضا(ع) منتقل می شود و ترافیک میدان بسیج کاهش پیدا می کند.

شهردار تهران تاکید کرد: تا پایان این دوره مدیریتی حدود ۱۵ پروژه را تکمیل خواهیم کرد و در کنار آنها، پروژه های مناطق نیز به صورت هفتگی انجام می شود.

وی درباره دلایل تاخیر در افتتاح خط هشت مترو تهران، گفت: قرار بود بتوانیم خط هشت مترو تهران را در فرودگاه امام خمینی (ره) تا آخر فروردین افتتاح کنیم اما در تست هایی که انجام دادیم نیاز به زمان بود، همچنین تنها یک مورد تملک برای یکی از رستوران های مسیر را داشتیم که رضایت آنها هم برای ما شرط بود؛ به همین جهت مقداری کار ما را عقب انداخت اما هم اکنون این خط آماده است امیدواریم بلافاصله بعد از عید فطر بتوانیم آن را افتتاح کنیم.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره راه اندازی خطوط ال آر تی در شهر تهران، ابراز داشت: ال آر تی یک مد حمل و نقلی جدید بود که ما در سفر مجارستان هم به این موضوع به صورت کامل پراختیم. همچنین با دوستان در شورای شهر به توافق رسیدیم که مد حمل و نقلی ال آر تی در حوزه مرکز تهران مورد نیاز است.

به گفته شهردار تهران هم اکنون کار مطالعاتی ال آر تی به انتها رسیده است و شهرداری تهران به دنبال آن است که حتما این کار را به صورتBOTاجرایی کند. بدین معنی که سرمایه گذار خارجی در این حوزه سرمایه گذاری کرده و از محل فروش بلیط بتواند سرمایه گذاری خودش را برداشت کند.

قالیباف ابراز داشت: مشتریان خارجی زیادی به ما مراجعه کردند و گفتند این پروژه را فاینانس کنید، در مقابل ما به شما وام ارزان قیمت می دهیم اما ما نپذیرفتیم. بگذریم که در برخی از بخش های دولتی هم اکنون برای خرید، پول نقد می دهند که در این شرایط اشتغال کشور کار درستی نیست.

شهردار تهران گفت: ما مصمم بودیم حتی فاینانس را هم قبول نکنیم بلکه آنها در پروژه ال آر تی تهران سرمایه گذاری کنند. هم اکنون یکی از شرکت های اروپایی حضور پیدا کرده و خودش آمادگی دارد سرمایه گذاری کند تا از محل فروش بلیط بتواند درآمد خودش را برداشت کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام جزو اولویتهاست،گفت: با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

قهرمان رحمانی، با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و هشت پروژه نیمه تمام می توان گام مؤثری در توسعه فضاهای آموزشی استان برداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی افزود: ظرفیتهای بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد.

پیام صدقی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

در این مراسم پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد