Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز معتقد است؛ افزایش پروازهای عبوری و ترافیک هوایی زمانی حائزاهمیت خواهد بود که بتوان ایمنی پروازها را تضمین کرد، در همین راستا باید به دنبال حفظ و افزایش نیروی متخصص به عنوان سرمایه‌های انسانی صنعت وبه‌روزرسانی تجهیزات زیرساخت‌های نظارتی، ناوبری و ارتباطی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص وضعیت پروازهای قطری بر فراز آسمان ایران، در توضیحاتی عنوان کرد: با اتفاقات سیاسی اخیر 4 منطقه پروازی (FIR) به روی کشور قطر بسته شد در همین راستا بهترین و تنها گزینه پیش‌روی قطر، ایران بود.

وی در همین رابطه ادامه داد: اگر از گزینه ایران برای پروازهای ایرلاین قطری استفاده نمی‌شد، قطعا تمام پروازهای این ایرلاین زمین‌گیر می‌شد.

رحیمی، تصریح کرد: بحران منطقه‌ای ایجاد شده در خاورمیانه به همت و تلاش کنترلرهای مرکز کنترل پرواز به عنوان یکی از کارگزاران خط مقدم دستگاه دیپلماسی کشور باوجود افزایش 20 درصدی پروازهای مرکز کنترل تهران به نحوه شایسته‌ای مدیریت شد.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز با بیان افزایش قابل ملاحظه پروازهای عبوری اضافه کرد: پس از بسته شدن مسیرهای هوایی به روی قطر در صنعت هوانوردی کشور دو اتفاق مهم روی داد؛ اولین اتفاق افزایش ترافیک با ارتفاع پایین بر فراز آسمان ایران بود چرا که فاصله ما با کشور قطر نزدیک است و پروازهای قطر با ارتفاع پایین وارد (FIR) ایران می‌شوند. دومین اتفاق با عبور و افزایش پروازهای قطری از فراز آسمان ایران، پیچیدگی ترافیک در آسمان ایران بود چرا که پروازهای قطری یا در حال اوجگیری برای رفتن به سوی مقصد هستند یا در حال کاهش ارتفاع به سمت قطر به همین جهت کار کنترلرهای ترافیک هوایی مرکز کنترل افزایش چشمگیری داشت.

رحیمی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حجم پروازهای عبوری در این چند روز اخیر زیاد شده، اما ارائه سرویس مطلوب و ایمنبا وجود افزایش ترافیک هوایی توسط همان پرسنل شیفت‌های مرکز کنترل پرواز صورت می‌گیرد.

او در پاسخ به اینکه عبور پروازهای قطری از فراز آسمان ایران به چه میزان می‌تواند برای ایران درآمدزدایی داشته‌ باشد، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در صنعت هوانوردی ایمنی است در همین راستا در مرحله اول باید دید که آیا با افزایش پروازهای عبور و افزایش ترافیک تاثیری روی ایمنی خواهد داشت یا خیر.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز، افزود: زمانی افزایش درآمد و افزایش ترافیک هوایی برای ما قابل قبول و مهم خواهد بود که بدانیم پرواز ایمن از فراز کشورمان عبور خواهد کرد. اگر ما به دنبال افزایش سرمایه‌های انسانی، زیرساخت‌ها ( نظارتی -ناوبری-ارتباطی) نباشیم افزایش پروازهای عبوری برای کشور ارمغانینخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جذب پروازهای عبوری و تبدیل شدن ایران به نقطه تعادل منطقه برای ایران یک هدف است و در راستای آن باید به دنبال ایمنی بود، اظهار داشت: افزایش و جذب پروازهای عبوری و در راستای آن استفاده از فرصت اقتصادی موجود نیازمند تامین منابع انسانی و مالی، زیرساخت‌ها و استفاده از تکنولوژی‌‌های به‌روز دنیا است که با توجه به رویارویی با تحریم‌ها تاکنون نتوانسته‌ایم از آن به خوبی بهره‌ند شویم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 
فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده پروازی آزمایشی با مدل جدیدی از جت جنگنده اف-۱۶ این کشور انجام داد. این هواپیما مجهز به یک هوش مصنوعی است که جنگنده را کنترل می‌کند و نیازی به خلبان ندارد.

به گزارش فرارو، کندال پس از فرود جنگنده در کالیفرنیا گفت که به هوش مصنوعی این جنگنده برای شلیک سلاح در زمان لازم اعتماد دارد.

سامانه هوش مصنوعی این جنگنده مجهز به تعدادی رایانه و در مرحله آزمایش و «یادگیری پرواز» به روشی امن است. این پرواز اعتمادی نمادین به نقش آینده هوش مصنوعی در نبرد‌های هوایی آمریکا محسوب می‌شود.

فرانک کندال در این باره گفت: ما تمایل داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و آن را به عنوان یک چیز مستقل تصور می‌کنیم. [هوش مصنوعی] واقعا نرم افزاری است که کار را پیش می‌برد. وظایف بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل محاسبات بسیار قدرتمند و ریاضیات پیشرفته برای حل مسائلی است که قبلاً نمی‌شد با رایانه حل کرد.

ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از یک ناوگان هوایی بدون سرنشین ۱۰۰۰ هواپیما و پهپاد استفاده کند.

کندال اضافه کرد: ما قادر خواهیم بود از این هواپیما‌های بدون خدمه به روشی تاکتیکی در شرایطی که نمی‌خواهیم از خدمه استفاده کنیم، بهره ببریم. البته دور انداختنی نیستند و ما آن‌ها را دور نمی‌اندازیم. ما قصد داریم از آن‌ها استفاده‌های مجدد کنیم. هدف این است. اما می‌توانیم از آن‌ها به عنوان ماشه استفاده کنیم و آن‌ها را در جا‌هایی قرار دهیم که عمداً برخی از آن‌ها قربانی شوند تا آتش طرف مقابل را تحریک کنند و محل استقرار دشمن را ردیابی کنیم؛ و به طور کلی فکر می‌کنم خلبانان ما از اینکه رقیب جدیدی داشته باشند خوشحال می‌شوند.

کارشناسان صاحب نظر در امور تسلیحات و گروه‌های بشردوستانه عمیقاً نگران هستند که ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل با پرتاب و شلیک بمب‌ها و مهمات، و بدون دخالت و تصمیم همه جانبه انسان، باعث کشتار شوند. از این رو آنان به دنبال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از این گونه تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته